Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta äidit, jotka eivät imetä ja jotka eivät nuku perhepedissä ovat kylmiä. (ov)

Vierailija
24.10.2012 |

On tosi provosoiva aloitus, mutta ihan oikeasti olen sitä mieltä. Jotenkin tuollaiset tuntuvat kovin kliinisiltä ja tavallisesta elämästä irtaantuneilta.

Toki ei kaikilta onnistu, mutta pääasiassa tarkoitan niitä, jotka eivät juuri viitsi yrittääkään.

Ja pienen vauvan jättäminen yksin pinnikseen tuntuu vaan niin kylmältä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvat vanhempiensa vieressä pitkään on muualla maailmassa paaaaaaaljon tavallisempaa kuin Suomessa, eikä sielläpäin ollenkaan kummallista. Suomessa nyt vaan tykätään tyrkätä lapset omilleen joka asiassa heti vaan kun mahdollista.

Vierailija
22/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei sellaista voisi koskaan ääneen sanoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaisen vauva-aikana, mutta sanonpa vaan, että ei enää, jos lisää lapsia tulee. Ihan hullua. Äiti ei pääse syvään uneen ollenkaan, kun vauvaa pitää varoa. Niin, ja jos vielä synnytän, niin kovempi kipulääkitys heti alkuun, kiitos! Kärsikää te hipit vaan!

Vierailija
24/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aikana en käsittänyt miten perhepedissä nukkuminen voi olla mahdollista. Meidän lapsemme ei rauhoittunut viereen millään. Omassa sängyssä nukkui hyvin ja sänky oli kyllä makuuhuoneessamme, josta yöllä nostin viereen imemään ja taas takaisin.

Kuopus sitten nukkuikin hyvin vieressä, kunnes oppi liikkumaan niin vilkkaasti, että katsoin paremmaksi siirtää pinnasänkyyn. Sielläkin nukkuu hyvin.

Isompi saattaa nykyään aamuyöstä kömpiä viereen, joten nyt hänkin saa kokea perhepetitunnelmaa.

Itse nukkuisin mieluusti ihan yksin. Mies tykkää, että makuuhuone on lämmin ja lisäksi haluaa olla ihan iholla kiinni. Minä heräilen kuumissani ja työnnän häntä omalle puolelleen lähes joka yö. Olen usein sanonut asiasta, mutta koska mies tykkää nukkua lähellä, hän ei ymmärrä, että minä haluaisin tilaa ympärilleni. Tai ymmärtää, mutta unissaan tulee taas minuun kiinni.

Miten muuten pystytte nukkumaan juuri ryömimään oppineiden vauvojenne kanssa? Tai kierivien? Eivätkö putoa, vai onko teillä joku suojakaide koko sängyn ympärillä?

Vierailija
25/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi tottui jo pulloon jne. eikä korvikkeen kanssa ollut ongelmaa, joten annoin sitten sitä. Nukkui hyvin myös omassa sängyssään, päiväunet otti minun tai isänsä kanssa sängyllämme (ja oma sänkynsä oli meidän vieressämme).

Vierailija
26/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi onkin parempi lapselleni, että nukkuu omassa sängyssään. Muutenhan raukka palelisi.

Vierailija
27/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aikana en käsittänyt miten perhepedissä nukkuminen voi olla mahdollista. Meidän lapsemme ei rauhoittunut viereen millään. Omassa sängyssä nukkui hyvin ja sänky oli kyllä makuuhuoneessamme, josta yöllä nostin viereen imemään ja taas takaisin.

Kuopus sitten nukkuikin hyvin vieressä, kunnes oppi liikkumaan niin vilkkaasti, että katsoin paremmaksi siirtää pinnasänkyyn. Sielläkin nukkuu hyvin.

Isompi saattaa nykyään aamuyöstä kömpiä viereen, joten nyt hänkin saa kokea perhepetitunnelmaa.

