Hengittämisestä..Huolestuttavaa?
Eli ongelma ollu jo monta päivää että joudun vetämään usein oikein syvään henkeä, välillä tulee yskä välillä haukotus kun on alkamassa vetämään syvään henkeä, joka jälkeen hetken hyvä olla tai ns. normaali olo, varsinkin kun on haukotellut. Yskä on varsinkin aamuisin kun nousee ylös.
Rinnassakin tuntemuksia, mutten tiedä liittyvätkö paniikkihäiriöön, ollut nyt kuitenkin jo monta päivää ja ärsyttää kun joutu koko ajan keskittymään hengittämiseen, varsinkin liikkuessa/seistessä jolloin on pakko vetää välillä oikein syvään henkeä.
Kommentit (10)
Mulla on astma sekä refluksitauti enkä tiedä liittyykö jotenkin niihin vai mihin.
En muista milloin olisin hengittänyt täysin normaalisti.
Voi liittyä paniikkihäiriöön tai sitten on jotain pientä ärsytystä kurkussa tai limaisuutta. Ei kuitenkaan miltään vakavalta kuulosta.
lääkäri todennut refluksitaudin ja ollut närästystä, jonka piikkiin laitoinkin alkuun kun oli kahtena päivänä palan tunne nielussa/kurkussa ja tuli pieniä röyhtäisyitä, mutta enää ei tuota palan tunnetta ole ollut, mutta syvään joutuu hengittämään, tietty voi olla kun on liikaa kiinnittänyt huomiota ja miettii asiaa niin se pahentaa. Voi myös olla flunssan jälkitautia, flunssaa ollut myös ja ahdistusta myös, mutta tämä pitkäkestoisuus huolettanut vain ja se kun noustessa on selkeämmin tuota oiretta. ap
aiheuttivat tuollaista. Piti haukkoa happea kuin kala kuivalla maalla.
Vatsahapot voi aiheuttaa noita oireita. Ne ärsyttää etenkin makuuasennossa kurkkua, josta seuraa köhimistä jne kurkkutuntemuksia. Testaa apteekin reseptittömiä lääkkeitä vatsahappoihin, niin saat ainakin suuntaa auttaako ne :)
ja tuota hengenhaukkomista esiintyy aina silloin tällöin. Erityisesti, jos olen väsynyt. Itse olen sen diagnosoinut ihan yksinkertaisesti hapenpuutteeksi, jos vaikka olen koko päivän istunut sisällä koneen ääressä (=normaali työpäivä). Yleensä rauhallinen kävelylenkki ulkona auttaa.
Vatsahapot voi aiheuttaa noita oireita. Ne ärsyttää etenkin makuuasennossa kurkkua, josta seuraa köhimistä jne kurkkutuntemuksia. Testaa apteekin reseptittömiä lääkkeitä vatsahappoihin, niin saat ainakin suuntaa auttaako ne :)
Nuo lukot aiheuttaa tuota myös minulla. Todella ärsyttävää.
Nuo lukot aiheuttaa tuota myös minulla. Todella ärsyttävää.
Up