Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko naimisissa?

Vierailija
17.10.2012 |

Kauanko olet ollut?

Onko vastannut odotusta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, avioliitto on juuri se laillinen sopimus minkä me solmimme. Rakkauden määrään ja parisuhteeseen sillä ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
2/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian neljä vuotta.

Mutta mielenkiinnosta: miksi ihmisillä pitäisi olla avioliitosta jotain "odotuksia"? Jos on elänyt yhdessä ennen naimisiinmenoa, ei kai tuon pitäisi juuri mitään muuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotta. Pidin turhana jo naimisiin mennessä ja samaa mieltä olen edelleen. Meille tällä ei ole mitään väliä, kyllä se sitoutuminen oli ratkaistu ihan muulloin kuin avioitumisessa, menimme vain ympäristöä varten naimisiin.

Vierailija
4/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta. Odotuksista huolimatta mies ei koskaan aikuistunut tarpeeksi. Suuria yllätyksiä ei kyllä sinänsä tullut.

Vierailija
5/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on säilyttänyt rakkauteni ja kunnioitukseni, ja minä hänen.

Vierailija
6/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yli 3v, eipä se arki siittä muuttunut, saman miehen kans ollut 10v yhdessä. Ikää 24v.

Vierailija
7/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotta. Pidin turhana jo naimisiin mennessä ja samaa mieltä olen edelleen. Meille tällä ei ole mitään väliä, kyllä se sitoutuminen oli ratkaistu ihan muulloin kuin avioitumisessa, menimme vain ympäristöä varten naimisiin.

Menimme vain naimisiin sen takia että ympäristö niin odotti.

Naimisiinmeno ei mitenkään muuttanut ajatustani sitoutumisesta tai muuttanut rakkauteni määrää. Olen yhtä sitoutunut ja rakastunut kuin ennen avioliittoa.

Vierailija
8/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylittänyt odotukseni, jotka eivät olleet kovat koska menin naimisiin vahinkoraskauden takia lähes tuntemattoman kanssa :) Ehkä juuri se asenne ettei ole koskaan odottanutkaan mitään ihmeellistä on tehnyt sen, että meidän on ollut hyvin mukava ja helppo yhdessä, ja kiintymys ja rakkaus on vain kasvanut vuosien myötä. Näin silti, vaikka olemme tosi erilaisia ihmisiä monessakin mielessä, mutta sekin oikeastaan on vain mielenkiintoista.

Vierailija
9/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vasta vähän yli 2 vuotta. Ei ehkä vastaa sitä käsitystä mikä oli pikkutyttönä/nuorempana avioliitosta. Eli "naimisissa olevat ihmiset ovat ainoita ketkä ovat onnellisia ja niillä on hyvä parisuhde ja joskus minäkin haluan ihanan miehen ja naimisiin ja lapsia." Selväähän on että missä tahansa parisuhteessa, oli naimisissa tai ei, voi olla onnellinen tai onneton. Mutta se että on sitoutunut toiseen avioliiton ja lasten kautta, nostaa kyllä kynnystä erota. Eli suhteeseen panostaa ja haluaa että se oikeasti toimii. En ajatellut että pitkässä parisuhteessa olisi oikeasti niin ihanaa ja samalla rankkaa olla. Luulin että se on helppoa (siis silloin kun en vielä ollut ollut pitkässä parisuhteessa). Naimisiin menimme 3,5 vuoden jälkeen ja nyt on 5,5 vuotta yhdessäoloa takana. Kyllä tämä työtä vaatii, mutta en kadu. Ei avioliiton pitäisikään muuttaa parisuhdetta, mutta kyllä itse olen huomannut että välillä mies pitää minua itsestäänselvyytenä ja päinvastoin. Eli ei saa unohtaa toista vaikka onkin naimisissa! Välillä kyllä mietin että mikäköhän olisi suhteemme tilanne jos emme olisi naimisissa, olisiko se huonompi vai kenties parempi?

Vierailija
10/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on juridisia seurauksia.

Vierailija
11/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuitenkin juridinen sopimus.

sellaisia joilla ei ole minulle väliä. Ympäristölle on.

Vierailija
12/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa, keväällä tuli 20 vuotta täyteen. Hyvin menee. :)

Vierailija
13/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuoden tietämillä, mutta sitten saimme asiat järjestykseen ja olemme edelleen aviossa. hyvä näin.

Vierailija
14/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta.kyllä.

Vierailija
15/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ollut koskaan vaikka olen 44 v. Ei harmita.

Vierailija
16/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa. Ihansamanlaistahan tämä on kuin avoliitossa yhdessä asuminen:D Ainoastaan sukunimi vaihtui:D

Vierailija
17/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen eronnut. Olin kyllä naimisissa 20 vuotta. 18 vuotta meni hyvin.

Vierailija
18/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta tulee kohta täyteen. En odottanut avioliitolta itseltään yhtään mitään, se on vaan varmistus siitä että asiat hoituu juridisesti kivuttomammin jos kuolema yllättäen kohtaa eikä lapsista tarvi mennä isyyttä tunnustamaan erikseen.

En koskaan odottanut että avioliitto vaikuttaisi parisuhteeseen puoleen tai toiseen.

Yhtä helvettiähän elämä oli lapsuuden perheessänikin vaikka naimisissa vanhempani olivat ja ovat yhä edelleen.

Vierailija
19/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuitenkin juridinen sopimus.

sellaisia joilla ei ole minulle väliä. Ympäristölle on.

Vierailija
20/25 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan oltu pitkälti yli kymmenen vuotta. Ensin oltiin kolmisen vuotta avoliitossa, mutta kun tulin raskaaksi, niin haluttiin virallistaa suhde ja mentiin naimisiin.

Tyytyväinen olen ollut. Onhan se kaikin puolin jotenkin selvempää, kun kaikilla yhteinen nimi ja lapsiakin on jo siunaantunut kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi