Mitä sinä tekisit työksesi, jos saisit valita ihan vapaasti?
Mietin tässä itselleni uutta uraa, kun tradenomikoulutuksellani ei töitä saa.
Mihin työhön sinä nyt kouluttautuisit, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (71)
Taidekoulutukseen (nyt "freelancer") säästän tällä hetkellä rahaa.
Iso liksa, hyvä sosiaalinen status, minimimäärä potilaskontaktia.
Nyt kurapalkkainen HTM julkisella sektorilla
Taidemaalari
Kirjallisuudentutkija
Kulttuurituottaja
Taidehistorioitsija
Kolumnisti
Nyt olen FM ja freelance-sekatyöläinen
tekis yhtää mitää, jos ei olis ihan pakko. Lorvisin ja vetäisin lonkkaa, jos rahat riittäis vähän paremmin. Nyt sossu sponsaa niin huonosti, et pitää vaan joskus olla tekevinää jotain, et sais edes vähä liksaa.
koska sitten sinut voidaan määrätä 3-vuorotyöhön vaikka kuinka koitat selittää ettet halua/pysty kolmeavuoroa tekemään.
Nyt olen kirjallisuudentutkija, mutta fiktion kirjoittaminen kiinnostaa enemmän kuin tieteen tekeminen.
Merentutkija
Jossain viidakossa hylättyjen eläinten hoitaja
Kirjailija/käsikirjoittaja
Teatterinäyttelijä
Mutta vaikka nuo olisi ihania ammatteja, osaan niistä ei vain olisi lahjakkuutta ja taitoja ja tiedän sen ihan itsekin, joten en edes ole koskaan pyrkinyt.
Nyt olen pph, mutta koulutusta on muihinkin hommiin.
Lumileopardin pentujen kotikasvattaja. Se olisi unelmien täyttymys.
Realistisemmin minusta tulisi ulkomaankirjeenvaihtaja.
Ja ei, en minäkään halua juristiksi. Olen töissä sillä osastolla.
Minä olen aina halunnut olla metsänvartija. Siis sellainen perinteinen, joka kiertelee päivät pitkät metsissä seuranaan uskollinen susikoira :) Lähinnä kai joku rajavartija voisi olla tuollainen homma nykypäivän Suomessa.
Toinen unelma olisi olla vapaa taiteilija. Mulla olis ateljee jossakin idyllisessä maaseutumiljöössä, mielellään ikivanhassa kivitalossa, jonka seiniä pitkin kasvaisi köynnöskasveja ja jonka pihapiiri olisi täynnä tunnelmaa (vanha puutarha, eläimiä siellä ja täällä...). Maalaisin, tekisin kuvanveistoa, kirjoittaisin - mitä milloinkin. Eläisin boheemisti, vapaasti ja onnellisesti. Minulla olisi iso lauma eläimiä ja tietty lapseni, nuoria miehiä korkeintaan rakastajina ja muusina :)
Ah.
Todellisuudessa olen pitkän linjan virkamies valtiolla, ja asun ahtaasti ja ankeasti keskellä ruuhka-Suomea. Kaukana idyllistä :(
Jotain etätyötä voisin tehdä pari tuntia päivässä. Sellaista, joka ei vaivaisi tai ahdista työajan ulkopuolella. Ei siis kirjoittamista tai asiantuntijatyötä minulle.
tai sitten näyttelijä.
olen kemisti
en edes välttämättä mikään kuuluisa sellainen, mutta olisin freelanceri ja saisin aina erilaisia ja erikokoisia produktioita.
Nyt olen sosiaalialalla asiantuntijatehtävässä, pidän työstäni todella paljon mutta tuo koreografi on unelma, joka tässä elämässä jää täyttymättä.
Meediotieteen maisteri, ehkä jopa tohtori.
Toimisin välittäjänä meidän nahkaisten ja näkymättömien välillä :)
Ja olenkin, onneksi. Tämä työ on parasta, mitä tiedän, ja olen aika montaa hommaa koittanut. Lähdin vasta 3-kymppisenä opiskelemaan yliopistoon ja nyt olen ollut pari vuotta opettajana. Tämä voittaa kaikki aikaisemmat työni. Rakastan tätä työtä! Harmi, että nyt alkaa viikonloppu... :)
Nyt IT-ammattilainen