Mitä mieltä äidistä, joka valitsi down siskonsa lapsensa kummiksi?
Kommentit (10)
Siskonsa on varmaan iloinen kunniasta. Ei voi olla paha down jos on rippikoulun saanut käytyä.
Nykyään enää kummit eivät ole uskonnollisia kasvattajia kuten ennen vanhaan, vaan lähinnä lahjojen lähettäjiä, joten tuskin tältä down-siskolta tai ylipäätään kummilta tullaan vaatimaan vaativia asioita.
Sisko kuin sisko,ei se vamma muuta mitään.Hieno teko ja sisko varmasti onnellinen!!
Ei ehkä ihan perinteisiin kummin tehtäviin pysty, mutta läheinen suhde lapseen varmasti antaa paljon molemmin puolin.
Rakkaudesta ja kunnioituksesta tätä ihanaa siskoani kohtaan. Kuka on lapselle ja nuorelle parempi ja puhuttelevampi esimerkki, kuin tällainen taivaan lähettiläs! Ja tyytyväinen olen valintaani ollut.
Siskoni on monivammainen ja meinasin pyytää häntä kummiksi. Ei varmasti " pysty" samalla tavalla hoitamaan kummin " velvollisuuksia" , mutta ei se mitään. Kyllä hän varmasti avustajan kanssa voi käydä ostamassa synttärilahjoja. Oppii samalla vastuuta. Hän on kuitenkin käynyt rippikoulun, joten on ihan pätevä kummiksi.
Down-ihmiset eivät ole kuitenkaan niin vammaisia kuin siskoni.
Täällä tämä down aihe on tuntunut pyörivän ja tuntuu, että tosi harva on oikeasti kokenut, mitä on elää down-ihmisen kanssa. Itse kokeneena uskon, että parempaa kummivalintaa ei voisi edes tehdä. Kaikki minun tuntemani downit ovat nimittäin erittäin helposti lähestyttäviä ja lähestyviä ihmisiä. Lapsi saa varmastikin tuossa tapauksessa kummiltaan oikeaa välittämistä ja rakkautta jopa enemmän kuin monelta muulta ihmiseltä. Toki tilanne on täysin riippuvainen juuri tästä ihmisestä, joka kummin tehtävään ollaan valitsemasta.
En siis usko, että tässä tapauksessa vanhemmat olisivat ajatelleet tehdä pelkästään siskonsa onnelliseksi. Ja kuuluuhan se siskokin perheeseen aivan siinä kuin kaikki muutkin. Jos oma siskoni vielä eläisi, en voisi aprempaa kummia toivoakaan!
Anteeksi kärkäs asenteeni :) On vaan pistänyt vähän vihaksi jo nuo muut asiasta käydyt keskustelut.
voi herranjumala miten se voi tehdä niin!pitäis varmaan olla joku laki et ei noin sais tehä!vai millaista kommenttia odotat ku tyhmiä kyselet??
Ja sisar rakastaa ko. lasta?