Onko joillakin oikeasti nastarenkaat polkupyörässä??
Kommentit (21)
Esimerkiksi mun miehellä.
Ollut nuo jo ennen kuin ollan menty yhteen.
Ei ole raskaat, kerran olen ajanut.
koska pyöräilen paljon myös talvella.
Renkaat on ostettu ihan kaupasta, oiskohan ollut nokian(?) nastarenkaat.
Eivät ole mielestäni erityisen raskaat, ottaen huomioon, että pyöräily talvella on joka tapauksessa raskaampaa kuin kesällä. Mutta pidän renkaiden tuomasta hyödystä. Auttavat monella kelillä, ei toki kaikilla, mutta silloin olisi ihan sama mitkä renkaat on alla.
Jos pyöräilet paljon, niin suosittelen.
koska pyöräilen paljon myös talvella.
Renkaat on ostettu ihan kaupasta, oiskohan ollut nokian(?) nastarenkaat.
Eivät ole mielestäni erityisen raskaat, ottaen huomioon, että pyöräily talvella on joka tapauksessa raskaampaa kuin kesällä. Mutta pidän renkaiden tuomasta hyödystä. Auttavat monella kelillä, ei toki kaikilla, mutta silloin olisi ihan sama mitkä renkaat on alla.
Jos pyöräilet paljon, niin suosittelen.
Asuin ennen Oulussa, jossa kaikki (no ei tietty kaikki) pyöräili kesät ja talvet. Suurin osa talvella ajavista vaihtoi eturenkaaseen nastarenkaan. Takarenkaassa en muista kellään olleen nastoja.
Nastarenkaat pyörässä talvella, oli jo nuorena yli 20v sitten. Paljon turvallisempaa ja ei ole raskasta.
koska ei ollut autoa, vaan pyöräilin kesät ja talvet. Julkisia en oo koskaan käyttänyt.
Minunkin miehelläni. Pyöräilee työmatkat talvellakin. Mahtaisi olla aika liukasta kesärenkailla.
Autossani on sitä vastoin talvisin kitkat. ;)
Pyöräilen työmatkat myös talvisin. Viime talvena oli eka kerran nastat alla, enkä kaatunut kertaakaan ;)
kun kuljin työmatkat fillarilla ympäri vuoden. Nyt hoitovapaalla en niitä tarvitse, mutta varastosta löytyy.
Ihan kaupasta ostettu, Nokialaiset taisi olla. Ensin oli joku halpismerkkikin, mut ne oli huonot.
[quote author="melba" time="20.10.2012 klo 22:11"]
Asuin ennen Oulussa, jossa kaikki (no ei tietty kaikki) pyöräili kesät ja talvet. Suurin osa talvella ajavista vaihtoi eturenkaaseen nastarenkaan. Takarenkaassa en muista kellään olleen nastoja.
[/quote]
Eturenkaalla ohjataan pyörää, jonka takia nastat, ja takana riittää pelkkä karheahko kumi, joka toimii lukisella ja röpelöisellö tiellä.
Minä olen ajanut läpi vuoden pyörällä jo koululaisena, ei silloin vaihdettu nastarenkaita talveksi yhdellekään lapselle ja aikuisten pyöriinkin taisi olla harvinaisuus. Vasta aikuisena olen nähnyt enemmän pyöriä, joissa on nastarenkaat, käyttö on yleistynyt samaa tahtia kuin pidempien työmatkojen pyöräily ympäri vuoden.
Minullakin on, koska pyöräilen talvellakin juurikin työmatkat. Niitä saa ostettua ihan kaupasta, ei tartte tehdä itse, heh heh.
Meillä oli joskus 60-luvun lopussa fillarissa lumiketjut, laitettiin renkaan ympäri ja eikun menoksi. Oli aika kauheet ajaa sulalla mutta lumisella tiellä pito oli hyvä. Ne oli kyllä raskaat ajaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:35"]
:)
[/quote]
Miksi näillä vanhojen ketjujen nostajilla ei ole itsellä mtn. sanottavaa? Tähän se sai sentään hymiön aikaiseksi toiseen (G: Onko nastarenkaat vielä alla) ei edes sitä...
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
Myös postinjakajilla on talvella nastat alla polkupyörässä.
Esimerkiksi mun miehellä.