Mun elämä on paljon rikkaampaa ilman Facea!
En edes ymmärrä miksi aikoinaan siihen liityin, mutta kyllä on nyt mukava olo, kun uskalsin irrottautua sieltä ja mitä sainkaan tilalle:
Paljon vähemmän läyhäämistä, ym turhien päivitysten ihmettelyä, aivan täysien turhanpäiväisten kavereiden väkinäisiä kommentteja/kaveripyyntöjä, paljon vähemmän netissä roikkumista ja enemmän aikaa oikeiden ystvävien kanssa kommunikoiden kasvotusten tai puhelimitse.
Oi, miksi en lähteny sieltä aiemmin. Musta tuntuu jotenkin niin vapaalta nyt!
Kommentit (22)
Tosi elämä jää pian elämättä jos sen facessa käyttää. Onneksi erosin jo ajat sitten.
Paitsi, että tili on edelleen auki, mutta en käy kuin kerran viikossa katsomassa sitä.
Ja huokaisen aina helpotuksesta, että onpa hyvä kun ei enää kiinnosta koko homma.
Opettajille voin jättää viestiä wilman kautta ja muut tärkeät ihmiset pitävät yhteyttä ihan muutenkin. Turhat energiasyöpöt teennäisine päivitykseneen sai jäädä.
...jos vihaat ihmisiä.
Turhat energiasyöpöt teennäisine päivitykseneen sai jäädä.
kiitin lapsen historianopettajaa innostavuudesta,
Voi huoh.... en ole facettaja, sen takia en varmaan tajua tällaista viestittelyä. Yritätkö saada hyvän numeron nuoltua lapsellesi ?
opettajalle kun lapsi kirjoitti jo vuonna 2006? En minä lue mitään energiasyöppöjä päivityksiä tai en syvenny kuin tärkeimpiin. Onko joku hullu lukenut kaikki päivitykset kunnolla? No haloo!
Jos on joku riippuvuus, joka tuntuu vievän aikaa muulta elämiseltä niin on hienoa, jos pääsee siitä irti.
Muistathan kuitenkin, ettemme me kaikki muut facebookin käyttäjät ole riippuvaisia siitä ja tuhlaa elämäämme sen käytössä.
Itse olen kohtuuden ystävä monessakin asiassa. Tykkään esim. lukea kirjoja, mutta ei kaikkia iltoja voi lukemallakaan viettää. Rakastan suklaaherkkuja, muttei niitä voi joka viikko syödä! Samoin käytän facebookia, mutta ei siihen kannata päivittäin montaakaan minuuttia uhrata... kuten ei vauva-palstaankaan!
kiitin lapsen historianopettajaa innostavuudesta,
Voi huoh.... en ole facettaja, sen takia en varmaan tajua tällaista viestittelyä. Yritätkö saada hyvän numeron nuoltua lapsellesi ?
Opettaja on facekaverini muun yhteyden kautta. Puhuttiin muutenkin juuri sen lukion innostavasta ja luovasta ilmapiiristä ja kiitin samalla.
jatkuvine valituksineen ja masennuksineen ja marinoineen. Syövät toisilta energiaa jatkuvalla negatiivisuudellaan.
Elämä on helpompaa ilman heitä, koska heitä ei voi auttaa. He vain imevät sinut tyhjäksi.
...jos vihaat ihmisiä.
Turhat energiasyöpöt teennäisine päivitykseneen sai jäädä.
Mistään ei todellakaan jää paitsi. Ainoastaan negatiivinen, tyhjänpäiväinen, väkinäinen roska jää pois.
Nyt on käynyt niin, että olemme palanneet tapaamisiin ja emailiin ja soittoihin kavereiden kanssa.
en menettänyt mitään. Päinvastoin aikaa jää paljon hyödyllisempään. Ei minua kiinnosta lukea kenenkään harrastuskäynneistä, siivouksista tai aforismien lukemiset.
