Mitä sinä tekisit työksesi, jos saisit valita ihan vapaasti?
Mietin tässä itselleni uutta uraa, kun tradenomikoulutuksellani ei töitä saa.
Mihin työhön sinä nyt kouluttautuisit, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (71)
ei kuitenkaan mitään sairauskertomuksia.
Ja olenkin, onneksi. Tämä työ on parasta, mitä tiedän, ja olen aika montaa hommaa koittanut. Lähdin vasta 3-kymppisenä opiskelemaan yliopistoon ja nyt olen ollut pari vuotta opettajana. Tämä voittaa kaikki aikaisemmat työni. Rakastan tätä työtä! Harmi, että nyt alkaa viikonloppu... :)
olen juristi ja se on ihan unelmakoulutus, voi hakeutua todella monenlaisiin töihin. Palkka on OK vaikka olisi julkisella ja yksityispuolella voi päästä erittäin hyviin ansioihin. Työtehtävät mielenkiintoisia.
Tekisin töitä pieneläinhoitajana. Mutta ei sillä elä.
Maatalouslomittaja (lehmät) tai tallityöntekijä. Myös remonttiratsastaja olisi kiva. Tätä työtä pystyisin tekemään heti kun eläimille keksittäisiin muuta ruokaa kuin heinää.. Tykkäisin tehdä fyysisesti raskasta työtä.
eli sama työ ja koulutus, mitä oikeessa elämässä. Tykkään työstäni tosi paljon.
jonka töistä maksettaisiin huikeita summia ;)
Taitoa riittäisi, motivaatiota harjoitteluun ei.
Osaan kirjoittaa, mutta en niin hyvin (tai ainakaan niin mielenkiintoisesti) että tekstit julkaistaisiin. joten pöytälaatikkokirjailijana pysytään.
Ammatiltani olen ahtaaja.
haluaisin olla poliisi. Tai palomies (palonainen).
Syyttäjä, tuomari tai jos matemaattinen lahjakkuus iskisi niin lääkäri.
niin kaikkein mieluiten olisin kirjailija.
Jos taas oma lahjattomuus olisi este, mutta rahaa ei tarvitsi ajatella niin kuvittelen että olisi kivaa olla kääntäjä.
Jos taas pitäisi vielä sitä rahaakin ajatella, niin viime aikoina olen alkanut kadehtia lääkäreitä. Siinä on hieno ammatti jossa yhdistyy tarpeellisuus ja hyvä palkkataso. Joka päivä tuntisi varmaan tekevänsä oikeita asioita.
Itse olen KTM ja markkinoinnissa, ja tuntuu kuin olisin häkkihiiri juoksupyörässä. Koko ajan kauhea kiire ja stressi, eikä koskaan tulla perille.
jotta työllistyisi, ovat kaksi aivan eri asiaa.
Minä toteuttaisin luontomatkailua, liikunta- ja virkistyspäiviä sekä järjsteäisin tapahtumia.
Jos voisin ihan vapaasti valita niin olisin kaunokirjallisuuden kääntäjä.
Mieluiten olisin kirjailija muttei mulla kyvyt riitä olla ainakaan kirjalija, joka elättäisi itsensä sillä työllä.
Itseäni kiinnostai myös muun muassa kahvilayrittäjyys, museoala, tutkimustyö ja ympäristöala sekä toimittajan hommat.
Olen sosiaalityöntekijä ja pidän kyllä tästäkin. Töitä vaan on liika ja ne ovat tosi kuormittavia. Mutta millään alalla ei nykyään taida päästä helpolla. Yrittäjänä nyt tuskin ainakaan.
Ehkä ihaninta olisi pitää maatilamajoitusta jossain erityisen kauniilla ja rauhallisella paikalla, veden äärellä. Vanhaa rakennusta ympärillä, kauniisti sisustettu ja jossain voisin pitää vaikkapa vaihtuvaa taidenäyttelyä. Kokkaisin tilausten mukaan ruokaa asiakkaille, elettäisiin leppoisasti.
Olen insinööri.
tosielämässä olen it-ammattilainen.
Kävisin lukion kunnolla, hakeutuisin lääkikseen ja erikoistuisin neurologiaan.
olen rekkakuski enkä voisi kuvitella tekeväni mitään muuta.
jotta työllistyisi, ovat kaksi aivan eri asiaa.
Minä toteuttaisin luontomatkailua, liikunta- ja virkistyspäiviä sekä järjsteäisin tapahtumia.