Matkustatteko koulun loma-aikoina vai niiden ulkopuolella? Perustele miksi.
Kommentit (29)
Itse en voi välttämättä pitää lomaa juuri silloin kun koulusta on lomaa.
matkustamme n. 4 kertaa vuodessa ulkomaille. Osa näistä matkoista osuu koulujen loma-ajoille, osa ei.
Jos mahdollista, yritetään päästä matkaan mahdollisimman edullisesti. Joskus on kuitenkin pakko matkustaa myös kalliina sesonkiaikoina, jolloin kaikki lennot ja matkat ovat kalliita.
käydään yleensä lyhyt lomareissu koululomien ulkopuolella.
Minun työpaikassa ei saa talvilomaa pitää viikoilla 8,9 tai 10, eikä myöskään syyslomien aikaan. Enkä myöskään ole juuri koskaan vapaalla pääsiäisen tai joulunpyhien aikaan, en vappuna tai uutenavuotena.
Viikonloppuvapaitakin minulla on harvoin, joten suotakoon se että jos lähdemme reissuun minun talvilomalla, niin lapsi pitää silloin koulusta omaa lomaa 3-5 päivää, esim. to-ti.
Eipä ihme, että suomalaiset koululaiset eivät tutkitusti viihdy koulussa, kun vanhemmat opettavat heidät tällaiseen. Miksi käydä koulua ollenkaan.
Asun ja työskentelen opettajana eräässä Euroopan maassa, jossa lomaillaan vain koulun loma-aikoina.
loma-aikoina. Olen opettaja ja palkaton virkavapaa nostaa aika reilusti loman kustannuksia. Lisäksi lapseni ovat lukiossa, josta ei niin vain olla pois.
koulutehtävät pitää silti tehdä, muistutattehan lapsianne siitä.
Että haluan viettää aikaa ja lomani hänen kanssaan.
Olen se, joka kirjoitti etten saa lomaa hiihto- tai syyslomien aikana, ja muutenkin olen melkein kaikki pyhät ja viikonloput töissä kun "normaalit" ihmiset ovat vapailla( minulla on vkl-vapaa on noin kerran viidessä viikossa).
Minusta on lapselleni oikeus ja kohtuus, että saamme viettää talvellakin edes viikon ajan oikeasti aikaa yhdessä.
Tai olisihan tietysti vaihtoehto, että lähden talvilomallani reissuun ilman lasta...
Eipä ihme, että suomalaiset koululaiset eivät tutkitusti viihdy koulussa, kun vanhemmat opettavat heidät tällaiseen. Miksi käydä koulua ollenkaan.
Asun ja työskentelen opettajana eräässä Euroopan maassa, jossa lomaillaan vain koulun loma-aikoina.
nrolle 19..;)Hyvin ystävällistä..;)
Olemme kohtuullisen kokeneita matkaajia ja tosiaankin sesongin ulkopuolella on halvemmat hinnat kaikin puolin ja vähemmän turisteja itse kohteissakin. Välillä seuramatka tulee kuitenkin paljon halvemmaksi kuin omatoimimatka; esim olen käynyt Meksikossa äkkilähdöllä 580 eur/ vk sisältäen koko paketin (lennot, 3 tähden hotelli, kuljetukset) ja Bangkokissa sama homma, 800 eur/ vk. terveisin nro 16