Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sisko ei saa lasta, koska hänellä on ollut syömishäiriö

Vierailija
20.10.2012 |

Hän on kyllä nykyään tosi hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen nainen, laiha, mutta lihaksikas. Kuitenkin nyt näyttää siltä, ettei hän, nyt 37-vuotias, tule koskaan saamaan lapsia. Ei varmaan ajatellut asiaa muutama vuosi sitten vielä, vaikka kuukautisia ei ollutkaan. Nyt sitä lasta ei sitten kuulukaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, itsepä asian aiheutti. kauheita sairauksia nuo syömishäiriöt

Vierailija
2/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan saa lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoreksia on sairaus, ei itseaiheutettua siis.

ja voi tosiaan aiheuttaa lapsttomuutta.

Vierailija
4/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättämällä (toki vahvalla tuella) voi parantua. ja tottakai voi aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
5/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella, todella surullista, jos he eivät miehensä kanssa saa lasta. Sitä surua en hänen puoleltaan varmasti koskaan tule edes kunnolla ymmärtämään, koska en itse ole kokenut samaa. Toisaalta en ole varma, missä määrin se asia häntä surettaa ja missä määrin helpottaa. En ole varma, haluaisiko hän ihan oikeasti äidiksi.

Toisaalta biatch minussa on vahinoniloinen, kun itsellä on lasten jäljiltä liikakiloja ja etureppu, ja itseäni vanhempi käly on lihaksikas ja upea. Suokaa anteeksi. Tai älkää.

ap

Vierailija
6/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättämällä (toki vahvalla tuella) voi parantua. ja tottakai voi aiheuttaa lapsettomuutta.

ei päättäminen paranna sairauksia.. mutta läkrin antama hoito saattaa parantaa.

Vierailija
7/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä syömishäiriö hänellä on, varmaan joku anoreksian ja ortoreksian välimuoto. Nuorempana hänellä oli joku anorektinen vaihe, josta kuitenkin selvisi läheisten tuella. Itse en tuntenut häntä silloin. Vasta yli kolmikymppisenä hän laihtui uudestaan ja tuli tuollaiseksi riu'uksi, sitä ennen oli viitisentoista vuotta ainakin ihan normaalin näköinen.

Hän ei siis ole koskaan ollut esim. sairaalassa, vaan ainoastaan niin hoikassa kunnossa, ettei kuukautisia ole ollut.

ap

Vierailija
8/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse ole kokenut mutta tämä mielen sairaus lähtee ihmisestä itsestä. ja parantuminenki niin todella hankalaa. tunnen yhden anorektikon,joka on tänä päivänä suht aisoissa että sentään syö ja liikkuu mutta silti kuulemma peilistä katsoo läski.

Vierailija
9/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tietää kyllä, että tekee itselleen hallaa, mutta itse olin todella onnellinen, ettei kuukautisia ollut.

Vasta parannuttuani tajusin, mitä kaikkea keholleni oli tapahtunut anoreksian ja bulimian takia. Lapsettomuus yksi pienimmistä. Sydämen ja luuston vaivat paljon vakavemmat. Sain kuitenkin lapsen, josta olen ikionnellinen.

Vierailija
10/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia on mielen sairaus ja voi johtaa jopa kuolemaan. Se ettei ole ollut sairaalassa ei todista mitään, hän ei ole vain aikoinaan saanut kunnon apua ja varmaan siksikin tauti on uusinut.

Älä ikinä vähättele sitä anoreksiaa kenellekään miehesi sukulaisista äläkä varsinkaan edes miehellesi paljasta tuota pientä vahingoniloasi. Se voisi johtaa jopa parisuhteesi lopulliseen kriisiin, jos miehesi on joutunut läheltä seuraamaan siskonsa kärsimystä nuorempana.

En tiedä, mikä syömishäiriö hänellä on, varmaan joku anoreksian ja ortoreksian välimuoto. Nuorempana hänellä oli joku anorektinen vaihe, josta kuitenkin selvisi läheisten tuella. Itse en tuntenut häntä silloin. Vasta yli kolmikymppisenä hän laihtui uudestaan ja tuli tuollaiseksi riu'uksi, sitä ennen oli viitisentoista vuotta ainakin ihan normaalin näköinen.

Hän ei siis ole koskaan ollut esim. sairaalassa, vaan ainoastaan niin hoikassa kunnossa, ettei kuukautisia ole ollut.

ap

Vierailija
11/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tässäkin syy olla vahingoniloinen! Olet ällöttävä tyyppi ap. Ihan kuin käly ei olisi muutenkin jo kärsinyt tarpeeksi.

Vierailija
12/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä paljoa menetä...

Vierailija
13/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvettiä sä horiset?