Tuleeko pelko, että kaikki eivät ihailekaan teidän päivityksiänne ja pullanleipomisianne ja liikuntojanne ja hyviä unianne ja reippailujanne ja ihanaa elämäänne jajajajaaa
kanava pitää yhteyttä opettajaan "henkilökohtaisesti" ja sitä kautta vaikuttaa penskansa numeroihin...
Meidän koulussa on sama peli käynnissä. Osa vanhemmasta on todella aktiivisia facessa oikeastaan vain lastensa takia. Niin hukassa voi nykyihminen olla!
Mulla oli mielessä se, että jäänkö jostain paitsi jos sieltä lähden? Mutta en todellakaan. Ystävien kanssa jopa nähdään enemmän nyt kuin facen aikana ja pidetään yhteyttä muilla tavoin paljonkin.
Vaikeatakaan irrottautuminen ei ollut, koska en ollut alunalkaenkaan mikään himo facessa olija, mutta tuli siellä nyt melkein päivittäin käytyä jokatapauksessa. -ap
ja av roikkuminen ei ole turhaa? Ja täällä ei ole turhia avauksia? Eikä läyhäämistä? Eikä väkinäisiä kommentteja?
Oi mikset sä lähtenyt täältä jo?
Tuleeko pelko, että kaikki eivät ihailekaan teidän päivityksiänne ja pullanleipomisianne ja liikuntojanne ja hyviä unianne ja reippailujanne ja ihanaa elämäänne jajajajaaa
En koskaan päivitä mitään noista jutuista. face on minulle informaatiolähde ja kontaktiväline. Tuo sinun purkauksesi muuten paljasti sinusta enemmän kuin haluatkaan :)
Mua ahdistaa mun fb-riippuvuus! On siellä niin paljon hyvääkin ettei saa itseään kokonaan sieltä irti kuin lomilla. Ja toinen on tämä palsta! Niiiiiin turhaa...
ja av roikkuminen ei ole turhaa? Ja täällä ei ole turhia avauksia? Eikä läyhäämistä? Eikä väkinäisiä kommentteja? Oi mikset sä lähtenyt täältä jo?
Ei kai se sulta ole pois, jos minä en enää facessa ole ja olen jopa onnellinen siitä. Ole sinä siellä ihan rauhassa vaan. -ap
Mulla oli mielessä se, että jäänkö jostain paitsi jos sieltä lähden? Mutta en todellakaan. Ystävien kanssa jopa nähdään enemmän nyt kuin facen aikana ja pidetään yhteyttä muilla tavoin paljonkin.
Vaikeatakaan irrottautuminen ei ollut, koska en ollut alunalkaenkaan mikään himo facessa olija, mutta tuli siellä nyt melkein päivittäin käytyä jokatapauksessa. -ap
Minä taasen en pysty tapaamaan muualla opiskelevia lapsiani enemmän vaikka haluaisin, kuvat heidän elämästään ovat myös kätevästi facessa. Ulkomaiset ystävät myös tykkäävät kommunikoida facen kautta mielummin kuin sähköpostilla. Mutta hyvä että sinä saat elämästä enemmän irti ilman facea.
sun perustelut on vaan niin naurettavia kun ottaa huomioon että teit tämmöisen turhanpäiväsen aloitusen av:lle. Uskottavuus kärsii.
ja av roikkuminen ei ole turhaa? Ja täällä ei ole turhia avauksia? Eikä läyhäämistä? Eikä väkinäisiä kommentteja? Oi mikset sä lähtenyt täältä jo?
Ei kai se sulta ole pois, jos minä en enää facessa ole ja olen jopa onnellinen siitä. Ole sinä siellä ihan rauhassa vaan. -ap
Minulla se on auki työpäivän ajan. Tänään sain linkin julkaisemattomaan levyyn facen chatissa ja kuuntelin sitä, kiitin lapsen historianopettajaa innostavuudesta, koodasin yhden tapaamisen ja kutsuin sinne porukkaa ja laitoin vanhempainyhdistyksen kirjeen ryhmälle. Huomasin myös että puolet seinältä on menossa katsomaan John watersia tänään.