Mitä mieltä? 9v tyttö
146,5cm / 38kg
Aika pitkä vissiin (luokallaan toiseksi pisin) Terkka ei painosta ainakaan mitään maininnut... Mutta kun itse on painanut ton verran 13-vuotiaana, niin tuntuu aika isoilta numeroilta :D
Kommentit (6)
ihmiset ovat yksilöitä.
Älä vaan yritä sanoa että lapsesi olisi lihava.
Kun tulee murrosiän kasvupyrähdys ns. lapsen pyöreys katoaa.
Paino on arka asia ja siitä kommentoimalla saatat sairastuttaa lapsesi.
Et voi verrata itseäsi lapseesi, olette eri henkilöitä.
ällöttävä aikuinen olet. Kuinkas paljon nyt sitten painatkaan?
146,5cm / 38kg
Aika pitkä vissiin (luokallaan toiseksi pisin) Terkka ei painosta ainakaan mitään maininnut... Mutta kun itse on painanut ton verran 13-vuotiaana, niin tuntuu aika isoilta numeroilta :D
huomaathan,et joillain alkaa kuukautisetkin jo 10v ? eli tuo voipi olla jo sitäkin kasvupyrähdystä.
omani on 7v ja on 135cm ja 33kg, eli kookas myöskin, mutt itse olen myös, eli siinä mielessä menee lapsi linjassa.
ikävää tässä on, et ei löydy tytölleni vaatteita, kun 140 cm pitää ostaa, nepä onkin sit jo ns teinivaatteita. tyttäreni tykkää pirnsessavaatteista, rimpsuu sun muuta, ei vaan löydy, kun kaikki loppuu jo kokoon 128cm ns pikkutyttövaatteet :( eli jos joku tietää mistä löytyy inhimillisiä tryttövaatteita, niin vinkkejä kehiin.kiitos :)
146,5cm / 38kg
Tosiaan osa tytöistä kasvaa ihan naisen mittoihin tosi nuorena. Sinä kerrot että olet painanut 38 kg 13-vuotiaana, minä esimerkiksi taas olin siinä vaiheessa jo ihan samassa painossa ja mitoissa kuin aikuisena (165 cm, 53 kg) ja kuukautisetkin oli alkaneet jo pari vuotta sitten.
Kyllähän sitä toki oli melko tukevan näköinen muodokkaan takapuolensa ja tissien kanssa kuikeloiden puolikehittyneiden teinityttöjen keskellä, mutta eipä se varhainen kehitys lihavuutta ole eikä mitenkään haitallista.
146,5cm / 38kg
Lapsestasi tulee varmaan pitkä,jos jo 9.v,on ton pitunen,eikä varmasti ole ylipainoa,kuinka oma äiti voi vouhottaa tollasesta..Onko sulla joku neuroosi painon suhteen itselläsi????anna lapsen kasvaa ihan rauhassa omaan tahtiinsa,ÄLÄKÄ missään nimessä rupee rajoittamaan ja kyttäämään lapsen syömisiä,sillä tavalla saat lapselle kyllä kaikenmaailman anoreksiat ja pulimiat,sitten on turha ulista ja syyttää ketään,syyllinen löytyy silloin peilistä.
mitä hiton väliä sillä on mitä itse olet painanut, kukin kasvaa tyylillään. Jos kattoo vaikka aikuisten painoindeksiä niin on "normaalia alhaisempi paino". Anna lapsen olla lapsi.