Sataa ja sataa! Tosi ikävää!
Tekisi mieli lähteä ulos mutta ei tuonne sateeseen viitsi mennä kun ei ole ihan pakko. Jos olisi semmonen totaalinen sohvaperuna ja sisäotus niin kyllähän tämäkin sää menisi mutta mun tekisi mieli vähän ulkoillakin joskus mutta ei sateessa rämpiminen mitään kivaa ole.
Kommentit (24)
Ehkäpä voisit harkita ostaa vaatekertaa jossa sateessa liikkuminen sujuu. Silloin ei harmita sadesääkään.
Vähänkö olet yksinkertainen.
Ehkäpä voisit harkita ostaa vaatekertaa jossa sateessa liikkuminen sujuu. Silloin ei harmita sadesääkään.
Vähänkö olet yksinkertainen.
Ok. Haluat siis vain valittaa. No tuolla asenteella elämästä saa kyllä vaikean. Ei voi mennä ulos kun vähän taas sataa.... Yhyyyy.... Sori vaan mutta olethan sinä ihan täysi sohvaperuna.
jos et tajua ettei vaatteet mitään sadetta estä. sade valuu ylhäältä alaspäin ja vihmoo kasvoille eikä sateessa liikkuminen ole mitään herkkua. mut ei voi mitään jos ei mene jakeluun.
Kaatosade liottaa ulkoilupuvun hupun, edustan, hartiat ja selän yläosan ihan helposti läpimäräksi. Nauti siinä sitten ulkoilusta kun alkaa sisävaatteetkin kastua.
Kaatosade liottaa ulkoilupuvun hupun, edustan, hartiat ja selän yläosan ihan helposti läpimäräksi. Nauti siinä sitten ulkoilusta kun alkaa sisävaatteetkin kastua.
Ostatteko te jostakin halpahallista ulkoiluvaatteenne kun noin huonoja?
Minä ainkaan en osta halpahallista ulkoiluvaatteita. Minulla on urheilukaupasta ostettu Umbron vettähylkivä merkkituulipuku jossa on myös huppu. Kesällä ulkoilin kaatosateessa. Takki imaisi vedet ja hetkessä alkoi vesi liristä läpi hupusta ja rinnan päältä. Puistosta kävelin kotiin 20 minuuttia kaatosateessa ja tässä vaiheessa takin alla oli paita täysin litimärkänä. Vain selän alaosa ja kainalot säästyivät kuivana. Ei tulisi mieleenkään lähteä kylmään syyssateeseen kastelemaan itseään jos ei ole pakko vaikka tuo tämänpäiväinen ei niin rankkaa sadetta olekaan.
Ostatteko te jostakin halpahallista ulkoiluvaatteenne kun noin huonoja?
Millainen sulla itselläsi sitten on? Ja onko se huono jos se ei pidä kaatosadetta? Eikö pikemminkin ole normaalia että ulkoilupuku ei ole sama asia kuin sadepuku?
Voi ulkoilla kun on oikeanlaiset vaatteet! Oltiin tänään 1v, 3v ja minä ulkoilemassa noin tunti, eikä kastuttu muuten kuin ulkoapäin.
Mulla on Halti drymax-puku, drymax-hanskat, lippis jonka päällä huppu ja goretex-kengät. Alla fleecepusero ja pitkikset . Välillä satoi vaan tihuuttamalla ja välillä enemmän, mut me vaan porskutettiin! 3v nauttii varsinkin sateesta ja lätäköistä!
Voi ulkoilla kun on oikeanlaiset vaatteet! Oltiin tänään 1v, 3v ja minä ulkoilemassa noin tunti, eikä kastuttu muuten kuin ulkoapäin.
Mulla on Halti drymax-puku, drymax-hanskat, lippis jonka päällä huppu ja goretex-kengät. Alla fleecepusero ja pitkikset . Välillä satoi vaan tihuuttamalla ja välillä enemmän, mut me vaan porskutettiin! 3v nauttii varsinkin sateesta ja lätäköistä!
Sulla on kyllä tosi ihanat ulkoiluvaatteet kun ne pitävät sut kuivana ja lämpimänä noin kurjassa säässä. Oliko ne hirveän kalliit? Ja toimiiko tuo sama puku myös sadeasuna kesän rankemmissa kaatosateissa, oletko kokeillut?
Mistä te löydätte näitä vedenpitäviä pukuja? Minulla on kolme ulkoilupukua ja kaikista tulee sade läpi.
Myyjää tenttasin ja hän sitten etsi sopivaa tavaraa. Hintaa tuli koko setille mutta koska sadesäitä riittää niin minusta kannatti maksaa. Netistä löytää myös tietoa jos haluaa etukäteen kotona pohtia sopivia vaihtoehtoja.
Paljonko maksoi ja minkä merkkinen? Oletko jo testannut sateessa?
Paljonko maksoi ja minkä merkkinen? Oletko jo testannut sateessa?
minun puku on jo pari vuotta vanha. Silloin siis tenttasin myyjää. Muutin silloin elämäntapani ja päätin ettei vesisade ole kuin huono tekosyy. Haglöfs on merkki ja goretex. Hintaa en enää muista. Eivät kuitenkaan kaikkein edullisimpia joten ei ainakaan minulla ihan joka vuosi uutta pukua ostoon. Tosi tyytyväinen olen ollut.
Näitä säästä valittajia. Sateella voi olla ulkona kun on sateen ja tuulen pitävät vaatteet, hyvänen aika!!
Meillä asui naapurissa perhe joka ei ollut ulkona juuri koskaan kun oli liian kylmä, pimeä, satoi vettä, lunta.
Sääliksi kävi heidän lastaan kun joutui olemaan vain sisällä (äiti hoitovapaalla).
Meidän lapset ulkoilee kelillä kuin kelillä ja hyvä just näin!
Meidän lapset ulkoilee kelillä kuin kelillä ja hyvä just näin!
Niin lapset, ovatko he siis niin isoja että pärjäävät yksin ulkona? Mutta menisitkö itse kaatosateeseen kastelemaan vaatteesi jos ei sinulla sattuisi olemaan sadepukua?
voi pitää aiheesta vapaapäivän ulkoilusta sateen vuoksi.
ulkoilevat joka säällä, eikös se tarkoita sitä että ovat pienistä asti siihen tottuneet??
Eli kyllä, ulkoiltu on aina. Ja koira mukana!
Eikö kastuminen haittaa yhtään? Pitääkö sun ulkoilupuku kaatosateen niin että et kastu?