Luetelkaa tyypillisiä "downshifting" ammatteja? :)
Kommentit (40)
Aika vähän pitää kyllä olla opettajalla tunteja, jos downshiftaa. Joku resurssiopettaja tai joku ehkä..
Miten sairaanhoitajana voi downshiftata?
Minäkin downshiftaan ja ihan hyvillä mielin..=))
Ei siihen tarvita statusta ja miljoonatuloja.
t. pph
eli vain ne downshiftaavat, joilla on siihen varaa. Tavispalkkalaisella ei ole, se on ylellisyys, jolla ratsastavat vain huippupalkkaa saavat. Hyvä silloin on hypätä oravanpyörästä kun taskussa satatonnia säästöjä ja kultainen kädenpuristus. Sellaisiahan nuo naistenlehtien esimerkit ovat olleet.
Olen lähihoitaja ja teen vaan osa-aikatyötä. Vuosipalkka 30000€. Miehelläni vielä siitäkin vähemmän ja nautitaan elämästä!
eli vain ne downshiftaavat, joilla on siihen varaa. Tavispalkkalaisella ei ole, se on ylellisyys, jolla ratsastavat vain huippupalkkaa saavat. Hyvä silloin on hypätä oravanpyörästä kun taskussa satatonnia säästöjä ja kultainen kädenpuristus. Sellaisiahan nuo naistenlehtien esimerkit ovat olleet.
Olen lähihoitaja ja teen vaan osa-aikatyötä. Vuosipalkka 30000€. Miehelläni vielä siitäkin vähemmän ja nautitaan elämästä!
niin kokoaikatyössä se sitten olisi varmaan se 50 000 euroa, eikös?
humanistisissa ammateissa joita heidän hermonsa eivät kestä, ovat tyypillisiä downshiftaajia
että onko lähihoitajan vuosipalkka 50 000?
Mikä tämän lähärin vuosipalkka olisi kokoaikaisena?
Olen akateeminen kokopäivätyössä ja vuosipalkkani on 35 000 euroa.
Downshiftingistä tulee ensin mieleen lähinnä ammatit, joissa on juostu rahan perässä todella kieli vyön alla ja materialistiset arvot mielessä ja sitten kyllästytty. Esimerkiksi tällainen voisi olla mainosala, teknisen ala johtaminen tms.
Toisaalta olen kai itsekin tavallaan downshiftaaja, koska olen opettajan työstäni vähentänyt kursseja ja siis tietysti palkkaakin saadakseni aikaa olla lasteni kanssa.
Mikä tämän lähärin vuosipalkka olisi kokoaikaisena?
Olen akateeminen kokopäivätyössä ja vuosipalkkani on 35 000 euroa.
se sama 30000 tai ehkä hiukan enemmän. Aika vaikea vastata.
että onko lähihoitajan vuosipalkka 50 000?
kun ruvettiin lähihoitajien palkkoja setvimään. Vastatkaa alkuperäiseen aiheeseen, please. Kiinnostaa minuakin.
downshiftausvaihtoehdoksi. Tänäänkin tein nykyisessä työssäni 13,5 tunnin työpäivän ilman ylityökorvauksia ja niin, että yli puolet tuosta ajasta oli erittäin kovaa stressiä ja painetta. Normaalityöpäivästä sitä on suurin osa, nyt prosenttiosuutta pienensi päivän pituus, kun kaikkea pakollista ei mitenkään pystynut tunkemaan klo 7-17 väliin, ja ihmiset vähitellen lähtivät koteihinsa tai vetäytyivät omiin palkattomiin ylitöihinsä.
Minulle usein myös huudetaan ja kiroillaan päin näköä siitä, että teen työni juuri niin kuin mitä minulle on tehtäväksi annettu. Tehtävänäni on uudistaa prosesseja: jos en sitä tee olen epäonnistunut, mutta organisaation reaktio uudistuksiin on vihamielinen ja aggressiivinen.
Haaveilen oman alani opettajuudesta joko yliopisto- tai ammattikorkeatasolla. Se kuulostaa hermolevolta.
Ei tartte osata mitään eikä ymmärtää mistään eikä koskaan ole oikeasti kiire.
downshiftaamista, paitsi osa-aikaisena ehkä. Koko ajan mennään tukka putkella ja tuli perseen alla. Kesäloma on ainoa hitailuaika.
Mielestäni "downshifting" ammatteja ovat kaikki ne, joita voi tehdä etänä / kotoa käsin. Ja tätähän opettaja tai sairaanhoitaja ei voi tehdä. Pph kylläkin.
Vuosipalkka yli 50 000 euroa eli vain ne downshiftaavat, joilla on siihen varaa. Tavispalkkalaisella ei ole, se on ylellisyys, jolla ratsastavat vain huippupalkkaa saavat. Hyvä silloin on hypätä oravanpyörästä kun taskussa satatonnia säästöjä ja kultainen kädenpuristus. Sellaisiahan nuo naistenlehtien esimerkit ovat olleet.
Jaa että jos vuosipalkka on vaikkapa 50001e, niin sitten on helposti satatonnia säästössä!!! Herrajumala mikä idiotti! Aika monta vuotta saa säästää, että on satatonnia säästössä, kun ensin otetaan verot pois ja sitten pitää kustantaa asuminen, syöminen ja muu eläminen. Eipä tosta paljoa säästöön jää ainakaan pääkaupukiseudulla.
ovat olleet sellaisia, joissa pohjalla on ollut akateeminen tutkinto, yleensä talousalalta (esim. ekonomi tmv.
Keski-ikäinen, ylistressaantunut, ylikiireinen perheelllinen äiti, on kyllästynyt kiireiseen, hektiseen arkeen. Kaupunkitalosta on maksettu lainat pois, on peritty jo oma kesäasunto, autolainat maksettu, ei velkaa.
Työpaikka mainosalalla, jossa valtavat tulospaineet ja aikataulut vievät mehut ja rehellisesti tekisi mieli lopettaa työt kokonaan.
Sitten kun säästössä onkin mukava summa, ei lainoja, ja lapsetkin jo isoja, niin myydään se töölön koti kaupunin keskustasta ja ostetaan hirsipuinen, ristikkoikkunainen, keltainen, sata-kaksisataa vuotta vanha asemarakennus, jota aletaan rempata kunnolla, ja kesällä tehdään perunamaa pihalle.
Sitten kun remontti on valmis, ja uusi koti sisustettu vanhaan henkeen perintökalusteilla ja huutokauppa löydöillä, itsetehdyillä räsymatoilla, niin aletaan nauttia elämästä.
Leivotaan itse ruisleipää, luetaan ja keitellään pannukahveja, ja vietetään leppoisaa arkea, ja pidetään aktiivisesti blogia uudesta elämästä.
Rikkaus tuo vapautta.
Ja sitten blogissa hehkutetaan tätä nykyistä vaatimatonta elämää pannukahveineen ja kotipullineen, käsitöineen, vaikka koko taloprojektiin upposi itseasiassa 100.000 euroa sauna-aittoineen, aitoineen, piharemontteineen, ja ponin ostamiselle lapsille.
Tuo on se naistenlehtiversio. Sitten on kyllä joitakin niitä, jotka oikesti ovat downshiftanneet, mutta he eivät taida pitää blogeja tai olla lehdissä, kylöä heitäkin on. Mutta puitteet eivät ole noin näyttävät ja tyyriit, eikä siis kiinnostavat.
downshiftaamaan valtiolle tai kunnalle kaikki, jotka luulevat että siellä pääsee helpolla. Kokemusta on molemmista ja yksityisistä työnantajista myös. Helpointa oli yksityisellä...
Tämä toki riippuu omasta asenteesta, kaikilta aloilta kai lusmuilijoita löytyy, eikä vähiten johtoportaasta.
Downshiftaisin missä tahansa rutiinityössä, missä ylitöistä maksetaan ja haalarit jää naulaan kun töistä lähtee.