Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri on huostaanotettu. Jotenkin ahdistaa...

Vierailija
17.10.2012 |

lapseni koulukaveri, joka on siis myös kaveri muuten, on huostaanoettu. Lapseni on esim. ollut heillä kylässä usein ja kerran yökylässäkin. Hän ei osaa sanoa yhtään mitään miksi noin on.

Ei varmaankaan minulle oikeasti kuulu, mutta ahdistaa aika paljon: miten olen voinut päästää lapseni tuollaiseen paikkaan???

Tunnen perheen äidin koulun kautta pintapuolisesti ja olemme puhuneet lastemme asioista usein ja sopineet esim. lasten menoja ja ihan ok. tyypiltä on vaikuttanut.

Anteeksi vuodatus, mutta tämä ON ahdistavaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsaa koulusta, ei tee läksyjä, varastelee tai jotain muuta.

Vierailija
22/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun terapiat käyty ja kaveruus uudelleen mahdollista antaisin leikkiä meillä kun itse olisin paikalla. Eihän aikuisen tarvitse mitenkään näyttää tätä ´´tarkkailuaan´´ lapselle.

Vaikkei ole lapsen vika niin lapsen mieli on kuitenkin ´´turmeltu´´ seksillä mikä ei kuulu lapsen maailmaan. Ammatti-ihmisten täytyy auttaa lapsi kuntoon ja normaaliin kanssakäymiseen toisten lasten kanssa vai luuletteko ettei se paha näy leikeissä ilman terapiaa???

paljastui pedofiilin lapseksi ja minä kyllä katsoin ettei lapsi ole enää missään tekemisissä ko. lapsen kanssa. Onneksi lasten välinen kaveruus ei kerinnyt vielä oikein syttyä.

Eihän se tietenkään lapsen vika ole, jos isä on pedofiili ja vielä käyttänyt omia lapsiaan hyväksi, mutta en silti halua, että lapseni on missään tekemisissä tämän perheen kanssa (isä tosin linnassa nyt).

Nykyään perheen lapset ovat erityisluokilla ja jatkuvassa terapiassa. Varmasti olisi hyvä, jos heillä olisi ns. normaaleja lapsia kavereina, mutta minä en omaa lastani terapiatarkoituksiin uhraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapseni bestis vietiin noin vaan...

Ihan itse soittelin sossun, kun vanhempia en kiinni saanut.

Joten meistä tuli tuon lapsen tukiperhe. Nyt kolmatta vuotta. Sillä

kyllähän tilastot näissä asioissa olisi pinkillä kirjoitettu=)

Vierailija
24/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotettiin? Mitä sanoi?

Soittele sille ja kysy lapsen tilanteesta, sano vaikka että lapsesi kaipaa kaveriaan, mikähän on tilanne ja koska uskoo että voisivat taas tavata.

Vierailija
25/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n pointtia tässä ettei päästä yö kylään :O Miksi?

Kävikö mielessäsi että se lapsi on voitu huostaan ottaa esimerkiksi vanhempien takia?

itse olin huostaanotettu lapsi, eikä se vika mussa ollut vaan alkoholisoituneissa vanhemmissa.

pakko korostaa että perheet jotka huostaanottaa lapsia on täysin normaaleita ja luotettavia. Nehän tekee töitä sosiaalitoimen kanssa joten ei niillä ole varaa olla ns huonoja vanhempia.

Vierailija
26/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotettiin? Mitä sanoi?

Soittele sille ja kysy lapsen tilanteesta, sano vaikka että lapsesi kaipaa kaveriaan, mikähän on tilanne ja koska uskoo että voisivat taas tavata.

Ei vastaa!

ap

Vierailija
27/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotettiin? Mitä sanoi? Soittele sille ja kysy lapsen tilanteesta, sano vaikka että lapsesi kaipaa kaveriaan, mikähän on tilanne ja koska uskoo että voisivat taas tavata.

Sossu ei aina toimi ns. oikein, eli ylilyöntejä tapahtuu myös tähän suuntaan, että lapsi huostataan aiheettomasti. Älkää tulko sanomaan, ettei niin tehdä, ja että se on kallista ym., sillä tiedän, että tätäkin ylilyöntiä tuohon suuntaan tapahtuu.

Onko ap.n lapsi koskaan kertonut, millaista sen kaverin kotona on ollut? Oliko ap huolissaan perheen oloista ennen kuin tieto huostaanotosta tuli?

On järkyttävää miten te heti leimaatte ja otetaan tuo asenne mukaan. Ensin on ihan tavallinen kiva perhe, lapset ok, vanhemmat ok. Siten tulee lastens.ilmoitus ja heti kyseessä onkin ongelmatapaus jonka kanssa ei voi olla tekemisissä. Sitten kun sossu puuttuu kovalla kädellä, käännetään selkä, kielletään lapsia olemasta jne.

Miksi ihmeessä ap ei voisi siis ottaa yhteyttä tähän äitiin ja kertoa, että oma lapsi kaipaa ystäväänsä ja kysyä ihan suoraan, että mistä on kyse. - että ei toki tarvitse kertoa, jos ei halua, mutta ..

Syy huostaanotolle voi olla vaikka päihteitä käyttävä poikaystävä tai mies, jota ei olla saatu taloudesta pois ja käy häiriköimässä. Ei itse perhe eikä äiti

Vierailija
28/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessäsi että se lapsi on voitu huostaan ottaa esimerkiksi vanhempien takia?

itse olin huostaanotettu lapsi, eikä se vika mussa ollut vaan alkoholisoituneissa vanhemmissa.

pakko korostaa että perheet jotka huostaanottaa lapsia on täysin normaaleita ja luotettavia. Nehän tekee töitä sosiaalitoimen kanssa joten ei niillä ole varaa olla ns huonoja vanhempia.

Vaan se, että olen luottanut niin paljon, että päästin lapsen jopa sinne yöksi ja nyt paljastui, etten tiedäkään heistä mitään.

Vierailija
29/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotettiin? Mitä sanoi? Soittele sille ja kysy lapsen tilanteesta, sano vaikka että lapsesi kaipaa kaveriaan, mikähän on tilanne ja koska uskoo että voisivat taas tavata.

Ei vastaa! ap

Kirjoita, että et halua lopettaa ystävyyttä,etkä ole tuomitsemassa etkä utelemassa.Jos tarve, autat ja olet tukena.

Toisaalta, ehkä äiti on hoidossa jossain, masennus tms. eikä siksi vastaa.

lapsen huostanotto on varmaan ollut aivan järkyttävä tapahtuma, ja vaikuttaa yliliioitellulta, onhan sinunkin lapsesi voinut siellä kodissa hyvillä mielin olla.

kyllä ihmisestä oikeasti näkee, voiko sille lapset laittaa yöksi vai ei!!

muuten, mikä kaupunki? Espoo?

Vierailija
30/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa! ap

Kirjoita, että et halua lopettaa ystävyyttä,etkä ole tuomitsemassa etkä utelemassa.Jos tarve, autat ja olet tukena.

Toisaalta, ehkä äiti on hoidossa jossain, masennus tms. eikä siksi vastaa.

lapsen huostanotto on varmaan ollut aivan järkyttävä tapahtuma, ja vaikuttaa yliliioitellulta, onhan sinunkin lapsesi voinut siellä kodissa hyvillä mielin olla.

kyllä ihmisestä oikeasti näkee, voiko sille lapset laittaa yöksi vai ei!!

muuten, mikä kaupunki? Espoo?

Ei kuitenkaan pääkaupunkialueelta.

ap

Vierailija
32/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/…" alt="http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/…">http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/…;

ennen kuin tuomitset

Olen hämmentynyt ja hieman peloissani. Myös huolestunut lapsesta, joka on pyörinyt meillä päivittäin jo vuosia, mutta nyt en tiedä missä on ja miten voi.

ap

Vierailija
33/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, että olen luottanut niin paljon, että päästin lapsen jopa sinne yöksi ja nyt paljastui, etten tiedäkään heistä mitään.

kannattais varmaan mennä käymään kyseisen perheen luonna lapsesi kanssa yhdessä tai pyytää heidät käymään teidän luona.

Sun on turha alkaa uteleen että miksi lapsi on huostaanotettu, ei ne kerro. Se tieto on salassapidettävää tietoa. Jos siitä joku kertoo nii lapsi ite

Vierailija
34/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huostaanottopäätös voidaan tehdä vain, mikäli kaikki edellä mainitut edellytykset ovat samanaikaisesti olemassa. Siten esimerkiksi lapsen käyttäytyminen tai puutteellinen lapsen huolenpito ei yksinään ole riittävä syy huostaanottoon. Huostaanotto edellyttää aina muidenkin edellytysten täyttymistä, esimerkiksi avohuollon tukitoimien riittämättömyyttä ja että kodin ulkopuolinen hoito ja huolenpito (sijaishuolto) on lapsen edun mukaista."

