Maksoimme mieheni kanssa 60 000 euroa veroja viime vuodelta
Olemme molemmat siis vahvasti nettomaksajia.
Olitko itse elätti vai maksaja?
Kommentit (36)
eihän tuo nyt jumalauta kerro yhtään mitään.
paitsi sen, että sä haluat makeilla hyvällä toimeentulolla.
Haluin vain herättää miettimään, että kaikki mitä saamme yhteiskunnasta maksetaan verotuloilla. Siksi on hyvä, että yritykset tekee tulosta, maksaa palkkaa ja työntekijät veroja. Ja että jokaisen pitää pyrkiä tuottamaan taloudellisesti yhteiskunnalle.
Lapset, sairaat ja vanhukset tietysti eivät kuulu ym. velvoitteen piiriin.
ja maksoin veroina vähän alle 22 000, kumpi olen?
Muakin ärsyttää ne kansalaispalkan vaativat ym tyypit. Kenen muun rahoista ne tulee kuin tavallisten ihmisten verorahoista? Ollaan jossain kohtaa maksettu enemmän veroja (yli 60 tonnia), nyt vähemmän, mutta Tuomas Embusken sanoin, en v*#% rupea elättämään aikuista miestä omalla työllä. Terveisiä vaan vasemmistoliitton ja vihreille. Äänestän silti teitä, uutta joku raja silti.
Eihän teillä ole kuukausitulot kun kaksköötviis tonnia sitten.
Hah! Köyhä.
Tai hitusen sen alle.
Tienasin 34000 euroa viime vuonna, josta maksoin veroa ennakonpidätyksinä 7100e
Mulla ei ole aavistustakaan, ollaanko me nettomaksajia vai ei. Mistä sen tietää?
Nelihenkinen perhe. Yksi lapsi kunnallisessa hoidossa, toinen peruskoulussa. Työttömyyskorvausta tuli 7400 e viime vuonna. Kunnallista terveydenhuoltoa käytettiin kerran, samoin neuvolaa. Veroja maksettiin noin 23000 e.
Toivottavasti palkkaasi ei makseta verorahoilla.
Oma osuuteni tästä oli 16 000. Tässä on siis pelkät verot, työttömyys- ja eläkemaksut (jotka monet laskevat veroihin mukaan) tulevat vielä päälle.
En valita lainkaan. Toisenlaisessa yhteiskunnassa minulla ei olisi esimerkiksi välttämättä ollut lainkaan mahdollisuutta päästä yliopistoon, koska lapsuudenkodissani rahatilanne oli huono, eikä vanhemmillani olisi ollut mitään mahdollisuuksia maksaa yliopisto-opintoja. Nyt pystyin kouluttautumaan DI:ksi ilman mitään ongelmia ilmaisen opiskelupaikan, opintotuen ja -lainan turvin. Lasteni ollessa pieniä pääsin taas nauttimaan edullisesta yhteiskunnan tarjoamasta päivähoidosta.
maksetut verot vielä kovin suuri summa ole. Kun kertoo summan viidellä tai laittaa nollan perään, voidaan jo alkaa puhua nettomaksajista.
Oman talouden vuosittain maksamat verot ovat iso summa, mutta sen verran iso myös ettei tarvitse miettiä mitä muut tienaavat tai maksavat.
Sillekin rahalle olisi ollut käyttöä ihan kotioloissa....
Meiltä meni palkoista lähes 100 000 € (aika lailla 50-50)
En nyt osaa tai muista paljonko maksettiin tuloveroja mutta uskoisin, että aika tasan menee. 3lasta katsos
Esim. Vantaalla suurin menoerä oli kehä 3, jos käytät sitä, osallistut kustannuksiin.
Tulonsiirrot ei ole kunnan ainoita menoeriä.
perheen maksamat verot, joten mun on pakko olla elätti. Mä vain en tajua, mitä mä saan, mitä ap
maksetut verot vielä kovin suuri summa ole. Kun kertoo summan viidellä tai laittaa nollan perään, voidaan jo alkaa puhua nettomaksajista.
Oman talouden vuosittain maksamat verot ovat iso summa, mutta sen verran iso myös ettei tarvitse miettiä mitä muut tienaavat tai maksavat.
Eli sinulla ei ole aavistustakaan mitä termi "nettomaksaja" tarkoittaa, miten se lasketaan ja minkälaisilla veroilla nettomaksajaksi joutuu. Huokaus.
maksoi?
maksoi?
Haluun hoitaa lapsia kotona ja sinulla on varaa maksaa veroja. Ahkeroi!