Itse nukkuisin mieluusti ihan yksin. Mies tykkää, että makuuhuone on lämmin ja lisäksi haluaa olla ihan iholla kiinni. Minä heräilen kuumissani ja työnnän häntä omalle puolelleen lähes joka yö. Olen usein sanonut asiasta, mutta koska mies tykkää nukkua lähellä, hän ei ymmärrä, että minä haluaisin tilaa ympärilleni. Tai ymmärtää, mutta unissaan tulee taas minuun kiinni.

Miten muuten pystytte nukkumaan juuri ryömimään oppineiden vauvojenne kanssa? Tai kierivien? Eivätkö putoa, vai onko teillä joku suojakaide koko sängyn ympärillä?

Eiku ei, meillä se oli tenava nro 2, joka ei vaan suosutnut nukkumaan vieressä, ei millään. Ikää hällä on nyt 6v ja on kömpinyt viereen nukkumaan vissiin kolme kertaa eläissään!

Vierailija
28/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nyt vain on riskinsä, että muksu ottaa ja tippuu :)

Ja olen sen verran itsekäs, että omakin uni on todella tärkeää :)

Vierailija
29/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät hahmota elämässä muutakuin oman tilanteensa, taustansa ja tunteensa, ovat kylmiä. Ovat niin täynnä omaa erinomaisuuttaan , ettivät tajua, että oikeasti kaikki eivät ole samanlaisia .

Toisaalta uskon, että jossainvaiheessa elämä opettaa. Jos perhepeti ja imetys on kiihkouskovaisuuden tavoin eritavoin toimivia/uskovia kohtaan vihaa herättäviä asioita, aika säälittäväähän se on.

Omien uniongelmieni takia en ole nukkunut perhepedissä. Uniongelmat liittyvät lapsuuteeni , jolloin koin suurta turvattomuutta ja väkivaltaa. Omia lapsiani olen imettänyt ja pidellyt sylissä ja kantanut kantoliinassa, mutta öisin he ovat nukkuneet omissa sängyissään . Ehkä minulla on kylmä kohta äitiydessäni tuossakohtaa, mutta se on osa minua ja sen kanssa on elettävä.

Vierailija
30/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepedissä. Tarkoitus oli imettää pitkään, mutta sei ei siten onnistunutkaan ollenkaan. Tarkoitus oli kantaa lasta kantoliinassakin, mutta siitäkään ei tullut mitään, kummallakin oli hiki päässä ja kuuma.

Sen sijaan tarkoitus oli, että lapsi olisi nukkunut omassa sängyssä. Sekin epäonnistui. Mitähän vielä, taisi pari muutakin asiaa mennä eri tavoin kuin olin etukäteen miettinyt...ai niin, en suunnitellut sitäkään, että olisin ollut pari kuukautta sairaalalevossa komplikaatioiden vuoksi ja että vauva syntyy ennen aikojaan.

Että ei mennyt kuten Strömsössä tuo alku, mutta sen jälkeen onkin mennyt aika kivasti:)

Vierailija
31/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut kirjoittaa, että olen aloittajan kanssa eri mieltä. Kun näin otsikon, ajattelin, etten edes avaa koko ketjua. Nämähän ovat niin itsestäänselviä asioita, että älytöntä edes ajatella noin. Minun mielestäni siis.

Ei kai kukaan oikeasti luokittele ihmistä kylmäksi jonkun perhepeti- tai imetysjutun takia?

No, provosoiduin kuitenkin sen verran, että kirjoitin kokemukseni omista lapsistani. Ja molemmat saivat myös pullomaitoa. Välillä pumpattua ja välillä korviketta.

Vierailija
32/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin, mutta vain n. 3 viikkoa, koska maidon tulo lakkasi stressin takia. Olin jo suunnitellut, kuinka imetän mahdollisimman pitkään ja muistan, kuinka itkin iltaisin, koska imetys ei enää vaan sujunut ja lapsi oli nälkäinen. Korviketta vaan oli pakko antaa :( Mutta pääasia on, että lapsi kasvaa ja kehittyy!

