Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira&uusi vauva&HUOMIONJAKO!:D Koiraihmiset, vastatkaa!

Vierailija
23.10.2012 |

Miten olette totuttaneet pienen rakkaan uuteen pieneen rakkaaseen? Koira on minulle TODELLA tärkeä, ja se on 2 vuotias kun ensimmäinen lapsemme syntyy. Koiramme on ainut lemmikkimme.

Tunnen hirveää syyllisyyttä siitä, jos koira tuntee ettei saa yhtä paljon rakkautta ja aikaa kuin ennen, sitten kun vauva syntyy. Joo tämä saattaa joistakin olla tyhmää, mutta minulle ei :D

Koira on todella herttainen, villi ja vaatii syliä ja läheisyyttä, lenkkejä ja leikkejä. Miten olette tasapainottaneet sen, ettei lemmikki jää huomiotta vauvan tullessa?

Koiramme on minulle NIIN rakas, etten halua että se tuntee olevansa aina kakkonen :_D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kuvitella että mulla aika riittäisi

Vierailija
2/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa provolta, mutta lähdetään tästä;

kun vielä olin laitoksella, mieheni toi vauvan vaatteet nuuhkittavaksi jo etukäteen. Kun tulimme kotiin, laskin välittömästi turvaistuimen maahan, jotta koira pääsi vapaasti haistelemaan perheen uutta jäsentä.

Koira sai alkuun hyvinkin helpolla huomiota, kun vauva kuiten nukkuu niin paljon, etteipä ollut mitään stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan: mulle koira oli tosi tärkeä, mutta jäi vähemmän tärkeäksi lapsen synnyttyä. Ihan luonnollista. Koiraa pyrittiin ja pyritään edelleen kuitenkin huomioimaan ja aktivoimaan tarpeeksi, vaikka prioriteetit ovatkin muuttuneet. Koiran pitääkin olla kakkonen.

Vierailija
4/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä varmaan tuleekin "kakkonen", mutta mua harmittaa se :D Olen niin eläinrakas ihminen.

Ps. Vihaan ihmisiä, jotka antaa esim. koiran pois vauvan, muuton ym. tieltä pois. Lemmikki ei ole mikään vaihtotavara, väliaikainen lelu. Jos otat sen, se myös pitäisi pitää.

Vierailija
5/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tähän asti hyppinyt ihanan koirasi tahdissa (mikä on pääteltävissä tuosta että koira vaatii sitä ja tätä), sen elämä todennäköisesti käy paljon helpommaksi jos se pääsee huomion vähenemisen myötä koiran asemaan :-). Tähän totuttaminen toki kannattaisi aloittaa jo ennen vauvan syntymää, ettei koira yhdistä näitä kahta asiaa toisiinsa - tällöin voi olla tiedossa hankaluuksia.

Vierailija
6/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tähän asti hyppinyt ihanan koirasi tahdissa (mikä on pääteltävissä tuosta että koira vaatii sitä ja tätä), sen elämä todennäköisesti käy paljon helpommaksi jos se pääsee huomion vähenemisen myötä koiran asemaan :-). Tähän totuttaminen toki kannattaisi aloittaa jo ennen vauvan syntymää, ettei koira yhdistä näitä kahta asiaa toisiinsa - tällöin voi olla tiedossa hankaluuksia.

tähän vielä. Meillä siis oli 4 koiraa vauvan saapuessa taloon, eikä mitään ongelmia. Liittynee siihen ettei koirat siihenkään saakka olleet maailman keskipiste joiden ehdoilla perhe olisi elänyt, vaikka niistä hyvin huolehdittiinkin, harrastettiin yms. Ja huolehditaan edelleen, luonnollisesti. Mutta koira on koira ja onnellisin koiran asemassa, uskon vahvasti.

Vierailija
7/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans todella huomionkipeä koira. Uudet perheenjäsenet on ottanut hyvin huomioon. Vastasyntyneet vauvat nukkuvat vielä niin paljon, että kyllä koirankin huomiolle on aikaa jäänyt. Ja vaunulenkeillä koirakin saa liikuntaa. Koira kyllä sopeutuu, vaikka alussa voikin ihmetellä kun laumaan on tullut uusi jäsen. Myöhemmin, kun lapselle tulee ikää niin meillä ainakin koira on lasten villeissä menossa mukana.

Tiedän liian usean tapauksen, jossa koira on vauvan tullessa saanut lähteä, mikä on todella väärin. Kyllä koiraa ottaessa täytyy huomioida, että se on pitkäikäinen ystävä ja kuuluu perheeseen eikä siitä luovuta ihan noin vain!

Tsemppiä teillä, hyvin se menee!

Vierailija
8/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä!

Sanoisin, että älä turhaan tunne syyllisyyttä siitä, että koira jää kakkoseksi, se asia vaivaa SINUA takuulla enemmän kuin itse koiraa.

Muistathan, että koira on geneettisesti susi, ja henkeen ja vereen laumaeläin. Luonnonmukaisessa koira/susilaumassa on aina selkeä arvojärjestys laumanjäsenten kesken. Ne kakkoseksi tai kolmoseksi jäävät jäsenet hyväksyvat sen paikkansa täysin ilman ongelmia, koska se on niille luonnollista.

Se, että koirallesi "tulisi paha mieli" on vain sinun omassa päässäsi, koira itse pitää paikkaansa itsestäänselvyytenä, eikä sitä murehdi. Sinun velsollisuutesi on auttaa koiraa tietämään, mikä sen paikka on: ja se on se kakkosmiehen paikka.

Teet ison rikoksen sekä koiraa että vauvaa kohtaan, jos et laumanjohtajana tee koiralle selväksi, mikä sen asema laumassa on.

Vierailija
9/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän vielä. Meillä siis oli 4 koiraa vauvan saapuessa taloon, eikä mitään ongelmia. Liittynee siihen ettei koirat siihenkään saakka olleet maailman keskipiste joiden ehdoilla perhe olisi elänyt, vaikka niistä hyvin huolehdittiinkin, harrastettiin yms. Ja huolehditaan edelleen, luonnollisesti. Mutta koira on koira ja onnellisin koiran asemassa, uskon vahvasti.

tuo voi olla. Harmittaa vaan, jos en jaksa tehdä sen kaa enää mitään..

Vierailija
10/10 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisista vastauksista. Niin se varmaan on, enemmän vain oman pääni sisällä :D Ehkä se siitä lähtee sit sujumaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan