Lapsen kaveri on huostaanotettu. Jotenkin ahdistaa...
lapseni koulukaveri, joka on siis myös kaveri muuten, on huostaanoettu. Lapseni on esim. ollut heillä kylässä usein ja kerran yökylässäkin. Hän ei osaa sanoa yhtään mitään miksi noin on.
Ei varmaankaan minulle oikeasti kuulu, mutta ahdistaa aika paljon: miten olen voinut päästää lapseni tuollaiseen paikkaan???
Tunnen perheen äidin koulun kautta pintapuolisesti ja olemme puhuneet lastemme asioista usein ja sopineet esim. lasten menoja ja ihan ok. tyypiltä on vaikuttanut.
Anteeksi vuodatus, mutta tämä ON ahdistavaa.
Kommentit (46)
Eli en missään tapauksessa päästäisi lastani tuonne perheeseen, jos eivät kerro mitään, mitä taustalla on ollut. Ap ei ole mitenkään kohtuuton tms. Ei ole missään kohtaa sanonut, että ei lapset saisi leikkiä keskenään, ei kaveri tulla heille, päinvastoin. Sitä on vaan niin sairaita aikuisia, että oksat pois. Eikö näistä ihanista isukeista ja äitipuolista ole ihan tarpeeksi luettu lehdistä. Ihme vittuilijoita!
se perhe saa kertoa syytä. Sehän on salassa pidettävää tietoa. kyllähän noita perhe juttuja luetaan lehdistä mutta kuinka moni on koskenu huostaanottajia? Mä en ainakaan muista lukeneeni ikinä yhtäkään sellaista! kyl kyseessä on ollu biologiset vanhemmat ja niiden uudet kumppanit.
Eli en missään tapauksessa päästäisi lastani tuonne perheeseen, jos eivät kerro mitään, mitä taustalla on ollut. Ap ei ole mitenkään kohtuuton tms. Ei ole missään kohtaa sanonut, että ei lapset saisi leikkiä keskenään, ei kaveri tulla heille, päinvastoin. Sitä on vaan niin sairaita aikuisia, että oksat pois. Eikö näistä ihanista isukeista ja äitipuolista ole ihan tarpeeksi luettu lehdistä. Ihme vittuilijoita!
se perhe saa kertoa syytä. Sehän on salassa pidettävää tietoa. kyllähän noita perhe juttuja luetaan lehdistä mutta kuinka moni on koskenu huostaanottajia? Mä en ainakaan muista lukeneeni ikinä yhtäkään sellaista! kyl kyseessä on ollu biologiset vanhemmat ja niiden uudet kumppanit.
Lapseni on siis yöpynyt kaverinsa biologisten vanhempien kodissa. Se kaveri on nyt otettu huostaan ja on jossakin lastenkodissa tms.
ap
miksi lapseni bestis vietiin noin vaan...
Ihan itse soittelin sossun, kun vanhempia en kiinni saanut.
Joten meistä tuli tuon lapsen tukiperhe. Nyt kolmatta vuotta. Sillä
Eikö niillä ole salassapitovelvollisuus? Olisin kyllä kiinnostunut tuosta tukiperhejutusta. Mitä se käytännössä tarkoittaa?
ap
sosiaalitoimi ei anna tietoja ulkopuolisille.
Tukiperhe toiminta:
lapsi käy perheen luona esimerkiksi joka toinen vklp, kesälomalla voivat olla esim 2 viikkoa heidän luonaan.
Tarvittaessa tukiperhe huostaanottaa lapset pidemmäksikin aikaan syystä tai toisesta.
tuhoamassa lapsen elämä taas.
Huostaanotot, sijaiskodit melko vihoviimeisiä paikkoja saada elämästä kiinni. Tilastot kertovat karua kieltään miten huostaanotetuille käy heidän täytettyään 18 v.
Toivottavasti lapsi pääsee pian kotiin ja todellakaan kaverit eivät kääntäisi hänelle selkäänsä. Valitettavasti huostaanotto on hyvin leimaava toimenpide lapsen kannalta.
Oma lapsuuden kaveri huostaanotettiin aikoinaan ja laitettiin laitokseen. Perheessä ilmenneiden alkoholiongelmien vuoksi.Hän on taistellut tiensä "normaali" elämään, mutta edelleen 43 vuotiaana hän saa pitkiä katseita osakseen jos tietoon tulee hänen taustansa. On leimannut koko hänen elämäänsä negatiivisesti. Kuten hän itse sanoi, hänen oli paljon parempi olla kotona, mutta systeemi ei antanut periksi. Molemmat vanhemmat päästivät menemään kun perhe hajotettiin ja lapset otettiin pois - se viimeinenkin motivaatio sitten katosi.
tuhoamassa lapsen elämä taas.
Huostaanotot, sijaiskodit melko vihoviimeisiä paikkoja saada elämästä kiinni. Tilastot kertovat karua kieltään miten huostaanotetuille käy heidän täytettyään 18 v.
Toivottavasti lapsi pääsee pian kotiin ja todellakaan kaverit eivät kääntäisi hänelle selkäänsä. Valitettavasti huostaanotto on hyvin leimaava toimenpide lapsen kannalta.
Oma lapsuuden kaveri huostaanotettiin aikoinaan ja laitettiin laitokseen. Perheessä ilmenneiden alkoholiongelmien vuoksi.Hän on taistellut tiensä "normaali" elämään, mutta edelleen 43 vuotiaana hän saa pitkiä katseita osakseen jos tietoon tulee hänen taustansa. On leimannut koko hänen elämäänsä negatiivisesti. Kuten hän itse sanoi, hänen oli paljon parempi olla kotona, mutta systeemi ei antanut periksi. Molemmat vanhemmat päästivät menemään kun perhe hajotettiin ja lapset otettiin pois - se viimeinenkin motivaatio sitten katosi.
mä en ihan ymmärrä tätä su juttua. Mä olen ollu huostaan otettuna siitä lähtien kun täytin 13 aina sinne 18 vuotiaaseen saakka ja en poikkea mitenkään sellaisesta nuoresta joka on asunu aina vanhempiensa luona.
Taskussa lääkärin titteli, onnellisesti naimisissa ja yksi lapsikin löytyy. Ei mua ole koskaan leimattu miksikään eikä menneisyys vainoo ja vaikuta asioihin mitenkään. Että eiköhän se ole ihan siitä kiinni minkä asenteen ihminen ite ottaa