Perhepetiin en ikinä ottanut, A) meillä on parvisänky ja B) minäkin HALUAN joskus nukkua. Olen todella huono uninen muutenkin, lapsen saamisen jälkeen olen herännyt joka pieneen kolahdukseen mikä kuuluu. Jos lapsi olisi vielä vieressä nukkunut, niin en olisi lopulta tajunnut maailman menosta mitään, kun en olisi uskaltanut nukahtaa! Ystävä kehottaa minua, että kun saan nyt kaksoset, minun pitäisi pitää niitä perhepedissä, jos ajattelin saada nukkua yhtään, lapselle ja minulle olisi kuulemma helpompaa imetys, jos lähtee tällä kertaa sujumaan. Totuus on, että jos kaksoset vielä tulee samaan sänkyyn minun ja miehen kanssa, minä en tosiaan osaa nukkua sitten yhtään, kun pelkään kääntyväni vauvojen päälle, tai huitaisevan niitä unissani (mies saanut muutamankin kerran kokea tämän)

Vierailija
33/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi provosoiva aloitus, mutta ihan oikeasti olen sitä mieltä. Jotenkin tuollaiset tuntuvat kovin kliinisiltä ja tavallisesta elämästä irtaantuneilta. Toki ei kaikilta onnistu, mutta pääasiassa tarkoitan niitä, jotka eivät juuri viitsi yrittääkään. Ja pienen vauvan jättäminen yksin pinnikseen tuntuu vaan niin kylmältä.

onhan se jonkinlainen saavutus etta tuottavat maitoa. Se etta teilla on niin ahdasta etta pitaa samassa sangyssa nukkua on kylla surkuteltavaa mutta jos siita osaat noin hyvin sepittaa positiivisen asian on sinulle plussaa.

Vierailija
34/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos imetys vaan ei millään onnistu ja perhepedissä äiti huomaakin ettei pysty nukkumaan kunnolla vaan alkaa tulla univelkaiseksi niin silloin kyseessä ei ole äidin kylmyys.

Eli syyt ratkaisevat!

Vierailija
35/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en imettänyt kertaakaan kumpaakaan lapsistani, koska ajatuskin on etova. Mulla on edelleen kauniit rinnat, ei mitään lussutettuja riippareita.

Perhepeti? Siis joku hehtaaripatja? Onneksi meillä on ollut varaa ostaa jokaiselle perheenjäsenelle oma sänky.

Lapset eivät ole syy lopettaa seksiä.

Vierailija
36/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, mutta mitä se muita liikuttaa?

Olen imettänyt kyllä parhaani mukaan, ja rinnoista ei jäänyt mitään jäljelle,pelkät tyhjät nahkapussit jotka vielä kutistuivat ja surkastuivat aa-kuppiin. Joten se on paskapuhetta että imettämällä saa rinnat kasvamaan ja pysyvät hehkeänä.

No se perhepeti juttu- ihan hirveä kuolleena syntynyt ajatus että pitäisi nukkua samassa sängyssä ahtaasti viisi ihmistä, kun nippanappa riittää pari sänky vanhemmille.Olen herkkäuninen,kova pyörimään ja hikoilemaan,en todellakaan voi nukkua niin että siinä olisi lapsi potkimassa vieressä. Joo enkä edes yrittänyt.

Ne kerrat kun lapsi on tullut yöllä viereen kun on nähnyt pahaa unta tai ollut kipeä niin olen valvonut, ja kun lapsi nukahtanut ja kantanut hänet omaan sänkyyn.

Luulenpa että itsellä ja puolisolla olisi seksielämä jäänyt aika köyhäksi jos olisi pitänyt lapsia samassa sängyssä.Tuntuu hiukan pervolta hommailla siinä kun lapsi nukkuu vieressä. Tiedän että joillekin se liikaa sekin että lapsi on pinnasängyssä samassa huoneessa. Niin nyt tähän perhepetimammat sanoo että että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä- joo voi mutta jos olet nukuttanut pienen lapsen parisänkyyn niin lähdepä siitä sitten ja jätä lapsi vartioimatta, sehän voi pudota sängystä ja minulle luonnollisin seksin harrastamispaikka on aina ollut omasänky,niin tylsää kuin se jonkun mielestä onkin. Tietysti muuaallakin on harrastettu,mutta minulle ei esim seisoma-asennot toimi.

Typerä syyllistysaloitus kaikenkaikkiaan.