Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat paljastavat vanhusten ala-arvoisen kohtelun Valkeakoskella sijaitsevassa hoitokodissa.

Vierailija
22.10.2012 |

Mikä juttu tää on? Onko joku lukenut paperilehdestä?

"Hoitajien mukaan Hoivakoti Wäinämöisen toiminnassa on suuria puutteita. (IL)

"Olemme pahoillamme asiakkaidemme ihmisarvoa loukkaavasta kohtelusta. Olemme neuvottomia."

Näihin sanoihin päättyy Valkeakosken Sanomissa viime perjantaina julkaistu poikkeuksellinen mielipidekirjoitus. Siinä Hoivakoti Wäinömöisen hoitajat arvostelevat jyrkästi oman työpaikkansa vanhuksille tarjoamaa hoitoa."

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä yhtään.

Vierailija
62/62 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummot hoidetaan kotona, omaiset huutaa, että he joutuvat vastuuseen ja hoitamaan silloin itse omaisiaan. Mummot kulkee paskassa ja kusessa kotonaan ja katoilevat ja loukkaavat itsensä.

Jos mummot saa laitospaikan, omaiset huutaa taas, että mummot on väkisin riistetty laitokseen ja siellä heitä laitostetaan ja hoidetaan huonosti ja ihan tahallaan makuutetaan ja kiusataan.

Aivan sama, mitä tehdään, se ei omaisille kelpaa. Omaiset on rääkymässä pää punaisena kun hoito pitäisi saada ilmaiseksi, että perinnöt ei mene. Mutta veroja ei saisi nostaa.

Kaikkea muuta halutaan, mutta ei itse hoitaa sitä omaistaan.

On niitä hyviäkin hetkiä, eihän tuota muuten jaksais. Valitettavasti tilanne on viime aikoina huonontunut koska vanhuksia hoidetaan kotona pitkään ja laitokseen päätyvät vain todella huonokuntoiset. Vuosien varrella laitoshoidon vanhusten kunto on romahtanut ihan silmissä. Ennen olikin "harmittomia" eksyileviä mummoja joiden kanssa pystyi laulelemaan. Nykyään ihan kaikki aika menee hoitotoimiin.

Mä en jaksa enää itkeä enkä nauraa näille kirjoituksille tai jutuille. Vain hoivakodissa työssä oleva tietää mitä se on. Ja se ei ole kaunista eikä ihmisarvoista.

Juu ja itse kotihoidon työntekijänä ihmettelen kuinka yhteiskunta kuvittelee hoitavansa kaikki kotona... Ne harmittomasti haahuilevat hyväjalkaiset mummelit ovat pahimpia, jalkoja on mutta päätä ei.

Tuo omaisien kanta, mikään ei ole koskaan hyvin monien mielestä, se on huomattu. Osa ei jaksa välitää, mutta ne jotka välittää niin heillä ei koskaan mikään ole hyvin! Itse eivät kuitenkaan ole tarjoamassa apua mihinkään ikinä, hoitajien pitäisi tehdä kaikki..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla