Jatkaisitko suhdetta, jos kumppanillasi esiintyisi vuoteenkastelua?
Minulla on tälläinen tilanne. Meillä on kivaa yhdessä ja hän on kaikin puolin ihana ihminen, mutta hän saattaa kastella sängyn yöllä. Tämä asia vaivaa jotenkin minua. Tai siis nyt, kun olemme ruvenneet viettämään öitä yhdessä, huomasin, että hänen lakanan alla on kaviseva suojalakana. Parina yönä olen herännyt siihen, kun toinen vaihtaa lakanaa kaikessa hiljaisuudessa. Teeskentelin nukkuvaa. Jostain syystä en tiedä miten tähän nyt suhtautuisi.
Harmittaa, kun niin ihana nainen.
Kommentit (38)
Voi olla etta kun naisen ei tarvitse enaa salailla asiaa, sujuu patjan suojaaminen yms paremmin ja koko jutusta tulee normaalirutiinia.
Suurimman osan ihmisistä ei varmaan koskaan tarvitse pohtia tällaista asiaa, ja kun yhtäkkiä minun piti, hyvin varhaisessa tutustumisvaiheessa päättää jatkaako tutustumista tällaisen ongelman omaavaan mieheen vai ei, niin päätökseen meni lopulta kuitenkin vain noin 2 sekuntia. Totesin että asialla ei ole minkäänlaista merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 00:18"]
Jos naisella on yökastelua, niin miksi hän ei käytä terveyssiteitä tms. öisin? Kuukautisaikaanhan pitää kuitenkin käyttää yösidettä, ja sitä joutuu jopa joskus vaihtamaankin yöllä (tai kuka joutuu, kuka ei, mutta voi joutua, jos on paljon vuotoa).
Ei kai nyt olisi kovin kauheaa käyttää yösidettä jatkuvasti. Sehän olisi vain varotoimi. Helpompi side on vaihtaa kuin lakanat.
[/quote]
Oletko koskaan kussut vahingossa yösiteeseen? Voin sanoa, ettei se oikeasti kovin paljon ime. Kommenttisi on harvinaisen tollo.
No meillä jokaisella on vaivamme, tämä ei ihmistä huononna.
Voihan sitä nukkua vaikka eri sängyissä jos häiritsee. Eri sängyissä nukkumisen ei tarvitse häiritä seksielämää
[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 00:18"]
Jos naisella on yökastelua, niin miksi hän ei käytä terveyssiteitä tms. öisin? Kuukautisaikaanhan pitää kuitenkin käyttää yösidettä, ja sitä joutuu jopa joskus vaihtamaankin yöllä (tai kuka joutuu, kuka ei, mutta voi joutua, jos on paljon vuotoa).
Ei kai nyt olisi kovin kauheaa käyttää yösidettä jatkuvasti. Sehän olisi vain varotoimi. Helpompi side on vaihtaa kuin lakanat.
Lisäksi naisen kannattaisi käydä lääkärissä ja selvittää, mikä on yökastelun syynä. Jokuhan sen aiheuttaa, eikä ole normaalia, että aikuinen ihminen yökastelee. Onko hormonipuutosta? (Hormonihoito?) Rakenteellinen vika, esim. fisteli? (Leikkaushoito?)
Ja ap:lle, minä ainakin ottaisin asian esille ihan ystävällisessä hengessä ja kysyisin, että miksi käytät kahisevaa suojalakanaa ym. Asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti, jos haluaa rakentaa luottamukseen perustuvaa parisuhdetta.
[/quote]
Toki mutta hetki pitää olla oikea näikin herkän asian esiin ottamiseksi. Täytyy muistaa että kaikille puhuminen ei ole niin helppoa
[quote author="Vierailija" time="20.10.2012 klo 23:58"]
Syöpä tai muu sairaus on ihan toinen juttu. Tuskin nyt alkaisin muutenkaan seurustella vakavasti sairaan ihmisen kanssa, koska noilla nyt ei yleensäkään ole haku päällä.
[/quote]
Miksi vakavasti sairaalla ihmisellä ei saisi olla haku päällä? Pitäisikö heidän vain alkaa odottaa mahdollista kuolemaa (kaikissa vakavissa sairauksissa kuolema ei todellakaan odota ihan nurkan takana, vaan sairaus "vain" laskee elämänlaatua huomattavasti).
