Miksi pitäisi aina näyttää joko nuorelta tai nuorekkaalta?
Sain kuulla että olen muuttunut muutamassa vuodessa ulkonäöllisesti tätimäiseksi. Joo, niin olenkin, enkä itse pidä asiaa mitenkään huonona (tuo kommentoija kylläkin piti). Ilmennän ulkoisella olemuksellani ihan just sitä, miltä minusta tuntuukin, ja minusta tuntuu että olen eri ihminen kuin muutama vuosi sitten. Ja nimenomaan parempaan suuntaan - olen onnellisempi, tasapainoisempi ja huomioin muut ihmiset paremmin ihmissuhteissa ja elämässä ylipäänsä kuin ennen.
Miksi pitäisi aina olla nuoren tai nuorekkaan näköinen? Mikä itseisarvo se muka on?
Kommentit (5)
vaan sellainen tyyli, että vaatteet/hukset/meikki ovat ehkä asiallisia, mutta eivät kuitenkaan ihan sopivia itselle. Että pienillä muutoksilla samakin tyyli voisi olla juuri sopiva, eikä enää vaikuttaisi tätimäiseltä vaan kullekin ihmisille sopivalta.
Minulla oli nuorena kerrostettu, kivasti leikattu tukka. Se sopi kieltämättä minulle erinomaisesti ja sain siitä kehuja kaikkialla. Vaan minä itse en jaksanut väkertää sen kanssa, taivutella latvoja ja läträtä hoitoaineiden kanssa...joten annoin kampauksen kasvaa "roikkutukaksi", jossa olen viihtynyt oikeastaan aina parhaiten. Tukka ei ehkä näytä kovin hyvältä, mutta minä pidän siitä näin.
Mun mielestä jokainen saa näyttää just niin vanhalta kun haluaa. Tehdäänkö tästä "vastatotuus"?
Itsekin olen 40+, mutta en koe itseäni tätimäiseksi muutoin kuin lihomiseni myötä.
Paula Koivuniemi sanoi jossakin lehdessä just, että hänen tyylinsä oli ennen tätimäinen, mutta nyt aikuisen naisen rock.
Katsoin häntä ja mielestäni tuo aikuisen naisen rock on vaan raikas, tätimäisyys on tunkkaista ja teennäistä.
Rock on rennompaa.
Mutta jos ei ole rento ihminen, niin sitten voi pukeutua jakkupukuun...tai jos haluaa korostaa arvokkuuttaan jotenkin tms?
Oma tyylini on ehdottomasti sporttinen, mutta lihottuani olen ristiriidassa tyylini kanssa ja se aiheuttaa masennusta.
Etenkin Haukion kohdalla pistää vihaksi tuo tätimäisyydestä syyttäminen. Jos hän on konservatiivi jne., mielestäni tuontyyppinen pukeutuminen on melkein itsestääselvyys- eiköhän meillä ole aivan tarpeeksi "mä voin pukee mitä mä niinku haluan"-nelikymppisiä, jotka shoppaavat vuodesta toiseen teinikaupoissa.