Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpurkaumat: mistä määrästä pitää olla huolissaan?

Vierailija
06.10.2012 |

Olen kuullut, että verenpurkaumat ihon alla voivat olla sepsiksen ("verenmyrkytys") oire. Minulle tuli eilen käsivarteen pieni verenpurkauma (läpimitta alle 3 mm) ja tänään toinen toiseen käsivarteen. Kuumetta tai muita oireita ei ole.

Olen ehkä normaalia enemmän varuillani siksi, että sain vajaat kolme viikkoa sitten käsivarteen 2. asteen palovamman, joka oli suunnille peukalon yläpuolikkaan kokoinen. (Koko alue oli yhtä suurta rakkulaa.) Mielestäni vamma on parantunut aika hyvin, mutta silti vähän huolestuttaa.

Voinko kuitenkin jäädä rauhallisesti odottamaan ja katsomaan, tuleeko verenpurkaumia enemmän vai pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten verenmyrkytyksestä niin sinulla olisi myös ihan selviä muitakin oireita.

korkeintaan ajattelisin että sinulla veri ei jostain syystä hyydy ihan kamalan nopeasti. verenohennuslääkkeet/ omegakapselit yms, syötkö?

Vierailija
2/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt että verenpurkaumat voisivat johtua sepsiksestä?! Mä olen aina ajatellut, että suuri määrä mustelmia voisi viitata leukemiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten verenmyrkytyksestä niin sinulla olisi myös ihan selviä muitakin oireita.

Lähinnä tässä mietityttää vain se, että jos onkin niin, että nämä verenpurkaumat ovat ensimmäinen oire ja kuume ja muut tulevat myöhemmin. Juuri tuon palovamman takia olen normaalia enemmän varuillani.

En ole syönyt muuta ihmeellistä, mutta keskiviikon ja torstain aikana otin yhteensä 5 kpl 400 mg:n Buranaa päänsärkyyn. Voiko sillä olla vaikutusta? (Päänsärky johtui siitä, että lopetin kahvin juomisen. En usko sen olleen oire mistään vakavammasta.)

ap

Vierailija
4/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just toi verenpurkauma. luepas se tuoteseloste. taitaa selittyä sillä noi..

Vierailija
5/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

buranan yleinen haittavaikutus muistaakseni just toi verenpurkauma. luepas se tuoteseloste. taitaa selittyä sillä noi..

Tuoteselostuksessa puhuttiin mustelmataipumuksen ja verenvuodon lisääntymisestä, joten eivätköhän nämä verenpurkaumat kuulu samaan juttuun. Tämä rauhoitti kovasti. En ole koskaan ennen havainnut samaa vaikutusta Buranaa otettuani, joten en osannut tätä arvata. Disperiinillä tiesin kyllä olevan verenvuotoa lisäävää vaikutusta.

ap

Vierailija
6/6 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän