Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ajella ostavasi ruoat netistä?

Vierailija
24.10.2012 |

Tuli tuosta automarket-ketjusta mieleen. Että jos voisi napsutella netistä ruokaostokset ja sitten ne tuotaisiin kotiovelle. Siis ei yhtä maitopurkkia vaan sellaiset ostokset, mitä tuolla automarkethelvistä ostetaan täysi kärryllinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuorevihanneksi ja hedelmiä en haluaisi, olen aika tarkka niiden valinnassa ja haluan valita ne yksilöt mitä ostan itse. Ja saatan jättää koko vihanneslajin ostamatta jos ne ei näytä oikein hyviltä sinä päivänä tiskissä - nettikaupassahan näin ei voisi tehdä. Samoin leivästä ja leikkeleistä ja esim. kalasta haluan itse nähdä ostamani ja valita.

Toisaalta sitten taas erilaisia pakattuja vakiotuotteita tyyliin maidot, pakatut leikkeleet, jauhot, munat jne voisin hyvinkin ostaa netistä.

Vierailija
2/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on jo arkipäivää. Esimerkiksi Alepa toimittaa ostokset kotiin, monesta palvelusta on tilattavissa koko viikon ruoat neljälle tai kuudelle..

Ainoa syy, miksen itse tilaa valmiita ruokakasseja, on hinta. Tulee halvemmaksi käydä tuossa vieressä Prismassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, jos/kun netistä alkaa saamaan ruokaa edullisemmin kuin kaupasta, niin alan tilaamaan sitä sieltä. Tällä hetkelläkin tilaan jo kaiken mahdollisen netistä. Esimerkiksi vitamiineissa, kissanhiekoissa, kissanruoissa, kosmetiikoissa ja kodinpuhdistustuotteissa säästää pitkän pennin, kun ne tilaa netistä kotiovelle eikä käy raahaamassa niitä kaupoista.

Vierailija
4/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olisi hirveän kallista.

Vierailija
5/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ongelma, että tilatessa annetaan ne mustimmat banaanit yms. Mutta jos palvelu yleistyy, alkaa asiakkaat äänestää jaloillaan jos jostain saa huonot tuotteet...

Vierailija
6/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi korkea hinta ja kova toimituskulu, kun osan haluaisin kuitenkin valita itse, ja joka tapauksessa pitäisi sinne kauppaan mennä.

Vierailija
7/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sellaisena, kuin Suomessa nykyään toimivat vanhusten ruoka- ja ostospalvelut "toimivat".

Mä haluan ihan omilla aisteillani nähdä, haistaa, tunnustella, että leipä, vihannekset ja hedelmät ja lihat tai kalat on oikeasti tuoretta ja kypsää. Samoin vaatteiden kohdalla mä haluan jo ostaessani tietää, minkä paksuista ja minkä tuntuista se materiaali on, eikä mulle kuva ja tieto että "100%cotton" kerro vielä tarpeeksi. Aistinvarainen tieto tavaran laadusta on oikeasti mulle hirveän tärkeää.

Ja esim noissa vanhusten palveluissahan se ei todellakaan toimi, että voisi luottaa ruoan aolevan tuoretta. Leivätkin voi olla toista viikkoa vanhoja.

Vierailija
8/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuorevihanneksi ja hedelmiä en haluaisi, olen aika tarkka niiden valinnassa ja haluan valita ne yksilöt mitä ostan itse. Ja saatan jättää koko vihanneslajin ostamatta jos ne ei näytä oikein hyviltä sinä päivänä tiskissä - nettikaupassahan näin ei voisi tehdä. Samoin leivästä ja leikkeleistä ja esim. kalasta haluan itse nähdä ostamani ja valita.

Toisaalta sitten taas erilaisia pakattuja vakiotuotteita tyyliin maidot, pakatut leikkeleet, jauhot, munat jne voisin hyvinkin ostaa netistä.

Hedelmissä ja vihanneksissa haluaa ostaa tarjouksia ja nähdä, miltä ne näyttää. Puurohiuleissa tai maidossa ei tarvitse.

Vierailija
9/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Herkulla on ainakin ollut samantyyppinen palvelu.

Olen ajatellut, että voisin joskus käyttää. jos vaikka on kipeänä tai lapsi on kipeänä ja mies töissä ja vaikea lähteä mihinkään, niin tuo kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta. Samoin joskus, kun arki on oikein hektistä ja on paljon kaikkea - helpotusta toisi, jos kauppatavarat saisi valmiina ovelle.

Vierailija
10/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatavarat ja maidot yms voisin tilata. Kuljetus sais olla max 5€... eli nykyiset on kalliita eikä toimita tänne 20km ison kaupungin keskustasta. Isossa kaupungissa taas on niitä ämarketteja vierivieressä ja helppo hakea sieltä.