Eli kyllä on pitänyt olla muutakin ongelmaa kuin lapsen käytös (outo juttu muuten, että lapsi on ainakin meillä aina käyttäytynyt hyvin)!

ap

Vierailija
35/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan kun lapsi huostaanotetaan ajatellaan että vika on vanhemmissa,tavallaan onkin mutta voi olla myös että vanhemmat eivät "pärjää" lapsen ongelmien kanssa kuten koulukiusaus->siitä johtuva koulupinnaus,mikä itsessään on jo syy sosiaaliviranomaisille puuttua asiaan. hirveän itsekästä ajatella että olet "päästänyt lapsesi tuollaiseen paikkaan".luultavasti tästä huostaanotetun lapsen äidisti tuntuu tosi pahalta että siihen ratkaisuun on tultu.sympatiat hänelle siis.

Vierailija
36/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huostaanottopäätös voidaan tehdä vain, mikäli kaikki edellä mainitut edellytykset ovat samanaikaisesti olemassa. Siten esimerkiksi lapsen käyttäytyminen tai puutteellinen lapsen huolenpito ei yksinään ole riittävä syy huostaanottoon. Huostaanotto edellyttää aina muidenkin edellytysten täyttymistä, esimerkiksi avohuollon tukitoimien riittämättömyyttä ja että kodin ulkopuolinen hoito ja huolenpito (sijaishuolto) on lapsen edun mukaista."

Eli kyllä on pitänyt olla muutakin ongelmaa kuin lapsen käytös (outo juttu muuten, että lapsi on ainakin meillä aina käyttäytynyt hyvin)!

ap

näin. Kirjoitustesi perusteella sain käsityksen että lapsen huostaanotto ei ole lapsen vika eli syy löytyy nähtävästi vanhemmista. Esimerkiksi lapsen biologinen äiti voi kärsiä masennuksesta ja täten itse pyytänyt sosiaalivirkailijoilta että lapsi sijoitetaan väliaikaisesti parempaan perheeseen jossa hänestä huolehditaan ja hänen tarpeisiinsa vastataan.

Itse olen aikoinaan pyytänyt vastaavanlaisessa tilanteessa apua. Lapseni sijoitettiin väliaikaisesti jotta sain kasattua itseni ja voisin olla parempi äiti.

Terveisin: se linkittäjä

Vierailija
37/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis MIHIN et päästä yökylään????? Eihän se ilmeisesti kotona oliskaan jos kerran huostaanotettu?????

Vierailija
38/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan kun lapsi huostaanotetaan ajatellaan että vika on vanhemmissa,tavallaan onkin mutta voi olla myös että vanhemmat eivät "pärjää" lapsen ongelmien kanssa kuten koulukiusaus->siitä johtuva koulupinnaus,mikä itsessään on jo syy sosiaaliviranomaisille puuttua asiaan. hirveän itsekästä ajatella että olet "päästänyt lapsesi tuollaiseen paikkaan".luultavasti tästä huostaanotetun lapsen äidisti tuntuu tosi pahalta että siihen ratkaisuun on tultu.sympatiat hänelle siis.

Silti olen itsekäs ja ajattelen ensimmäisenä omaa lastani. Niin tekisit sinäkin. Toiseksi ajattelen sitä lapsen kaveria, johon olen itsekin kiintynyt. Suorastaan sydäntä särkee. Kolmanneksi ajattelen sitä äitiä: on varmaan kurja olo. Tulee mieleen, että onkohan ollut masentunut? Hän olisi oikein hyvin voinut pyytää minulta esim. apua. Olisin hyvin voinut toimia jonkin sortin tukiverkkona jos olisin vain tiennyt...

ap

Vierailija
39/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis MIHIN et päästä yökylään????? Eihän se ilmeisesti kotona oliskaan jos kerran huostaanotettu?????

Taisin olla epäselvä. Unohda koko yökyläjuttu.

Vierailija
40/46 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheet yleensä ottaen ainakin meillä päin elävät ns hiljaista elämää juurikin ennakkoluulojen vuoksi.

He ovat täysin normaaleita ihmisiä ja perheitä. Kannustan sinua ap menemään lapsesi kanssa heille kahville jotta voisit tutustua heihin. Olen varma että huomaat tämän jälkeen olleesi aivan turhaan huolissasi lapsesi puolesta.

Eikä tämä tilanne ole varmasti lapsesi ystävällekkään helppo. Minun esikoistani alettiin haukkumaan koulussa äpäräksi, hullun kakaraksi ja kaverit käänsivät selkänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi