Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloiset imettävät kauemmin kuin pienituloiset

Vierailija
24.10.2012 |

Törmäsin netissä tällaiseen muutama vuosi sitten tehtyyn tutkimukseen. Asia kiinnostaa, mutta en löydä tarkempaa faktaa tutkimuksesta.

Luulisi toisaalta, että olisi juurikin toisin päin, koska onhan imettäminen "ilmaista" ruokaa vauvalle. Vai perustuuko siihen, että pienempituloiset menevät aiemmin takaisin töihin vaikka luulisi tämän tapahtuvan myös hyvin tienaavilla uraäideillä. Antaahan mielipiteitä asiaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu, hyvätuloinen ja työskentelen terveydenhuoltoalalla vastasyntyneiden parissa. Tiedän imetyksen edut ja kerron niistä innostavasti äideille sekä muille terveydenhuollon ammattilaisille. Silti oma päätökseni oli, että en imetä.

Olen myös "terveydenhuoltoalalla" (lääkäri) ja minulle oli itsestäänselvyys, että teen kaikkeni imetyksen onnistumiseksi.

Vierailija
22/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa imetyksen pituuteen, joten luonnollisesti kai korkeampi koulutus tarkoittaa korkeampaa tulotasoakin.

Perustunee siihen että koulutetuilla on tapana ottaa selvää asioista ja ovat paremmin selvillä imetyksen hyödyistä lapselle.

Itsellä on "vain" 2 ammattitutkintoa, mutta kaikkia lapsia olen imettänyt pitkään. Tosin olen luonteeltani lukutoukka ja tiedonetsijä... Eli yksilöstä nämä tilastot eivät kerro, kuten eivät yleensäkään... ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä imetyksen etuja oikein voi lukea? Jätetään nyt näistä vastauksista pois kaikki imetysintoilijoiden blogit, THL, imetystukisivustot ja WHO sekä Unicef.

Antakaa jotakin konkreettista lukemista imetyksen eduista. Myös haitoista. Sekä samalla myös tietoa korvikkeen eduista.

Eihän päätöstä imetyksestä voi tehdä vain lukemalla yksipuolista tietoa? Vaan pitää lukea tutkimuksia puolesta ja vastaan ja sitten punnita päätöstä? En ole oikein sellaista tietoa vielä löytänyt että MIKSI se rintamaito on parempaa ja missä tilanteessa se ei ole (älkää nyt listatko lääkitystäkään tähän, se on itsestäänselvyys). Kaikki vain paasaavat että "imetys olisi lapselle NIIN paljon parempi" mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Vasta-aineiden takiako, ehkä, mutta vasta-aineita mille? Kuinka kauan niitä rintamaidosta saa ja millaisia pitoisuuksia?

Vierailija
24/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen onnistumiseen, rahahuolet aiheuttavat stressiä.

Vierailija
25/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on että hyvintienaavat uraäidit lopettavat imetyksen aiemmin, jotta pääsevät takaisin töihin.

Itse luokittelisin itseni uraäidiksi ja molempien lasten kanssa olin kyllä runsaan vuoden kotona ja vuoden ikään imetin. Tuttavapiirissä kymmeniä vastaavia tapauksia, mutta yhtään sellaista äitiä en tiedä, joka olisi töihin kiirehtinyt lapsen ollessa alle vuoden ikäinen.

Mun kokemus ei tosiaan perustu lähipiiriin, vaan siihen että millaiset ihmiset toivat ne pienimmät lapset hoitoon...

Vierailija
27/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä imetyksen etuja oikein voi lukea? Jätetään nyt näistä vastauksista pois THL, WHO sekä Unicef.

Miksi ko instanssit eivät voi antaa mielestäsi tietoa imetyksen eduista?

Vierailija
29/29 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän.

Imetyksestä en tiedä, mutta ainakaan täällä ranskassa ei kovin imetellä....ehkä pakolaiset, köyhät...