Samoin kuin moni ylempänäkin kirjoitti, niin samoin itsekin teen heviosastolla ja lihatiskillä valintani vasta nähtyäni mitä on tarjolla. Listassa voi lukea omena, mutta jos vieressä onkin hyvännäköisiä pääärynöitä niin otan niitä.

Muuten tuo sopisi meille, ostan muutenkin viikon safkat kerralla, enkä juokse kaupassa päivittäin, eli isomman tilauksen miettiminen sujuu rutiinilla.

Vierailija
11/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos kuljetusajan voisi itse valita myös, esim. klo 18 kotiovelle. Osaisin säästää paremmin ja suunnitella, kun ei olisi sitä ylimääräistä vitutusta kaupassa ramppaamisesta.

Vierailija
12/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut kokeilla Alepan palvelua, kuljetusmaksu on minusta edullinen ja Alepan hinnat muutenkin varmaan edullisimmasta päästä.

Normaalit arkiostokset menisivät sujuvasti netin kautta. Kauppalista käteen ja nettiin tilailemaan. Viikonlopuksi tai erityistilaisuuksiin kävisin kuitenkin perinteisen lihatiskin ja vihannesvalikoiman kautta.

Olen varma, että loppujen lopuksi nettitilaus tulisi halvemmaksi kuin marketeissa käynti. Harvoin tulee kaupasta lähdettyä ilman yhtään heräteostosta....

Vierailija
13/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kanssa kotona ja kunnossa ja asun isossa kaupungissa niin teen ostovalintoja mm. hankin lähikaupasta, ostan luontokaupasta ja välillä vaikka pyöräilen kauemmas ja säästän bensassa plus nostan kuntoani.

Mutta jos olisin tilanteessa että en pääsisi kotoa lähtemään tai lähteminen vaikka lapsien mahataudissa olisi raskasta ja hankkisin hoitajan ja riskeeraan hänen sairastumiselle niin voisin kuvitella nettiostamisen.

Oman kropan/mielenterveyden sairastuessa olisi myös mahdollista ostaa netin kautta.

Mutta oletan että meilläpäin ei ihmiset paljoa tilaile netistä ruokaa niin se ei ole minusta kannattavaa jos voin hoitaa asioita samalla kauppareissulla kuin yhden perheen ruokia tänne meille vaan tuotaisiin kun voin hakea itsekin. Teen nimenomaan noita isoja kauppareissuja ja täydennän lähikaupasta.

Vierailija
14/34 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille on hankittava ruokaa. En tosin tiedä mitkä on toimitusajat, tuleeko ruuat vaikkapa 3 tunnin päästä, samana päivänä vai seuraava. Siis käyttäisin jos toimitus olisi nopeaa niin kuin pizzataxeilla. Tai ei tarvii edes niin nopea olla mutta että tulis muutamassa tunnissa.

Vierailija
15/34 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ostanu www.greenstreet.fi stä luomuruokaa. aika halpaa on tai no riippuu mitä ostaa... =)

Vierailija
16/34 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:48"]

Tuli tuosta automarket-ketjusta mieleen. Että jos voisi napsutella netistä ruokaostokset ja sitten ne tuotaisiin kotiovelle. Siis ei yhtä maitopurkkia vaan sellaiset ostokset, mitä tuolla automarkethelvistä ostetaan täysi kärryllinen.

[/quote]

Olen tehnyt tuota paljonkin. Suosittelen. Miksi muuten niin edistyksellisessä Suomess ei ole tuota vaihtoehtoa?

Vierailija
17/34 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:48"]

[/quote]

Olen tehnyt tuota paljonkin. Suosittelen. Miksi muuten niin edistyksellisessä Suomess ei ole tuota vaihtoehtoa?

[/quote]

Samaa olen ihmetellyt, Briteissa kaikki supermarketit toimittavat ostokset suoraan keittioon useinmiten ilmaiseksi. Mahtavaa palvelua.

Vierailija
18/34 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina silloin tällöin käyttänyt www.keittiokaveri.fi 

sorry, tabletista ei tule isoja kirjaimia...

Vierailija
19/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuosa on. Ennen se tehtiin puhelimella. Asuin lapsena maalla, ja n 15 km päässä oleva kauppias toi tilatut ruuat kotiin. Myöhemmin pikkukaupungissa kauppias toi kaikki raskaammat ostokset kotiin, ilmaiseksi. 

Vierailija
20/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuosa on. Ennen se tehtiin puhelimella. Asuin lapsena maalla, ja n 15 km päässä oleva kauppias toi tilatut ruuat kotiin. Myöhemmin pikkukaupungissa kauppias toi kaikki raskaammat ostokset kotiin, ilmaiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme