Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehesi aktiivinen vanhempi?

Vierailija
16.10.2012 |

Oma-aloitteinen suhteessa lasten hoitoon ja lasten asioista huolehtimiseen? Miten jos olette molemmat kotona, otatteko yhtälailla vastuuta lapsista huolehtimisesta? Tuleeko teille riitaa asiasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paljon aktiivisempi. Mies hoitaa ok, olen kotona tai en ole, mutta menee omien aikataulujensa mukaan eikä niinkään ajattele pienten lasten etua. Saavat katsoa telkkaria miten vaan, saattaa lähteä viemään ulos kunhan itse maannut eka sohvalla ja juonut kahvia jne sellaiseen aikaan, että lasten iltapala jo lähestyy. Hoitaa siis, mutta ei niin aktiivisella otteella. Menettää myös nopeammin hermot kun ei saa tuolla laiskemmalla otteella lapsille niin auktoriteettia.

Vierailija
2/3 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma-aloitteinen suhteessa lasten hoitoon ja lasten asioista huolehtimiseen? Miten jos olette molemmat kotona, otatteko yhtälailla vastuuta lapsista huolehtimisesta? Tuleeko teille riitaa asiasta?

mies on täsmälleen yhtä aktiivinen kuin minä. Minä yleensä vien lapsen pk:iin, mies hakee. Huolehtii, että lapsi saa ulkoilua, terveellistä ruokaa, leikkii lapsen kanssa paljon. Nukutamme vuoroilloin. Mies tarkistaa tarhan aikataulut ja menot ja huolehtii siinä missä minäkin, että lapsella on tarvittavat välineet mukana. Mies on sensitiivinen lapsen tunteille ja tarkka turvallisuudesta. En olisi voinut parempaa isää valita lapselleni.

Mä kyllä ostan kaikki lapsen vaatteet+synttärilahjat ym., mies taas hoitaa auton korjaukset ja katsastukset. Tämä on ainoa sukupuolitettu tehtävänjako meidän perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsia 3 ja itse palasin kotivuosien jälkeen juuri työelämään. Teen vuorotyötä. Miehen on pakko olla aktiivinen, jotta arki hoituu.

Mutta siis meillä pätee samat säännöt oli kotana kumpi vanhempi tahansa. Nukkuma-ajat, kotiintuloajat ja ruoka-ajat samat. Mies huolehtii kyllä, että koululaiset on läksynsä tehneet. Leikkii ja touhuaa lasten kanssa. Kuljettaa harrastuksiin, käy lasten kanssa uimahallissa jne. Ulkoilee ja laittaa ruokaa.

Jos ollaan molemmat kotona, niin kotityöt jakautuu tasaisesti, samoin lasten hoito. Ei riidellä noista asioista.

Toki sitten vanhempainillat, neuvolat, hammashoitolat, yms. jäävät minun vastuulleni. Samoin minä huolehdin lasten vaatehankinnat ja muutenkin vaatehuollon.

Mutta kaikenkaikkiaan olen todella tyytyväinen ja koen, että vastuu jakautuu kokoajan tasaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi