Työkaveri ottaa päähän! Huomenna taas kyselee, että mitä olette tehneet viikonloppuna.
Luultavasti ihan vittuillakseen, kun meillä ei ole koskaan varaa käydä (lasten)teatterissa, (lasten)leffassa, (lasten)konserteissa, (lasten)oopperaesityksissä, kirkon lastentapahtumassa, kirjaston satutunneilla jne.
Tuo työkaveri käy _joka_ viikonloppu vähintään yhdessä kulttuuritapahtumassa lasten kanssa. Toki voi käyttää omaan osaansa kulttuuriseteleitä, mitä saadaan työpaikalta ja kaikki tapahtumat eivät ole sinänsä kalliita (esim vain 3-6 euroa lippu), mutta meidän perheellä ei olisi ikinä varaa tuollaisen turhuuteen. Meillä on 4 lasta ja maksellaan omakotitalon lainaa. Tuolla työkaverilla on kaksi lasta ja asuu yh:na paljon pienemmässä asunnossa kuin me.
Vituttaa, kun taas huomenna kahvipöydässä joutuu sanomaan, ettei tehty mitään erityistä, koska ensinnäkään ei ole rahaa ja toisekseen ei jaksa ja ehdi, kun on ne pihatyöt ym. omakotitalon työt hoidettavana ja lisäksi isommasta määrästä lapsia tulee enemmän töitä.
Kommentit (24)
enkä ole koskaan tajunnut vittuuntua tuosta. Pitänee aloittaa.
Olin jo varautunut teidän ohjeenne mukaan kertomaan, että oltiin nautittu oman kodin lämmöstä, takkatulesta ja haravoinnista, kun kolmas työkaveri kyseli meiltä, että miten viikonloppu meni.
Tuo yh sitten kehuskeli, että perjantaina ja lauantaina, kun lapset olivat isällään, kävi teatterissa, lavatansseissa(?), shoppailemassa itselleen uusia talvivaatteita ja vielä elokuvissa. Lisäksi hänellä oli uusi paita yllään, jota kaikki kehuivat. Oli kuulemma sen surauttanut konellaan parissa tunnissa.
Sunnuntaina oli sitten lähtenyt lastensa kanssa 10 km päivävaellukselle. Heillä oli eväät ja makkarat mukana ja paistoivat laavulla makkaraa. Nuorempi lapsista otti laavulla päiväunet ja samaan aikaan tuo yh keräsi lähimaastosta sieniä vanhemman lapsensa kanssa. Kuulemma tuo lapsi tunnistaa jo 5-6 ruokasientä.
Vaelluksen jälkeen kävivät vielä Titi-Nalle konsertissa Turussa. Itse olen kataudesta vihreä, sillä pomokin sattui kuulemaan vastauksen ja sanoi, että tuö yh taitaa olla sitten aikaansaava niin töissä kuin vapaa-ajallaan! Itsekin katselin tuohon konserttiin lippuja, koska kaksi nuorimmaistani on nalle-hulluja ja rakastavat noita renkutuksia. Meillä vain ei ole varaa maksaa 20€ lipusta!
Saako yh:t siis niin paljon tukia, että voivat koko ajan tehdä kaikenlaista mukavaa?
niin säästää vaatteissa pitkän pennin. Makkara ei ole kauhean kallista evästä, luontopolku laavuineen lienee kaikkien käytettävissä. Ilmeisesti hän asuu melko edullisesti kerrostalossa. Iltaruualla varmaan oli ne päivällä poimitut sienet. Teatteri- ja konserttilippuihin ainakin voi käyttää niitä kulttuuriseteleitä? Ja noita kulttuuriharrastuksia voi sponsoroida esim. mummut, kummit jne. lähihenkilöt.
Itse en tykkäisi noin hulluna juosta paikasta toiseen viikonloppuna, vaikka mulla olisi siihen varaakin. Teidän pihatalkoot kuulostaa minusta oikein mukavalta viikonlopun vietolta eikä sinun kannata yhtään olla kateellinen.
Ei saa edes viikonlopusta puhua työpaikalla.
Mistäs siellä pitäisi sitten maanantaiaamuna puhua? Yh on sosiaalinen ja seurallinen. Eihän se ole kilpailu jos kertoo omasta vapaa-ajastaan.
Kerrotte mitä olette tehneet. Haravoitte lehtiä ja leivoitte pullaa.
siitähän tässä on kyse.