Vermoxia käyttäneet, please kertokaa kokemuksistanne!
Huomasimme perheessämme neljällä kihomatoja tiistaina ja saimme heti soittamalla neuvolasta Vermox-reseptin. Nappasimme lääkkeet siis tiistaina.
Keskiviikkona matoja ei näkynyt, ainoastaan 5-vuotiaan kakan seassa oli kuollut mato. Tänään huomasin itselläni pientä tunnetta takapuolessa ja kun menin kurkkaamaan, oli peräaukolla jotain valkoista. En voi olla varma, oliko kyse paperista, vai madoista. Eivät liikkuneet. Alan olla jo vainoharhainen.
Millä tavalla madot poistuvat Vermoxilla? Näkyykö niitä kakassa, pepussa, vai "sulavatko" lääkkeellä?
Niin ja koti on puunattu ja käsiä pestään koko ajan. Kynnet leikattu todella lyhyiksi ja petivaatteet tuuletettu ja vaihdettu. Koko kämppä kannettu verhoja myöden ulos ja desinfioitu. Pehmot pakastettu jne. Käsien iho on jo ihan ryppyinen ja punainen. Kai tämä painajainen joskus loppuu?
Kommentit (6)
Mitään kutinoita ei Vermoxin ottamisen jälkeen kenelläkään ollut. Kahden lapsen kakan seasta olen kuolleen madon bongannut.
En ole itseltäni matoja nyt löytänyt. Ehkä takapuolessani oli vain vessapaperin muru, kun pesen hanuriani jatkuvasti saippualla ja hinkkaan paperilla :D Hulluksi tässä tulee!
Uusinta kuuri otetaan kahden viikon kuluttua. Käsiä pestään noin 30 kertaa päivässä :D Imuroin muutenkin päivittäin, nyt kahdesti. Lattiat olen pyyhkinyt jo kolmasti. Olen tosin varma, että olen itse saanut niitä munia tomuttaessani mattoja jne. Ehkä otan itse ainakin vielä kolmannenkin tabletin, kun niitä jää kaksi ylimääräistä.
T: Ap
kutittaa heti kun ajatteleekin matoja :-)
ihan hyvinhän se saattoi olla mato, mutta kyllä luulis, että ne on kuolleet...mitä siinä ohjeessa sanotaa, tarviiko ottaa uusinta lääkitys parin viikon päästä? Nyt vaan hyvä käsihygienia, että mahdolliset munat ei pääse uudestaan suuhun ja niistä taas kuoriudu uusia öttiäisiä.
vermoxhan tappaa madot, se toinen lääke vain lamauttaa. Joten uskon, että sillä lääkkeellä ja siivouksella pääsitte eroon niistä.
Itse ainakin luotin siihen, että madot ovat kadonneet kun kutinat loppuivat. Jos jotakin kutinaa tuntui myöhemmin ilta-aikaan tai yöllä, kurkistin heti pyllyyn, näkyykö matoa. Ei näkynyt.
Vermox tappaa tosiaan madot, mutta on tosi tarkeaa etta laakekuuri uusitaan koska se ei tapa munia.
Meille suositeltiin laakkeen ottamista kolmeen kertaan ja niin tehtiinkin ja paastiin kertaheitolla madoista eroon. Itsellani ei ollut oireita, mutta soin itsekin laakeet.
Itselläni madot katosivat vasta ns tehokuurilla, eli 3 päivänä peräkkäin Vermoxia + toinen samanlainen setti 2 viikon päästä.