Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin sairaanhoitaja-poliisi-palkoilla ei osteta perheasuntoa Helsingistä?

Vierailija
22.10.2012 |

Meillä lähihoitaja-luokanopettaja perheellä oli varaa ostaa 310 000 euron rivitalohuoneisto (129 neliötä) ihan Helsingistä ja ihan todella hyvältä alueelta. Oli huonokuntoinen asunto, jonka remontoimme kokonaan 10 000 eurolla.

Tällä alueella muut yli 100 neliön asunnot maksavat kaikki yli 400 000 euroa.

Maksetaan 2070 euroa kuussa asuntolainaa. Tiukkaa tekee, muttei kauaa. Bruttotulot yhteensä 5600 euroa. Vanhemmat takasivat lainan. Neljä vuotta jo maksettu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa 200 euroa kuukaudessa? Tuohon ei sitten sisälly pesuaineet, wc paperi, jne...

Kuinkas monta henkilöä suö tuolla 200 eurolla?

Vierailija
22/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahahanat olla auki sieltä vanhempien puolelta muutenkin, onhan se helppo ihmetellä miten muilla ei ole varaa kun itsellä on se kultalusikka niin syvällä siellä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteet ja rikkoutuneet pyykkikoneet ja sujauttaa käteen aina satkun silloin, toisen tällöin.

Nämä vain aina unohtuu sanoa näillä talousihmeillä.

Vanhemmat takasivat lainan.

tilanteestanne. Kaikilla ei ole mahdollisuus saada pankin hyväksymiä takaajia. Pääomaa pitää sellaisissa tilanteissa säästää kauan ja samalla maksaa sitä asumistakin eikä vain lyhentää lainaa.

Vierailija
24/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole vakuuttaneet taloa?

Ei taida olla lapsia kun ruokaan menee noin vähän. Tai sitten lapsenne syö puuroa vain kotona ja hoidossa tai koulussa ahmii.

Tuohon päälle vastike ja sitten kaikki pakolliset kk-menot (ruoka, sähkö, vakuutukset, harrasteet) niin mua huimaa tuo yhtälö...

Ruoka max 200 €/kk, sähkö max. 20 € /kk.

Vakuutuksia ei oteta irtaimistolle joka on pelkkä roskaa --> max. 10 €/kk,

Harrastus voi olla myös liikunta ulkona --> 0€/kk

Vierailija
25/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies kävi metsästämässä hirvenpuolikkaan ja minä keräsin puolukoita. Niillä pärjää hyvin kun säästeliäästi elää.

Vierailija
26/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin. Tietenkin, jos ei ole sähkökiuasta, kylppärissä ei ole lattialämmitystä, pyykkiä pestään harvoin, ei ole astianpesukonetta jne...mut hyvin harva pääsee näillä sähkön hinnoilla tuohon kulutukseen.

perusmaksukin on jo muutaman euron kuussa, sekä sähköyhtiöltä että siirtoyhtiöltä. Mutta nämä on näitä lala-maassa asuvien juttuja.

Vierailija
27/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies kävi metsästämässä hirvenpuolikkaan ja minä keräsin puolukoita. Niillä pärjää hyvin kun säästeliäästi elää.

Asutte siis ilman lapsia. Uskon kun näen. Kyllä se metsästyslupa maksaa, jolloin harrastuksen ei enää tule hintaa 0,-. Aika lööperiä tuo 200 euroa /kk

Vierailija
28/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät unohtui.

-montako lasta?

-nettotulonne?

-kuinka paljon vanhempanne avustavat taloudellisesti?

-muut kuukausimenonne?

-montako autoa taloudestanne löytyy?

Meillä nettotulot 5500e kuukaudessa, lainan lyhennykset ja korot 2100e kuukaudessa ja se on ihan täysi maksimi mitä voidaan maksaa. Perheessä kolme lasta ja yksi auto. Emme saa vanhammilta taloudellista apua muuta kuin jouluisin ja synttäreinä, summat on 50-200e per kerta.

Vierailija
29/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainan? Vai väitätkö, että saitte pankista ilman euroakaan omia säästöjä 310 000e kahdella takaajalla? Mistä löytyi kymppitonni remppaan?

Jätät jotain olennaisia asioita kertomatta...et myöskään kerro, onko lapsia 1, 2, 3 vaiko enemmän? kulut ovat aivan eri luokkaa, jos perheessä on yksi lapsi kuin esim. kolme. Onko hoitopaikkamaksuja jne.

ja paljonkohan mahtaa ne vanhemmat avustaa esim. vaatteiden ostossa, ym. hankinnoissa.

No joo, hienoa, että te onnistuitte saamaan tuon hintaluokan asunnon Helsingistä noilla tuloilla.

Vierailija
30/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa teidän palkoillanne.

Vierailija
31/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 H+K -perheasuntoja

Vierailija
32/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kuin Helsinki.

Vierailija
33/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tienaisi nettona 5600 euroa. Tuollainen netto tarkoittaa yli 4000 euron kuukausittaisia bruttotuloja molemmille. Noin suuren as. lainan verovähennysten takia bruttotulojen itse asiassa pitäisi olla vieläkin suuremmat.

Vierailija
34/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana ja kotihoidontuella elävänä olen omasta mielestäni pihistänyt kaikissa menoissa niin paljon kuin mahdollista, että saan hoitaa itse lapseni (1 kpl) kotona tämän kolme vuotta.

Lapsen ruokaan (+vaipat) olen budjetoinut 300 e/kk.

Vierailija
35/35 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulostaa lainanne määrä. Ja nettotulotkin sen puoleen..

Meillä asuntolainaa 250 000 € eikä euroakaan enempää olisi halua laittaa asumiseen kiinni.

Kantakaupungissa asutaan yhden lapsen kanssa. Rahaa jää hyvään ruokaan ja elämään ja aktiviteetteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme