Kotisiivooja vastaa hetken kysymyksiin
Joku jo kyselikin hinnasta.
Se riippuu hyvin paljon paikkakunnasta. Helsingissä on kalliimpaa ainakin.
Itse otan 25¿/tunti.
Kommentit (5)
Mutta jotkut taas osaavat myös elää siihen tyyliin että kun siivooja käy kerran viikossa tai 2 viikon välein niin he eivät itse tee mitään. Missä sitten se siivooja tuleekin tosi tarpeeseen! Perheet joissa on lapsia paljon ni he noudattavat tuota kaavaa!
Mutta suuri apu on kyllä jos esim kohteessa mihin menee on väki jo viennyt matot tuulettumaan. Se on 15 minuuttia enemmän aikaa aina siivoukseen..sekin tietenki riippuu talon koosta ja mattojen määrästä....
Mutta 2-3 tunnissa saisi jo peruspuhdistuksen tehtyä...imuroinnin ja lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä. Riippuu hyvin paljon neliöiden määrästä ja haluaako kylpyhuoneeseen ja saunaan kunnon desinfioivan pesun vai mitä asiakas haluaa...
Voitte varmasti kuvitella itse mitä on kamalinta...lattia pinta niin täynnä roinaa ettei sitä näy...keittiö homeen vallassa ja kaikki astiat pitkin pöytiä. Ötököitä jne jne. On paikkoja joissa ei tunnu koskaan saavan hommaa valmiiksi...se on aina saman näköinen kun seuraavan kerran menee...ja parin tunnin siivous aika ei riitä. Ja useimmiten semmoinen paikka on sosiaalihuollosta suositeltuna otettu siivooja...eli yksinhuoltaja isä/äiti yhden lapsen kanssa.
Koskaan ei ole siivominen turhaa...joten niin sanottua turhamaista paikkaa ei ole. Mutta turhamaisia töitä he joskus haluavat tekevän...esim yhdessä paikassa pestään ikkunat kerran kuussa. Ja paikka ei ole mikään pieni...vaan 200 neliön lukaali.
Mutta olen käynnyt paljon eri koulutuksissa. Aineista ja materiaaleista täytyy tietää. Et voi mennä lykkäämään mitä tahansa ainetta minne tahansa.
Ja tietenkin yrittäjänä täytyy olla käytynä jonkiasteinen yrittäjä koulutus.
Tällä hetkellä asiakkaita on iteselläni ainakin niin paljo etten voi ottaa uusia kohteita. Mutta sitä mukaan kun joku jää pois ni toki aina uuden otan tilalle.