Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haluan kolmannen lapsen

Vierailija
22.10.2012 |

mies ei suostu!!!! Ottaa niin kovasti päähän nyt. Miten tästä pääsee yli. Mies on esteenä sille mitä minä toivon eniten. En voi olla vihastumatta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih, aatteleppa että miehes ajattelee tilanteesta samoin! Hän on tyytyväinen 2 lapseenne eikä halua enää lisää, mutta vaimo haluaa. Miten mies pääsee siitä yli?

Vierailija
2/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Unohdat" pillerit ja hups, ehkäisy petti. Palstaraamatun mukaan hyväksyttävä tapa eikä ole mitään moraalista ongelmaa.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän halua enää olenkaan lapsia. Kenenkään kanssa! Silti ei tarvitse vasektomia.

Vierailija
4/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Unohdat" pillerit ja hups, ehkäisy petti. Palstaraamatun mukaan hyväksyttävä tapa eikä ole mitään moraalista ongelmaa.

:D

Vierailija
5/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin inhottavia vastauksia taas, voin kuvitella sen raastavan tunteen, kun omassa mielessä perheessä on kolme lasta ja sitten se rakkain ihminen estää tämän isoimman haaveen. Kyllä se on aika vakava asia, ja saatat loppuelämäsi miettiä, että mitä jos olisit saanut sen kolmannen lapsen. Tietääkö miehesi, kuinka tärkeä asia sulle on? Oletteko kauankin keskustelleet aiheesta, vai onko molempien lapsilukutoiveet olleet aina tiedossa? Kuinka vanhoja teidän lapset nyt on? Jos he ovat nuoria, mieli saattaa hyvinkin vielä muuttua, ja taloudellinen tilannekin ahdistaa varmaan miehiä, jotka jäävät useimmiten tienaamaan perheen rahoja jos äiti jää kotiin. Suosittelen ettet painosta/kiukuttele/jankkaa asiasta ja korosta ettei kyseessä ole välttämättä mikään vauvakuume varsinaisesti, vaan kaipuu siitä kolmannesta lapsesta.

Vierailija
6/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinun miehelläsikin on oikeus päättää noinkin tärkeän asian kuin perhekoon?

Mitkä on miehen syyt ettei tahdo. Ei tahdo ei ole syy. Mitkä on positiivisia syitä nykyseen, mikä muuttuu uuden lapsen myötä?

Mitä ongelmia teille tulisi lapsen myötä ja miten niistä selvitään? Kirjoittakaa vaikka paperille asioista miinuksia ja sitten mietitte miten niistä selviätte.

Isoja asioita on talous, kaikkiaan tulevaisuus muuttuu ehkä jos uusi vauva tulee niin kaikki taas nollataan ja olet kotona ainakin vanhempainvapaan. Mitä sen jälkeen? Kauanko olet kotona hoitamassa lasta/lapsia? Maksaako lapsien hoitaminen paljonko?

Onko teillä asuminen nyt vuosiksi eteenpäin missä olette nyt? Tahdotteko lainaa? Muutatteko jonnekin? Mahdutteko kotiinne kolmen lapsen kanssa?

Entä auto ja kulkeminen? Mahtuuko autoon kaikki?

Lapsen saaminen on asia josta voi saada ison riidan erinäisistä asioista. Ja sitä ei helpota ainakaan se että isukki vastustaa asiaa.

Vierailija
7/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pieniä teidän lapset on? Minäkin halusin kolmannen lapsen PALAVASTI. Aloin puhua siitä heti, kun kakkonen oli syntynyt. Jankkasin asiaa varmasti seuraavat 4 vuotta. Minun suurin toive ja pakko oli saada kolmas lapsi. Mies ei halunnut kolmatta. keskustelimme asiasta usein ja täysin sivistyneesti. Mies ei ole mikään itsekäs kusipää vaan viehättävä ihminen. Hän oli aidosti pahoillaan, että ei halunnut, kun minä halusin palavasti. Aika siis kului. nyt molemmat lapset ovat kouluiässä ja huomaan, että oma kaipuu on laimentunut. Olen etsinyt muita asioita lasten tilalle. Olen tyytyväinen, etten pakottanut miestäni. Hänellä oli omat pointtinsa, joiden järkevyyden tunnistan. Ja itseäkin alkoi mietityttää, että jos tulee vaikka vammainen tai sairas lapsi. Ei resurssit riittäisi. Mutta siis muut asiat valtaavat mielen ja kuume pakottavakin katoaa. Ja olen tosi iloinen kahdesta nykyisestä lapsesta ja nyt on virtaa ja energiaa ja rahaakin heihin tuhlata.

Vierailija
8/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi edes tehdä kompromissia, ei voi olla 2,5 lasta (paitsi tilastoissa).

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lasta ilman jääminen on isompi taakka ja trauma kuin "ylimääräinen" lapsi niin miehen pitäisi antaa periksi.

Molemmilla on toki yhtälainen oikeus mielipiteeseensä, mutta olen aika varma, että miehen katkeroituminen kolmannesta lapsesta olisi aika lailla vähäisempää kuin vaimon katkeroituminen siitä että ei saanut kolmatta lasta.