Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Voisiko joku auttaa pilkkusääntöjen kanssa!

Vierailija
16.10.2012 |

Minun pitäisi kirjoittaa huomiseksi kolmen sivun raportti työyhteisöstämme ja se menee laajempaan jakeluun suoraan. Sain tehtävänannon pikaisella aikataululla, koska työkaverini jonka sen piti tehdä on sairastunut ja palaveri jossa tuota käsitellään on pian.

Kirjoitan varsin sujuvaa tekstiä muuten, mutta olen täysin unohtanut pilkkusäännöt. Yritin katsella jotain kielenhuoltosivustoja, mutta ne pilkkusäännöt olivat niin pitkällisesti ja monimutkaisesti selostettuja, ettei mulla ole nyt aikaa perehtyä.

Nyt äkkiä ihan oikeaa apua kaikilta hyväkielisiltä. Yksinkertaiset, helposti muistettavat pilkkusäännöt tänne päin, kiitos!

VALTAVA kiitos jos viitsitte vaivautua! =)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä - minä voin mennä soossaamaan banaania. Kyllä, se on oikea sana.

7

Vierailija
22/25 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion kirjoittaa nyt tekstiä, että fiksut ihmiset voisivat korjata pilkkuvirheitäni. Se, miten sujuu, riippuu aivan surkeasta pilkutuskyvystäni. Kirjoittaessani tätä koen suurta henkistä tuskaa. Tehätä kenties ahdistaa, mutta se on kuitenkin tehtävä.

Korjaisko joku pilkut? =D

ap

täysin oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni meinaan yläasteella äidinkielentunnit täysin ohi..

Vierailija
24/25 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kai jo pärjään. =)

Alan kirjoittaa, että olisin joskus valmis. Och samma på lauseenvastike: Alan kirjoittaa OLLAKSENI JOSKUS VALMIS. Ei pilkkua. ;)

ap

Vierailija
25/25 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kai jo pärjään. =)

Alan kirjoittaa, että olisin joskus valmis. Och samma på lauseenvastike: Alan kirjoittaa OLLAKSENI JOSKUS VALMIS. Ei pilkkua. ;)

ap

"Alan kirjoittaa, että olisin joskus valmis." kuulostaisi paremmalta jos että-sanan paikalla olisi jotta. Sama oli edellisessä pätkässäkin.