En ole Facebookissa ja nyt työnantaja haluaa että teen sinne profiilin.
Profiili ei siis olisi työnantajan profiili jossa mä käytän työnantajan ääntä vaan minun pitäisi tehdä kuulemma oma profiili. Muuten työantaja tekee kuulemma sen tulkinnan, etten ole halukas etenemään urallani ja aukomaan uusia ovia. Onko muille käynyt näin?
Kommentit (34)
Hame on vähän eri asia kuin se, että käyttää viisi minuuttia nettiprofiilin luomiseen, jota ei sen jälkeen tarvitse käyttää.
Millä tavalla se on muka eri asia??
Tai jos nyt rautalangasta pitää vääntää: Yhdellä puolella ihmisen koko päivän pukeutuminen työtovereiden ja ulkopuolisten nähden hänelle itselleen epämieluisaan tai noloon vaatekappaleeseen. Tai se, että ihminen itse käyttää viisi minuuttia luodakseen nettiprofiilin, jota ei tarvitse käyttää sen jälkeen eikä kenellekään esitellä.
sinne kuvaa enkä muutakaan, olen ottanut profiilin vain, että pääsen joskus (esim näin vaalien alla) rekisteröitymistä vaativille, silti avoimille sivuille.
sinne kuvaa enkä muutakaan, olen ottanut profiilin vain, että pääsen joskus (esim näin vaalien alla) rekisteröitymistä vaativille, silti avoimille sivuille.
Hame on vähän eri asia kuin se, että käyttää viisi minuuttia nettiprofiilin luomiseen, jota ei sen jälkeen tarvitse käyttää.
Tai jos nyt rautalangasta pitää vääntää: Yhdellä puolella ihmisen koko päivän pukeutuminen työtovereiden ja ulkopuolisten nähden hänelle itselleen epämieluisaan tai noloon vaatekappaleeseen. Tai se, että ihminen itse käyttää viisi minuuttia luodakseen nettiprofiilin, jota ei tarvitse käyttää sen jälkeen eikä kenellekään esitellä.
Mistä tiedät ettei fb profiilin luominen/facebookkiin liittyminen ole ap:lle noloa? Lisäksi jos työnantaja vaatii liittymään faceen niin luuletko, että profiili saa olla piilotettu? Jotenkin huvittava tuo sinun 5 minuuttia vertaus :) Eihän nyt yhteen hameseen pukeutumiseenkaan mene yli viittä minuuttia joten siis ihan sama asia. Eiks niin?
Pointti oli vaan esittää ettei kaikkeen tartte suostua mitä työnantaja vaatii. Vai mitä? Nyt jotenkin jännästi tartuit vaan sanaan "Hame". Joten muutetaan se sitten hame vaipaksi. Se sun logiigalla menisi läpi koska niiden laittamiseen menisi alle 5 minuuttia ja ei näy työkavereille. Vai hä?
Jos ap pyytää sen työnantajan ekaksi Facebook-kaverikseen, niin tälle ei välttämättä koskaan edes paljastu, että ap:n profiili on muilta ihmisiltä piilotettu. Jos paljastuu, niin sitten ap kertoo, että kutsuu itse kaverinsa: Jee, sinä olet yksi heistä!
Jos ap piehtaroi viidessä minuutissa luodusta, käyttämättömästä Facebook-profiilistaan maailmantuskassa ja piinaavassa noloudessa, niin sitten hän on varsinainen neurootikko. Ihan eri asia edelleenkin kuin joku koko päivän päällä oleva hame tai se vaippa...
Todennäköisesti esimies tuossa vain testaa ap:n hoksottimia ja joustavuutta. Jos tämä on elämäntuskainen neurootikko, joka alkaa vaahtoamaan jostain pikku Facebook-tilistä, niin sitten hän ei välttämättä sovi töihin, joissa edellytetään nopeita hoksottimia ja luovia ratkaisuja.
Pointti oli vaan esittää ettei kaikkeen tartte suostua mitä työnantaja vaatii. Vai mitä? Nyt jotenkin jännästi tartuit vaan sanaan "Hame". Joten muutetaan se sitten hame vaipaksi. Se sun logiigalla menisi läpi koska niiden laittamiseen menisi alle 5 minuuttia ja ei näy työkavereille. Vai hä?
Siis jotain odotuksia sen hyödystä työnantajalla pitää olla että tekee tällaisen vaatimuksen. Täyttyykö nämä hyödyt jos teet sinne suljetun profiilin, jota et käytä?
Mua kiinnostaa millä alalla olet ja mitä teet työksesi?
Meillä taas on töissä estetty facebook sivuilla meneminen työpaikankoneilta. Eikä todellakaan kannusteta profiilien tekoon :-)
Ymmärrän kyllä ettet halua perustaa tiliä henkilökohtaisilla tiedoillasi, en minäkään haluaisi. Sen takia mulla ei ole koskaan ollutkaan facebooktiliä.
että ap:n työhön oikeasti kuuluisi sosiaalisen median seuraaminen. Ehkä sillä työpaikalla on olemassa oma Facebook-sivu, jonne tulee palautteita, mainostetaan tapahtumia tms. Tai sellainen on suunnitteilla.
Nykyään Facebook on yksi tiedonvälityskanava esim. sairaanhoitopiirien rekrytoinneille, sanomalehdille, seurakuntayhtymille, kunnille, leipomoille ym. yrityksille.
Silloin sen oman Facebook-profiilin voi tosiaan tehdä suljettuna ja vaikka etunimellä + sukunimen ekalla kirjaimella venytettynä. Ryhmiin ja sivuille pääsee ja tarvittaessa voi toimia administratorina, jos työnantaja siihen antaa mahdollisuuden.
sinut kaikenlaiseen rikolliseen toimintaan? miksi hän haluaa sinut kaikille ihmisille tiedoksi?
kannattaa lähteä tuollaisesta paskakuskifirmasta johonkin jossa ei suosita rikollisuutta.
Ap:n kannattaa jättää työpaikkansa ja myös naulata kotinsa ikkunat umpeen ja varustautua nötköttipurkeilla. Idän mafia on varmasti tulossa, jos tietää hänen olevan olemassa. Ne saavat sen Facebookin kautta selville.
sinut kaikenlaiseen rikolliseen toimintaan? miksi hän haluaa sinut kaikille ihmisille tiedoksi?
kannattaa lähteä tuollaisesta paskakuskifirmasta johonkin jossa ei suosita rikollisuutta.
mitä ammatinedestämistä se on jos kommentoi johonkin delfiinivauva-uutiseen "söpöö"?
Voihan sen tehdä tyyliin Anne R. Räisänen ja sitten hankkia hillittömän määrän feikkikavereita (ulkomailta saa runsaasti tuttuja, kunhan menee sinne seuranhakupuolelle). Ja kavereiksi kaikki poliitikot laidasta laitaan, profiilikuvaksi joku kiva ei-omakuva ja pitää sitä vitsinä.2
Kannattaa selvittää faktat. Ja jos nimesi ei ole äärettömän harvinainen ja laitat profiilikuvaksi jonkun luontokuvan tms. kukaan ei edes tiedä sinun olevan fb:ssa.
Jos kaverien vähyys pomoa ihmetyttää niin sano, ettei sulla ole vapaa-aikana aikaa virtuaalimaailmaan, kun tässä live elämässäkin kontaktien hoitaminen vie aikaa. Korosta että sulla on niin paljon kontakteja ihan kasvokkain.
Kyllä Live-elämän kontaktit kuitenkin taitaa painaa enemmän kuin virtuaailimaailman oli ala mikä hyvänsä.