Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajia linjoilla? Miksi

Vierailija
16.10.2012 |

Miksi kampaajat leikkaavat lähes poikkeuksetta hiukset lyhyemmäksi kuin asiakas haluaa? Jos asiakas pyytää, että leikataan vain latvat pois, niin siitä huolimatta voi lähetä useampikin sentti.

Ja kampaaja aina kauppaa sitä vaihtoehtoa, että mitä jos lyhennettäisiin vähän reilummin.

Joka kerta kysyn aina, missä kunnossa hiukseni ovat, ja aina sanotaan, että ihan ok kunnossa, ehkä pientä kuivuutta latvoissa, ja siihen sitten kaupataan jotain naamiota.

Kampaajilla itsellään on yleensä pitkät hiukset. Onko tämä jokin salaliitto, että asiakkaille saadaan lyhykäiset hiukset, jotta kampaajat voivat sitten brassailla pitkillä upeilla hiuksillaan?

Niin, ja ymmärrän toki, että huonolaatuinen hius pitää leikata pois, mutta jos ei kovin huonolaatuista ole niin miksi sitten leikata viisi senttiä pois, jos asiakas ei sitä halua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonkin aina, että 5 senttiä kun tarkoitan 10 cm.

Vierailija
2/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha kouraan ja tarkka pituus pois.

Mä lakkasin kampaamoissa käymisen kun mulla oli peppuun asti hiukset, pyysin leikkaamaan vaan kuivat latvat pois (mitä ei todella ollu ku max. 5 cm) ja sanoin että ihan maksimissaan kymmenen senttiä pois, ja sitten olikin ristiselkään hiukset. Yli 20 cm lähti, varmaan lähemmäs 30 (oon tosi pitkä).

Nyt oon käyny partureissa misson enimmäkseen miesasiakkaita. Ne parturit osaa leikata oikean määrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeesti mitanneet esim viivottimella, että kampaaja onkin leikannut liikaa? Plus asiakkaan "pari senttiä" voi olla eri kuin kampaajan "pari senttiä". Kannattaa mieluumin näyttää kuinka paljon halutaan leikattavaksi.

Kampaajat yrittävät myydä samalla tuotteita ja lisäpalveluja siitä syystä, että kyseessä on heidän elinkeinonsa ja tulonlähteensä. Pois leikattava määrä on yleensä suoraan verrannollinen siihen, kuinka paljon kampaajan subjektiivisen arvion mukaan täytyy leikata, jotta hiukset näyttävät hyviltä tai niissä voi pitää tiettyä mallia.

Vierailija
4/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on lyhyt kampaus, se kasvaa muodostaan samantien pois ja on pakko mennä uudestaan kampaajalle. Pitkät hiukset voi antaa kasvaa ilman että näyttää tökeröltä vaikka niissä esim kerrostusta olisikin. Eli Ne haluaa asiakkaan mahdollisimman pian sinne takasin :)

Vierailija
5/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeesti mitanneet esim viivottimella, että kampaaja onkin leikannut liikaa? Plus asiakkaan "pari senttiä" voi olla eri kuin kampaajan "pari senttiä". Kannattaa mieluumin näyttää kuinka paljon halutaan leikattavaksi.

Etkö sä osaa arvioida senttejä silmämääräisesti? Mulla on aina heittänyt max. 2 cm joka arvio 60 cm asti. Eli ei tarvi mittailla viivottimilla kun on sisäänrakennettu sellainen ;) Jos pyytää, että leikataan 5 cm ja leikataankin 15 cm, kyllä sen näkee puolisokeakin.

Pari senttiä on pari senttiä, mikä siinä on epäselvää? Ja mulla ainakin on sormissa aina sen verran, kun haluan leikattavan, ettei just lähtis liikaa ja kysyn aina, että onko selvä että vaan tän verran, kohteliaasti tietysti. Ja aina lähtee silti liikaa. Eli sun perustelu on aika heikoissa kantimissa.

Mun mielestä kampaajien nimenomaan pitäis leikata tasan se pari senttiä jos asiakas niin pyytää, siihenhän ne on koulutettu. Se on niiden duunia. Sais nähä jos mulla heittäis pari senttiä duunissa, vois olla melkosen vinoja rakennuksia Suomessa... Ai mut sehän täytyy antaa niille anteeks, meinaan jos se on vaikka vahinko? Vahinko joka ainoalla kerralla? Sen selityksen mä oon saanut.

Vierailija
6/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mikään älyn jättiläinen.. matemaattiset kyvyt eivät ehkä riitä mittojen silmämääräiseen arviointiin. Ja toisekseen; voihan joskus tapahtua se "pöydänjalkaefektikin", että yhtäältä leikataan enempi kuin toisaalta ja sitten on taas korjailtava ja korjailtava ja korjailtava...

Vierailija
7/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mikään älyn jättiläinen.. matemaattiset kyvyt eivät ehkä riitä mittojen silmämääräiseen arviointiin. Ja toisekseen; voihan joskus tapahtua se "pöydänjalkaefektikin", että yhtäältä leikataan enempi kuin toisaalta ja sitten on taas korjailtava ja korjailtava ja korjailtava...

satutko tietämään että yksi suurimmista pääsykriteereistä kampaajaopintoihin on matematiikan numero päättötodistuksessa?

Vierailija
8/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin näytän peilillä tai sormien välistä mitan mikä ollaan keskusteltu ja minkä aion hiuksista lyhentää. Tiedän tasan tarkkaan, millainen on 2 cm, mutta asiakkaat eivät aina tiedä, joten olen kokenut varmaksi tavaksi näyttää, mitä aion tehdä.

Vierailija
9/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on huonoja kampaajia. Ensin valitetaan hinnasta, sitten jäljestä. Työskentelen teidän mielestänne ”törkyhintaisessa” kampaamossa, mutta kappas vain päivät täynnä asiakkaita. Ei se hinta, vaan laatu, ettäs tiedätte. Voin vain kuvitella miltä hiuksenne näyttävät.. HAH

terveisin matemaattisesti vähä-älyinen kampaaja ;)

Vierailija
10/10 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ihan hyvin tasata itsekin sen sentin pois, ja ihan takaa vaikka ystävä, että tulee suoraan. Saa just niin paljon tai vähän kuin haluaa. Ei se tasaaminen mitään rakettitiedettä ole.