Nainen varmaan pelkää että hänet jätetään asian vuoksi ja siksi yrittää piilotella vaivaa. Voi olla että jännittyneisyys pahentaa vaivaa.
Kuinka moni haluaisi miehen joka kusisi aina housuunsa?
mietin sitä, että jos tosiaan ihminen kastelee yöllä alleen ja niin että sitä tosiaan tulee (ei siis pikku tiputtelua), niin miten päiväaikaan? Onko hänellä pientä tiputtelua vai karkaako virtsa aina ja valtoimenaan?
Mikäli päiväsaikaan ei ko vaivaa ole, niin kai kyseessä on jokin muu juttu kuin fysiologinen vaiva, näin olettaisin.
AP: käyttääkö hän siis Tenaa tms päiväsaikaan?
Olemme olleet kimpassa joitakin kuukausia. Matkatyöni vuoksi emme ole ehtineet viettää niin hirveästi aikaa yhdessä. Tietenkin toivoisin, että naiseni ottaisi itse asian puheeksi. Näitä yökasteluja ei ole ollut joka yö (tai sitten en vain ole herännyt). Ongelman mittakaava on minulle jo suhteutunut. Odotan sopivaa hetkeä puhua asiasta. En tosiaankaan tiedä vaikka taustalla olisi jokin onnettomuus tai trauma. Haluan olla ymmärtäväinen. Ajattelin asiaa omalle kohdalle.AP
Syöpä tai muu sairaus on ihan toinen juttu. Tuskin nyt alkaisin muutenkaan seurustella vakavasti sairaan ihmisen kanssa, koska noilla nyt ei yleensäkään ole haku päällä.
Ap, kysymykseen vastaus: Suhde loppuisi siihen. Mieheltä just kysyin ja sanoi samaa, että tuore kumppani kyllä jäisi tuosta ongelmasta Se nyt vaan on niin, että yökastelu on sen verran iso juttu, että kyllä se tutustumisvaiheessa olisi liian iso kynnys.
Lisäksi naisen kannattaisi käydä lääkärissä ja selvittää, mikä on yökastelun syynä. Jokuhan sen aiheuttaa, eikä ole normaalia, että aikuinen ihminen yökastelee. Onko hormonipuutosta? (Hormonihoito?) Rakenteellinen vika, esim. fisteli? (Leikkaushoito?)
Ja ap:lle, minä ainakin ottaisin asian esille ihan ystävällisessä hengessä ja kysyisin, että miksi käytät kahisevaa suojalakanaa ym. Asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti, jos haluaa rakentaa luottamukseen perustuvaa parisuhdetta.
mietin sitä, että jos tosiaan ihminen kastelee yöllä alleen ja niin että sitä tosiaan tulee (ei siis pikku tiputtelua), niin miten päiväaikaan? Onko hänellä pientä tiputtelua vai karkaako virtsa aina ja valtoimenaan?
Mikäli päiväsaikaan ei ko vaivaa ole, niin kai kyseessä on jokin muu juttu kuin fysiologinen vaiva, näin olettaisin.
AP: käyttääkö hän siis Tenaa tms päiväsaikaan?
Ei sillä että voihan tommonen vaiva jollakin ollakin, mutta ihmettelen jos puheyhteys on tuota tasoa kun silti jo saman sängyn jaatte.
esim Tena, eiköhän siitä selvittäisi.
http://www.pamark.fi/product_info.php?products_id=55655
Jospa se nainen kuvittelee, että suojalakana on huomaamattomampi kun ei ole vielä asiaa saanut kerrottua ja seksi on alussa varmaan aktiivisesti kuvioissa?
Ap:ta kehottaisin keskusteluun. Jokainen tietysti määrittelee, mikä on oma deal-breaker, mutta minä en lievän fyysisen ongelman takia jättäisi. Minulla on pitkä vaatimuslista miehen luonteen suhteen, av:lla sitten näkee näitä tapauksia, joissa suhteen lähtökohta on se, että yhteiselämään kelvottomasta aletaan rakentaa unelmien prinssiä huonoin tuloksin.
Ennemmin kusta tenassa kuin päässä.
Ennemmin kusta tenassa kuin päässä.
kun olin sairastunut syöpään ja heikossa kunnossa. Kun paranin sekin loppui.