Mkä muotisana ärsyttää?
Kommentit (52)
näinköhän se onnistuu (=tuskinpa se onnistuu)
tahtotila
kipuilla
kokoustaa
palaveerata
mennä olusille
samppakalja
skumppa
koska tulet? (=milloin tulet?)
Lehtiotsikot rääkyy tuota sanaa jatkuvasti, "XX järkyttyi nähdessään kissan" tai "näe järkyttävät kuvat" ja sitten siellä onkin joku lepakko tms.
Minua ärsyttää noiden Iltelahden, Ilta-sanomien ja Taloussanomien otsikoissa kaikkein yleisimmin käytetty sana.
Se on "Tämä".
Otsikot siis eivät kerro mitään... Tämä järkytti. Tämän takia sinun pitää olla tarkka huomenna. Tähän hänen ura loppui... Ja sitten siellä ei ole mitään ihmeenpää, mutta kansa ilmeisesti tykkää ja lukee.
Voi kyynel
Hyvää päivää kirvesvartta
et setera (et cetera, tiedetään)
eeveeveekoo
awesome
Elikkä on kassojen lempisana. Olen nyt seurannut kun marketin kassa antaa rahasta takaisin niin aina, aina hän aloittaa "elikkä se oli sitten 4,60"
onko enää muotia mutta vähän aikaa sitten hoettu aikuisten oikeesti, ja
ADHD
Aikuisten oikeesti oli kaamea muotitermi joskus viisi vuotta sitten ja sitäkin joku vielä käyttää.
oli ihan yhtä kamala: samppakalja. Onneksi ei sentään kai enää kukaan sano juovansa "viintä".
Ärsyttää sana "jonnet" ja "vittu mitä paskaa"
Kun lukee nuorison kommentteja esim stara-lehden kirjoituksista, joka toinen käyttää näistä jompaa kumpaa.
Ennen vielä Jonne oli kiva nimi pojalle.
Sana ei oikeastaan tarkoita yhtikäs mitään ja etenkin polittikot ja johtajat ovat innoissaan sanasta.
onko enää muotia mutta vähän aikaa sitten hoettu aikuisten oikeesti, ja
ADHD
Tai esim tämmöinen lause:
Tämä on sellainen, noh, ärsyttävä lause.
Tai AIKAS ärsyttävä tai aikasta ärsyttävä...
siis hitto tulla raskaaksi ei raskautua.
Lehtiotsikot rääkyy tuota sanaa jatkuvasti, "XX järkyttyi nähdessään kissan" tai "näe järkyttävät kuvat" ja sitten siellä onkin joku lepakko tms.
Että tavan sana on murresana Kymenlaaksosta..
kauheita nimityksiä aikuisilta ihmisiltä toisistaan. Ihan kun jotain muroja ja eläimiä.
Että tavan sana on murresana Kymenlaaksosta..
Olen Kymenlaaksossa syntynyt ja tällä hetkellä kymenlaaksolainen äidinkielenopettaja, enkä ole koskaan kuullut tuollaista väittämää. Sitäpaitsi kukaan tuntemani ihminen ei käytä tuota ilmaisua.
^ Ärsyttävä.