loma-asunto Turkista, kannattaako?
mies haaveilee ja saanut minutkin vakuutettua, että hinnat nousee kohta ja ei varaa sitten enää ostaa mitään. Onko siellä kaikki nykyään nykyaikaista? Entä saako lentoja halvalla?
Kommentit (42)
mutta olenkin köyhä ja joutuisin kai vuokraamaan sitä. Pitäisi pystyä oleskelemaan siellä pidempiä aikoja että kannattaa esim. eläkkeellä tai muuten vaan kaikki talvet. Sitten pitäisi osata ostaa se sellaisesta paikasta johon ei rakenneta mitään hirvityksiä viereen. Viimeiseksi tulee mieleen mahdolliset luonnonmullistukset. Eikös siellä voi olla maanjäristyksiä?
Suositteeln todella lämpimästi! Meillä ollut pari vuotta ja ihan mahtava paikka ja ihana ilmasto!
Kannattaa jättää asunnon toiveet www.kotialanyasta.fi sivustolla olevalla lomakkeella. Suomalainen välittäjä on vuorokauden sisällä yhteydessä ja vastaa kaikkiin näihin kysymyksiin.
Tee oma tutustumis matkasi ihan itse tai suomesta matkatoimiston matkalla käyt tutustumassa itsenäisesti. Nämä kiinteistönvälistykset jotka lupaavat sinulle tutustumismatkoja tulee lopussa kalliiksi jos et ostakkaan sillä reissulla. Olkaa tarkkana, ei kukaan maksa toisen matkoja tänne vaan tutustumaan, ei koskaan.
Loma-asunto Ranskasta, Portugalista, Italiasta, Espanjasta tai vaikka Kreikasta. Ja minä sanoisin: jeeee. Turkista en koskaan!
Turkki ok, turkkilaiset HYI VITTU!
testattu ja hyvin toimii palvelu..kaksikuukautta ja viikko päälle kun tapukin oli nimellämme. voi suositella eikä muuallakaan kukaan ole moittinut kun keskustelupalstoja olen lukenut.
kannattaiskohan eka käydä siellä katsomassa viihtyykö ja tykkääkö koko maasta edes..
Vuokraa ensiksi asunto ja oleile esim 2 kuukautta. En ostaisi Turkista.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 20:27"]
Miten niin ei ole talvella käyttöä? Talvilämpötila +10!! Ja turisteja ei ole jaloissa. Erittäin hyvä paikka asua kylmä Suomen talviaika siellä ja laittaa vaikka vuokralle sesongin ajaksi.
[/quote]Sitten sattuu olemaan vuokralaiset sitä sun tätä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 01:45"]
300 000e kuulostaa kyllä hirveeltä summalta. Mua kans kiinnostais tuo Antalyan alue, jäis pois se parin tunnin bussimatka. Oletko sinä joka siellä asunnon omistat se, jolla on se siellä Laran puolella? Oot kirjoittanut aiemminkin? Siellä toisella puolella(nimeä en nyt muista) on paljon asuntoja myynnissä, Larassa harvemmin.
[/quote]
Me asutaan Larassa, mutta tuttavia asuu eri puolella Antalyaa. Kivoja alueita eri puolella kaupunkia, joten kannattaa tulla ihan katselemaan ensin. Ja halvemmalla tosiaan pääsee omatoimimatkalla eikä suomalaisten asunnonvälittäjien reissuilla.
Joku tuolla kommentoi noita talvilämpötiloja... Kyllähän täälläkin kylmältä tuntuu, mutta ei ainakaan tarvitse kahlata sohjossa ja lumessa :). Ja nykyään asunnot saa ihanan lämpimiksi, verrattuna esim. 10 vuoden takaisiin oloihin.
Turkin valtion talous on vakaammalla pohjalla kuin monen nykyisen Eu-maan joten jos haluaa tulevaisuudessa mahd.tuplata sijoittamansa hinnan niin suosittelen Turkista ostamaan kakkosasunnon!
Turkin valtion talous on vakaammalla pohjalla kuin monen nykyisen Eu-maan joten jos haluaa tulevaisuudessa mahd.tuplata sijoittamansa hinnan niin suosittelen Turkista ostamaan kakkosasunnon!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 15:33"]
Säästytte ongelmilta ja on helpompaa kun kyllästytte kohteeseen
[/quote]
Pitää vielä todeta, että olen samaa mieltä. Tosiaan kannattaa vuokrata - ei ostaa! Ainakin alkuun.
Ostin nimittäin kämpän Mahmutlarista, firma oli http://taloturkista.fi. Itse palvelu pelasi täydellisesti, oli edullinen ja tykkäsin kohteesta, mutta sitten AirFinland meni konkurssiin. Ei se ollut firman syy, mutta nyt kämpilleni ei enää toistaiseksi pääse lähinpään lentokenttään suoraan. Toistaiseksi pitää vain odottaa, että lennot taas alkavat muilla lentoyhtiöillä. Muutoin vain lentää kauemmaksi (josta tuntien matka Mahmutlariin) tai vain viettää pidempiä aikoja ja opetella lentämään turkki-suomi väliä harvemmin.
katsomassa...
nykyaikaista saa.
hinnat tulee nousemaan suosituilla alueilla koska turkin lainsäädäntö asunnon oston suhteen helpottui useiden kansallisuuksien kohdalle, jotke ei ennen pystyneet ostamaan ollenkaan. tämä tapahtui pari kuukautta sitten.
silti, en kiirehti niin tärkeän päätöksen kanssa.
Ostivat tosin jo v. 2006. Asunto maksoi itsensä takaisin yllättäen jo neljässä vuodessa, kun vuokrasivat sitä ulkopuolisille ahkerasti kun olivat itse vielä työelämässä. Nyt asuvat siellä edullisesti Suomen talven ajan ja muina aikoina vuokraavat jo tutuiksi tulleille vakivuokralaisille.
Meillä on asunto Antalyassa. Ostimme sieltä, koska sinne on niin kätevä lentää. Halusimme asunnon ehdottomasti isommasta kaupungista eikä mistään rantalomakohteesta, koska pitäähän sitä olla muutakin tekemistä kuin loikoilu :).
Puhun turkkia sujuvasti, joten kaupat oli helppo tehdä, ja löydettiin melko pian se meille oikea vaihtoehto. Hintakin oli tosi edullinen, ostettiin siis 2010 ja maksettiin 25 000. Tosin tämä on pieni, kahden makkarin asunto. Taloyhtiöllä on uima-allas, leikkipuisto, kuntosali ja monitoimitila sekä 24 h vartiointi. Hiukan ekstraa maksamalla talonmies huolehtii asunnosta silloin kun olemme Suomessa.
Tykkään hurjasti, ja suosittelen muillekin. Eläminen on todella halpaa Turkissa. Vihannekset ja hedelmät melkein ilmaisia :). Nähtävää ja koettavaa riittää.Onneksi meillä on pitkät lomat ja voidaan viettää vuodesta melkein 4 kk Turkissa. Ja eläkepäiviä odotellaan...
tosin siihen on ihan hyvät syytkin. Itse ostaisin mielummin Espanjasta, Turkki on kuitenkin maana äärimmäisen epävakaa.