Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vanhempi on sairaslomalla, saako lapsen viedä päivähoitoon?

Vierailija
17.10.2012 |

Kuulin kun eräät päivittelivät, että "itse on sairaslomalla ja vie silti lapsen säilöön"

Tuli vaan mieleeni, että jos itse olisin vaikka 38 asteen kuumeessa ja kamalassa flunssassa, niin en todellakaan hoitaisi lapsiani (3) itse, kokkailisi ruokaa ja siivoaisi, leikittäisi ja sovittelisi riitoja.

Johan siinä toipuminenkin pitkittyisi kun ei voisi levätä sekuntiakaan!

Joten paheksuisi kuka tahansa,niin minä veisin sairaslomallani lapset päiväkotiin.

Ja olisi sitten sairasloman syy mikä tahansa, toimisin samoin.

Miten te muut?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, jolla on omia lapsia, tietää kyllä "säilönnän merkityksen.

Omituista, että vieläkin moni kuvittelee päivähoidon olevan vain työssäoloa varten.

Vierailija
22/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole kykenevä hoitamaan lapsiani kotosalla! Tietenkin lapset menevät hoitoon, mies vie ja hakee.

Tietysti jos joku jää saikulle heti kun nenä vähän vuotaa, varmaan pystyy lapsetkin hoitamaan. Itse olen sairaslomalla vain kun olen oikeasti sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt muuten lapselle 1-2 vapaapäivää/vko päivähoidosta.

Jos olen kipeä, haluan ja tarvitsen lepoa ja rauhaa, mitä en vilkkaan 4-vuotiaan kanssa saa.

koululaiset tulevat koulusta suoraan kyllä kotiin, ekaluokkalaisen ei tarvitse mennä IP-kerhoon, ellei halua erikseen.

Vierailija
24/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä hoidan lapset kotona, vaikka kuumetta olisi 40 astetta, sairaslomaa ei ole kotiäideillä

Tai oikeastaan, en ollut kotiäiti, vaan hoidin myös velvollisuuteni ( =työnteon) yhteiskunnalle, mutta lapset hoidettiin kotona työaikoja lomittamalla.

Nyt kun kaksi on koulussa ja yksi enää pk:ssa, vien lapsen hoitoon, jos olen itse kotona sairaana. Olen leponi ansainnut.

Vierailija
25/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, jos itse ovat sairaslomalla, että saavat levätä rauhassa. tämä on minulle ihan ok. Jos minä itse olen sairaana, en voi viedä lapsiani pois, että saisin levätä rauhassa. mieheni onkin huumorimielellä hyvässä mielessä vitsaillut, että "mikset soita hoitolasten vanhemmille saatko viedä lapset nyt vuorostasi heille, että saat levätä rauhassa, kun olet sairas." :)

Vierailija
26/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

subjektivinen oikeus päivähoitoon?

Se tarkoittaa siis sitä, että saat viedä päivähoitoon lapsesi, jos vain haluat. Käyt töissä tai et, olet sairas tai et, ihan saat itse päättää!

VOi pyhä sylvi missä todellisuuksissa te elätte?

Vai mietitkö kenties sitä, että lapsi esim. vie teidän mahataudin sitten koko ryhmälle? Todennäköisesti on sen jo vienyt, itämisaika nääs.

Vierailija
27/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeessa lähteä lasta hoitoon viemään. Enkä raaskisi herättää klo 6, että ehtii isänsä matkaan.

Mutta kaikki tyylillään.

Vierailija
28/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on jopa liukuva työaika, niin minullakin ja miehelläni. Teemme etätöitäkin silloin tällöin, ja lapset tietenkin silloin hoidossa.

kuumeessa lähteä lasta hoitoon viemään. Enkä raaskisi herättää klo 6, että ehtii isänsä matkaan. Mutta kaikki tyylillään.

Vierailija
29/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en itse todellakaan ala sairaana pukemaan itselle ja lapselle vaatteita päälle ja kävelemään lapsen kanssa pk:iin. Pistän videot päälle, lapsen telkkarin eteen ja torkun viltin alla sohvalla ja lepään.

Vierailija
30/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai useimmin mies vienyt ja tuonut. Mutta jostain syystä olemme myös olleet kipeitä yhtaikaa, eli molemmat kotona. Pahin oli kun mies sairaalassa leikkauksessa, ja minä ja lapsi kipeinä kotona. Se ei olut enää kivaa...

Vierailija
31/35 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen mieluummin töihin ku hoidan lapsia kotona. Töissä saa edes joskus levätä.

Viime viikolla olikin sellainen tilanne että lapset sairauden vuoksi oli kotona ja ite olin flunssassa. Päädyttiin silti siihen että mie meen töihin ja mies jää kotiin..

Vierailija
32/35 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, jos itse ovat sairaslomalla, että saavat levätä rauhassa. tämä on minulle ihan ok. Jos minä itse olen sairaana, en voi viedä lapsiani pois, että saisin levätä rauhassa. mieheni onkin huumorimielellä hyvässä mielessä vitsaillut, että "mikset soita hoitolasten vanhemmille saatko viedä lapset nyt vuorostasi heille, että saat levätä rauhassa, kun olet sairas." :)

Höpöhöpö. Hommaat niille omille lapsillesi hoitopaikan työpäiviesi ajaksi niin voit heidät viedä hoitoon myös silloin kun olet itse sairas. Ei se vastuu niiden vanhempie ole. Jos olet itse päättänyt pitää lapset kotona, niin ei voi minkään ettei sitä hoitopaikkaa sitten ole.

Vierailija
33/35 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvi kestää päiväkotia muutamana päivänä

34/35 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi viedä oikeasti jos jompikumpi vanhempi on kotona, ihan mistä syystä tahansa

Vierailija
35/35 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntariski kasvaa, kun pyörit pk:n alueella lapsinesi.

Saako muuten lapsesikin toipua loppuun asti kotona vai joutuuko hän puolikuntoisena hoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä