Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lääkärissä käyttäminen.

Vierailija
18.10.2012 |

Onpas aika ristiriitainen tilanne.

Lapsella on ollut pitkittynyt flunssa jonka epäilen olevan viruksen aiheuttama. Viimeisimpänä tuli silmätulehdus joka on hoidossa. Itse en ole huolissani koska lapsi on ollut kuumeeton ja täysin normaali oma itsensä.

Nyt lapsen hoitaja alkoi hätyyttämään lääkärille vientiä. Mainitsin virusmahdollisuudesta ja siitä että silmiin kuurikin on vielä kesken. Mutta pakkohan minun oli se aika lääkärille varata, koska eikös hoitaja voi tehdä lastensuojeluilmoituksen jos jätän hoitamatta.

Tuo lakihan on ihan tyhmä tavallaan. Ymmärrän että toisia se ehdottomasti palvelee. Mutta on tavallaan myös hyvin ristiriitainen.

Myönnän siis varanneeni lapselle ajan lääkärille lastensuojeluimloituksen pelossa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pitkittyneen flunssan hoito-ohje ole just se, että viet lääkäriin varmistamaan ettei ole bakteeritulehdus? Toki voi olla monta virusta peräkkäin.

Ja kai sillä hoitajalla on ihan hyvä käsitys lapsen voinnista kun häntä hoitaa.

Vierailija
2/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi veisit jos silmätulehdukseen on hoito kesken?

Miksi pelkäät lastensuojeluilmoitusta noin hirveästi? On todella pieni todennäköisyys että se tehdään tuon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille päivystyslääkäri aikanaan sanoi että varatkaa aika omalta lääkäriltä tksta.

Emme varanneet ja kävimme hoitamassa asiat erikoislääkärillä yksityisellä.

Ilmoitimme vasta pari kk myöhemmin tkseen että emme tarvitse lääkäriaikaa tai muita kokeita heiltä eikä siitä mitään toimenpiteitä tullut myöskään.

Vierailija
4/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli jo eilen sitä mieltä että veisin lapsen yhteispäivystykseen naapurikaupunkiin. Siihen en kuitenkaan suostunut. Lupasin siis varata ajan tälle päivälle. Tuleepa nyt sitten tarkisettua korvat yms. samalla.

ap

Vierailija
5/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli jo eilen sitä mieltä että veisin lapsen yhteispäivystykseen naapurikaupunkiin. Siihen en kuitenkaan suostunut. Lupasin siis varata ajan tälle päivälle. Tuleepa nyt sitten tarkisettua korvat yms. samalla.

ap

Siis jos lapsella ei ole kuumetta ja on virkeä oma itsensä, ainoastaan silmätulehdus joka on jo hoidossa vaivaa?

Senkö takia tosiaan hoitaja pyytelee viemään päivystykseen? Onko nyt jotain muuta jota et kerro, koska vaikuttaa todella oudolta.

Vierailija
6/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oireena on vain silmätulehdus, johon on kuuri päällä, eikä muita oireita?

Vierailija
7/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hoitaja? Siis päiväkodinope vai terveydenhoitja?

En kyllä ymmärrä ap:n ajatusta lastensuojeuilmoituksesta yhtään.

Vierailija
8/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerroin kyllä kaiken. Hoitaja on siis pph ja tavallaan tosi hyvä ja ihana hoitaja, mutta kaikkien sairausasioiden kanssa todella tarkka.

Lääkärissä kävimme ja lapsen korvat ja keuhkot siistit. Ainoa mitä epäiltiin että antibioottisalva ei mahdollisesti pure silmätulehdukseen, mutta kuuria ei kannata keskenkään jättää vaan kastotaan kuurin loppuun.

Lapsi on ollut alkuviikon kanssani kotona kun olen itse ollut kuumeessa ja silmätulehdus tosiaan oli päällä kun vein lapsen hoitoon, kuuri tietysti jo hankittuna.

Hoitaja nyt oli kuitenkin helpottunut kun kuuli että kaikki on kunnossa. Vaikka itse näin arvelinkin olevan ja asiaa yritin hoitajallekin selittää.

ap

ap

Siis jos lapsella ei ole kuumetta ja on virkeä oma itsensä, ainoastaan silmätulehdus joka on jo hoidossa vaivaa?

Senkö takia tosiaan hoitaja pyytelee viemään päivystykseen? Onko nyt jotain muuta jota et kerro, koska vaikuttaa todella oudolta.

Vierailija
9/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähes 3 v sai monta silmätulehdusta peräkkäin. Käytettiin lääkärissä , kaikki oli kuulemma muuten kunnossa. Itse epäilin korvatulehdusta (ei ollut koskaan ollut aiemmin), mutta lääkäri sano iettä kaikki ok. Heti kun silmälääke loppui, alkoi uusi tulehdus. kolmannen alettua vein lapsen korvalääkärille, joa totesi molemminpuolisen liimakorvan. Lapsella oli siis ollut korvatulehdus(tulehduksia) joita lastenlääkärikään ei hjuomannut.

Vierailija
10/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei meilläkään tosiaan ole korvatulehduksia ollut.

No pitää katsoa paraneeko silmätippakuureilla. Toki lapsi itsekin hankaa silmiä ja kun hampaita tekee niin kädet menee usein suusta silmään. Ja pian on tulossa 1,5-vuotisneuvola jossa kans lääkäri, voi sitten siellä tarkistaa uudelleen jos tilanne ei parane.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi