Keskenmeno rv 5-6 kokemuksia
Voimakas vuoto alkoi aamulla.
Ei varmaan tarvitse käydä lainkaan lääkärissä. Odotanko vuodon loppuun ja teen sitten testin varmuudeksi?
Kommentit (18)
Ensin oli tuhruvuotoa, ruskeaa, viikon verran kunnes hanat aukesivat ja lorotin kirkasta verta yhden päivän. Kamalat kivut, kuin menkat mutta paljon pahemmat. Selkä oli tulessa, ainoastaan eestaas käveleminen auttoi vähän. Ripulia oli ja kipulääkkeistä ei ollut mitään apua, vaikka otin buranaa ja panadolia sekaisin.
Minulle sanottiin, että kohtu tarvitsee useamman kuukauden palautumisaikaa? Siis että ei kannattaisi heti hankkiutua uudestaan raskaaksi...minulla tosin yksi sektio takana, en tiedä vaikuttaako.
Rv 7 ja kesken meni
Minulle sanottiin, että kohtu tarvitsee useamman kuukauden palautumisaikaa? Siis että ei kannattaisi heti hankkiutua uudestaan raskaaksi...minulla tosin yksi sektio takana, en tiedä vaikuttaako.
Yhdet kuukautiset suositeltiin jätettäväksi väliin ja raskauduinkin heti uudestaan. Tosin minulla viikkoja oli enemmän, joten raskausmateriaaliakin oli enemmän... Eli taitaa vaihdella suositukset. Ihan alkuraskaudessa moni ei välttämättä edes tiedä olleensa raskaana.
5 kertaa keskenmeno, joista 4 alkoi itsestään ja 1 aloitettiin tuulimunan vuoksi.
Itsestään alkavissa oli erittäin kovaa kipua ja kamalaa vuotoa yhdessä. Se jouduttiin kaapimaan.
Olen joka kerta mennyt lääkäriin.
Neuvolasta neuvottiin, että mitään erityistä ei tarvitse tehdä tai lääkärissä käydä, jos ei ole kovia kipuja tai kovin runsasta vuotoa.
Itselläni oli suhteellisen normaalit menkat. Hieman runsaammat ja ehkä päivän pari pidemmät kuin normaalisti.
Itse ajattelin tehdä ensi viikolla testin vielä varuiksi (silloin 2 vkoa vuodon alusta).
Olen pahoillani, ikävä juttu.
Voimakas vuoto alkoi aamulla.
Ei varmaan tarvitse käydä lainkaan lääkärissä. Odotanko vuodon loppuun ja teen sitten testin varmuudeksi?
oma varhainen keskenmenoni alkoi juurikin voimakkaalla vuodolla. Ei ollut tavallista menkkakipua kivuliaampi, enkä käynyt lääkärissä.
Tsemppiä, hyvät uutiset on ne, että voit tulla piankin uudelleen raskaaksi.
Mutta jos vuoto jatkuu yli viikon ja tulee kuumetta/lissäntyviä kipuja,on kohtuun voinut jäädä jotain ja silloin tarvitaan kaavinta.
Ikävää että noin kävi :(
Koin myös saman viikolla 6+. Soitin varuiksi neuvolaan ja kertoivat ettei tarvitse tehdä mitään jos ei tosiaan vuoto jatku yli viikkoa. Tai jos tuntuu, että on edelleen raskaana. Jossain Harvoissa tapauksissa kaksosista toinen voi selviytyä.
Hyvää jatkoa, toivottavasti seuraava menee hyvin. Niinhän yleensä onneksi :) Vaikka se ei paljoa lohduta sillä hetkellä..
, mutta koitan ajatella, että tällä pienellä alulla ei ollut kaikki kunnossa elämää varten.
Onko kokemusta, voimmeko yrittää uudelleen heti tästä kierrosta, kun meni kesken näin alussa?
Ja alkoi menkkakivuilla ja samalla tuli kova ripuli. En käynyt lääkärissä ja vuoto kesti muistaakseni viikon verran. Olen pahoillani puolestasi.
Vaikka järki sanoo, että kyse oli vasta pienestä alusta, silti surettaa luopumisen tuska.
Rankkaa tuo on, tai oli ainakin minulle. Voit yrittää raskautta heti kun itse haluat. Ainut syy odottaa on uuden raskauden alkamisen ajankohdan määritteleminen, mutta nykyään on niin hyvät ultrat ettei sekään ole oikea syy.
ja tuloksena terve vauva :)
Yhtä kiertoa siinä välissä suositellaan koska silloin raskauden keston määrittäminen on helpompaa,mutta ei mun mielestä kannata odottaa.
Pääset ekan neuvolan jälkeen heti ultraan jossa lasketaan sikiön ikä.
Neuvola sanoi mulle, että uutta yritystä vaan heti :) Tulinkin pian raskaaksi ja kaikki meni hyvin. Sitä mullekin sanottiin, että ilmeisesti sen vauvan ei ollut määrä syntyä, todennäköisesti jokin vikana. Siltikin itkin kovasti... Onneksi mies kuitenkin tuki ja ystävät. Joillekin "pieni" juttu, mutta itse melko herkkänä ihmisenä en voinu mitään. Varsinkin kun oli ystävä raskaana samoihin aikoihin. Anna itsellesi lupa surra. Niin se menee nopeammin paha olokin pois.
meillä oli 4kk yritystä takana sain aika myöhään plussaa soitin neuvolaan ja sanottiin että olen rv5+4 no sitten alkoi parinpäivän päästä kauheat kivut ja vuoto. Voimmeko yrittää jos seuraavassa kierrossa vai kannattaako odottaa yksi kierto välissä?
Minulla aiemmin alkion sydän ei lähtenyt sykkimään ja lääkäri teetti lääkkeellisen keskeytyksen. Silloin verta ja kudosta tuli paljon.
Nyt raskaana ollessani sikiö on kehittynyt normaalisti mutta hedelmöityshoidon tukilääkityksen lopetettuani huomasin ensin parina päivänä hieman ruskeaa ulos vuotamatonta verta ja sitten yhtenä päivänä n. puoli desiä kirkasta verta, kaikki vessanpöntöllä istuessani. Ei kudosta, vain verta. Kävin lääkärissä ja onneksi kaikki oli hyvin. Istukka oli kuulemma lähellä kohdun suuta.
Ei tietoa, mikä vuodon aiheutti. Aiemmin hormonilääkityksen lopettaminen oli aina johtanut kuukautisiin ja se oli ollut tavoitteena. Onneksi kroppa tällä kertaa lopetti verenvuodon.
heti seuraavasta kierrosta raskaaksi, ja terve vauva syntyi.
Surullistahan se on, kun heti iloisen uutisen jälkeen käy noin ikävästi. Ei sille kuitenkaan ihminen mitään mahda. Saa sitä surra ja itkeä, sitä pientäkin, koska onhan sitä raskautta ja tulevaa lasta jo tuossa vaiheessa miettinyt jonkin aikaa tosi paljon (tai oikeastaan muuta tehnytkään).