voiko pitää häät jos ollut yhdessä 14v?
onko tyhmää niin ja ei olla kihloissa edes ja on lapsia? Haluisin kuitenkin kirkkohäät eikä maistraatissa.
Kommentit (31)
Niin kirkko on varattu!
Nätti hääpuku ja huntu on mielessä. Ensi kesänä kun yhteistä taivalta takana 15 vuotta.
Mitä niin noloa tässä on mutta ei olisi ollut 10 vuotta sitten?
Mitä ihmeen noloilua siinä nyt teistä on että minä saan järjestää haluamani häät, nyt. Ihan yhtälailla ne voisi järjestää seuraavan 14 vuoden jälkeen!
Eikä niitä tulla viettämään omassa kodissa! Järjestäkää omat kemunne kotona jos niin kiinnostaa tehdä, kyllähän jokainen saa järjestää omanlaisensa häät. Jotenkin tylyä että minun teemahääni pitäisi juhlistaa ihan lähisuvun piirissä muttei saisi sitten enää esim. serkkujen perheitä kutsua. Eikö teillä ole mitään yhteyksiä sukuihinne? :(
Vaikka minä menen naimisiin, niin ei sinne tartte tuollaisien mörköjen tulla. Hauskempaakin varmaan on muilla..
Aivan ihanaa, kun noin pitkään yhdessä olleet rakastavat vielä noin tulisesti toisiaan, että haluavat vielä mennä naimiiin ja sitoutua yhteiseen loppuelämään toistensa kanssa kaikista vioista ja puutteista huolimatta tai ehkä juuri niiden vuoksi!
Toisensa tuntee tuossa vaiheessa jo niin hyvin, että naimisiin menemisellä on enemmän mieltä kuin koskaan! Ja ihanaa, että lapset on jo isompia ja pääsvät osallistumaan häihin ja järjestelyihin ja niistä jää ihana elinikäinen muisto myös lapsille!
Aivan ihanaa! Ja viettäkää häät juuri niin suurina ja perinteisinä kuin vain ikinä haluatte!!
täällä jos et halua vastauksia? Kysyit onko tyhmää ja minä vastaisin että minusta on. SEhän on vain mun mielipide eikä sun kannata siitä välittää jos ei ole mieleinen mielipide!
Mutta itse menisin tuossa tilanteessa hyvin hiljaisesti naimisiin, maistraatti tai kirkko kahden todistajan läsnäollessa.
täällä jos et halua vastauksia? Kysyit onko tyhmää ja minä vastaisin että minusta on. SEhän on vain mun mielipide eikä sun kannata siitä välittää jos ei ole mieleinen mielipide!
Mutta itse menisin tuossa tilanteessa hyvin hiljaisesti naimisiin, maistraatti tai kirkko kahden todistajan läsnäollessa.
niitäkään ei pidä tehdä. Mikä on yhteisten vuosien määrä että voi vielä kirkossa mennä naimisiin ja isosti? Onko se kenties 5v? Vai 1v?
ap
eli jos päätetään pitää ne isot häät jossa saan olla kaunein morsian ikinä niin äläpä tule kateuksissasi sinne ollenkaan. ;)
ap
Mutta on vähän hassua jos on hunnut ja prinsessamekot ja kaikki. Pienet häät lähipiirille kirkossa tai kotona, isot tuossa vaiheessa myöhäistä.
Toki voi pitää lapsilaumansa kanssa vaikka mammuttihäät. Mutta jotenkin sitä on orientoitunut siihen, että nuoren parin isot häät on sellainen rakkausjuhla.
Pitkään yhdessäeläneen ja lapsia tehneen parin säälittävä yritys naiselta saada se elämänsä prinsessapäivä. Jotenkin ei jaksa innostua sellaisessa juhlassa. Hiukan kornia.
Mutta kuka välittää vieraiden mielipiteestä. Jos haluat isot kirkkohäät niin toki pidät ne. Mutta et voi sille mitään, että suurin osa ajattelee, että hei haloo, juna meni jo ja tunnelma on vaivautunut.
Aivan ihanaa, kun noin pitkään yhdessä olleet rakastavat vielä noin tulisesti toisiaan, että haluavat vielä mennä naimiiin ja sitoutua yhteiseen loppuelämään toistensa kanssa kaikista vioista ja puutteista huolimatta tai ehkä juuri niiden vuoksi!
Toisensa tuntee tuossa vaiheessa jo niin hyvin, että naimisiin menemisellä on enemmän mieltä kuin koskaan! Ja ihanaa, että lapset on jo isompia ja pääsvät osallistumaan häihin ja järjestelyihin ja niistä jää ihana elinikäinen muisto myös lapsille!
niitäkään ei pidä tehdä. Mikä on yhteisten vuosien määrä että voi vielä kirkossa mennä naimisiin ja isosti? Onko se kenties 5v? Vai 1v?
ap
häiden järjestäminen on jokaisen oma asia. jos haluaa kermakakkupileet niin siitä vaan, itsehän ne maksatte!
ps kihloissa OLETTE jos kerran häistä on sovittu. ei tarvi sormuksia vaan kihlaus on lupaus avioliitosta.
Itse kokisin kyllä hieman mauttomana isot sukujuhlat ja kermakakkupuvut ja valkoiset hunnut ja isän taluttamassa alttarille tuossa elämän vaiheessa. Jotenkin tuntuu että pienet hillityt häät - kuitenkin kirkossa - olisi mukavampi.
Taidat ajatella itse vähän samalla tavalla, kun täällä kerran asiaa kyselet?
Mutta jos haluat isot juhlat, niin siitä vaan, anna palaa. Mitä väliä on muiden mielipiteillä?
Milloin vielä voi mennä yhteisten vuosien jälkeen isosti naimisiin? Entä häät pienesti ulkomailla?
T: kyselee tyhmä ap
Pitää tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.
pitää mukavat juhlat. Huntua en kyllä kirkkoon laittaisi, enkä ehkä ihan valkoista hääpukuakaan kun on jo lapsiakin.
Eikä mitään isän talutuksia. Eikä valkoista mekkoa. Musta olis meidän tyylinen mekko ;)
Ap
yhdessä oltiin oltu siinä vaiheessa 19v ja lapsia kaksi. Mä en todellakaan halunnut mitään kirkkohäitä, maistraatti riitti meille.
meillä ei mennyt ihan noin pitkään, mutta melkein 10 v kuitenkin. Järjestettiin pienehköt kirkkohäät.
Kirkkohääthän voi järjestää miten pienenä haluaa, tiedän pariskunnan, joka meni kirkossa naimisiin 2 todistajan läsnäollessa. Ja kirkkohäät voi järjestää myös pidemmän yhdessäolon jälkeen. Eihän se nyt automaattisesti tarkoita, että sitten ainoa vaihtoehto on maistraatti.
yhdessä oltiin oltu siinä vaiheessa 19v ja lapsia kaksi. Mä en todellakaan halunnut mitään kirkkohäitä, maistraatti riitti meille.
Oli jo alkuviestissä. Ei ole tyyliäni. Joko kirkkohäät tai ulkomailla salaa.
Ap
jos on henkisesti niin teini, että tuommoista täytyy edes kysyä.
Mutta on vähän hassua jos on hunnut ja prinsessamekot ja kaikki. Pienet häät lähipiirille kirkossa tai kotona, isot tuossa vaiheessa myöhäistä.