Vierailija
14/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, miten vakavasta sairaudesta on kysymys, mutta mielestäni selkeästi kälyllä sairaus ei ole erityisen vakava. Olin itse huolissani hänesta, kun hän laihtui rajusti muutama vuosi sitten ja puhuin asiasta miehelle, mutta hän ei halunnut ottaa asiaa kuuleviin korviinsa. Myös heidän äitinsä kanssa ollaan asiasta puhuttu, mutta molemmat on nyt olleet keskenään samaa mieltä siitä, että käly on vain harvinaisen hyvässä kunnossa (ei siis tosiaan näytä sairaalta, kuten monet ylilaihat, vaan tosiaan lihaksikkaana ja ruskettuneena oikein terveeltä).

Mä vähän epäilin tuota kuukautisjuttua, mutta vasta nyt anoppi kertoi, että kälyltä oli kuukautiset pois muutaman vuoden ja alkoivat uudestaan vasta alkuvuodesta.

Ja siis eikö nyt kuitenkin, vaikka kyseessä onkin sairaus, anoreksia ole itseaiheutettu vaiva. Siis samalla tavalla kuin alkoholismi tms. Kun se on päällä, ei siitä pääse enää yksin eroon, mutta ensioireiden ilmetessä pitäisi huomata olla antamatta pikkusormeaan.

Joo, olen kyllä kauhea ihminen, tiedostan sen.

ap

Vierailija
15/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä sanaa mielisairaus? Jos tulee vahvana nuo kehon kuvan vääristymät ym., niin ei siinä vain päätetä, että enpä nyt kuitenkaan rupeakaan anorektikoksi. Jos kuukautisetkin on olleet pois, niin tilanne on jo fyysisestikin mennyt varsin vakavaksi.

Se etteivät kälysi perheenjäsenet ole myöntäneet totuutta selittää sen, miksei hän ole edes nuorena päässyt hoitoon. Valitettavasti alaikäisten psyykenpotilaiden omaisten on joskus taisteltava, että lapsi saisi apua.

Todella säälittää kälyparkasi. Ymmärtämättömät perheenjäsenet ja nyt vielä vahingoniloinen veljen vaimo.

Vierailija
16/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä sanaa mielisairaus? Jos tulee vahvana nuo kehon kuvan vääristymät ym., niin ei siinä vain päätetä, että enpä nyt kuitenkaan rupeakaan anorektikoksi. Jos kuukautisetkin on olleet pois, niin tilanne on jo fyysisestikin mennyt varsin vakavaksi.

Se etteivät kälysi perheenjäsenet ole myöntäneet totuutta selittää sen, miksei hän ole edes nuorena päässyt hoitoon. Valitettavasti alaikäisten psyykenpotilaiden omaisten on joskus taisteltava, että lapsi saisi apua.

Todella säälittää kälyparkasi. Ymmärtämättömät perheenjäsenet ja nyt vielä vahingoniloinen veljen vaimo.

Olen ensisijaisesti tosi surullinen hänen puolestaan!

Mutta koska sinä olet hieno ihminen, niin voisit varmaan kertoa minulle, mitä voisin hänen hyväkseen tehdä! Toisaalta noiden ymmärtämättömien perheenjäsentensä ansiosta hän ei ole joutunut sairaalaan, vaan on selvinnyt normaalipainoisena ainakin 3-kymppiseksi.

Ja siis ihan oikeasti. Uskallan epäillä, että aika monet ihmiset ovat tosi syvällä ja tosi salaa jossain määrin vahingoniloisia joistakin ikävyyksistä, jotka toisia kohtaavat. Ja tuo vahingonilokin on iso sana, koska ei tässä iloa ole. Sitäpaitsi jos kälyni puhuisi mulle ongelmistaan, nämä epäempaattiset tunteen kaikkoaisivat kyllä.

ap

Vierailija
17/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ollut sellaista laihuudenihannointia kuin nykyään. muiden mielipiteet ja lehtien otsikot millainen naisen tulisi olla ja näyttää pureutuu juuri näiden heikoimpien mieleen ja syntyy mielensairaus anoreksia. 10

Vierailija
18/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ap haluaisi tuntea sua! Vaikutat harvinaisen hävyttömältä ja pikkusieluiselta ihmiseltä.

Vierailija
19/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ap haluaisi tuntea sua! Vaikutat harvinaisen hävyttömältä ja pikkusieluiselta ihmiseltä.

Tiedän, ettei ikäviä tuntemuksiaan saisi tuoda julki. Mutta kun sellaisia on, on hävytön ja pikkusieluinen. Sinä varmaan vedät vessastakin alas pelkkää ruusuntuoksua.

ap

Vierailija
20/27 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten itsekin totesit: sairauksia. Tullaanko joukolla huutamaan sulle että itsepä aiheutit, jos sairastut rintasyöpään?

Ja Ap on varsinainen ihmisperse.