Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset olette jättäneet esim. viikoksi hoitoon isovanhemmille? (matkan ajaksi)

Vierailija
16.10.2012 |

Koska voisi olla mahdollista lähteä miehen kanssa kahdestaan reissuun?

Isovanhemmat varmaan hoitaisivat, mutta nyt lapset ovat vielä niin pieniä 2v ja vajaa 4v...

Ettei varmaan tekisi hyvää olla niin kauaa vanhemmista erossa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana on ollut viikon reissussa isovanhempiensa kanssa

Vierailija
2/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari lasta on jo kasvanut aikuisiksi...mutta siis jos olisi ollut tilaisuus, niin sitten kun lapset ovat kouluikäisiä. Aiemmin en olisi viikoksi raaskinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli 6, se oli 9 vrk vanhempieni kanssa matkalla. Ikävä oli mulla kovempi kuin silloin. Sitä ennen ja sen jälkeen olemme olleet 1 yö kerrallaan erossa. Joskus satunnaisesti 2, tyyliin kerran vuodessa.

Mitään 2-vuotiasta en olisi ikinä jättänyt kuin yhdeksi yöksi.

Vierailija
4/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jättäneet. Molemmat lapset saivat passin 3 kk:n iässä, ja ovat sittemmin käyneet ulkomailla useamman kerran vuodessa. Me tykkäämme matkustaa yhdessä koko perhe.

Vierailija
5/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on ihan oma valintani. Lapset ovat muutenkin liikaa hoidossa (olen töissä viikot), joten en halua olla erossa yhtään enempää kuin jo nyt joudun olemaan.

Jokainen tekee omat ratkaisunsa, meillä perhe-elämä toimii näin.

Vierailija
6/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siksi poika ei ole vielä kertaakaan ollut yökylässä esim. isovanhemmilla (nyt 3v), tosin isin kanssa olivat mummolassa kerran kaksi yötä erossa äidistä, silloin poika oli 2v8kk.

Vierailija
7/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli viisivuotiaana yhden yön mummolassa, kun kuopus sai sairauskohtauksen ja joutui sairaalaan.

Matkustetaan tietenkin perheenä, kun kerran olemme perhe.

Vierailija
8/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin 8-vuotiaana ja kuopuksen (siinä samalla) 5-vuotiaana (6 yöksi). Kuopuksen jättämisestä oli kyllä vähän huono omatunto, vaikka kaikki olikin mennyt hyvin. Uskalsin jättää kun esikoinen oli siinä ikään kuin turvana, jos olisi vain 1 lapsi niin varmaan tuo 7-8v olisi se raja.

Vierailija
9/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkalle, mutta 4-vuotiaamme kinuaa viikoksi mummolaan. Isovanhemmille asia sopisi ja lyhyemmät yökyläilyt ovat menneet tosi hyvin.

Viiteen yöhön olemme suostuneet, mutta lapsi kinuaa seitsemää... Ehtisi kuulemma paremmin tehdä kaikkea kivaa.

Vierailija
10/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli pitkän viikonlopun (3 yötä) vähän yli kaksivuotiaana. Hienosti oli mennyt. Nykyään lapset (4 ja 6v) kinuavat säännöllisesti yksin mummolaan (pääsevät ehkä 2-4 kertaa vuodessa). Kun ovat mummolassa me ollaan yleensä miehen kanssa normaalisti töissä. Illalla saatetaan käydä syömässä tai leffassa yms. Nytkin lapset ovat siellä. Eilen lähtivät ja perjantaina mennään miehen kanssa perässä.

Vierailija
11/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli kyseessä viikonloppumatkasta vain.

Itse olen pikkupoikana ollut hoidossa jo 1 vuotiaana ja kokonaisia viikkoja.

Vierailija
12/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 9 vuotta. Viikon reissut tehdään aina koko perheellä.

Vierailija
13/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopuksi toki voi jättää nuorempiakin. Ainakin yksi lapsista otetaan aina mukaan. Kouluikäiset voivat olla viikon erossa vanhemmistaan, eivät sitä nuoremmat. Me teemme joskus niin, että otetaan 1-2 lasta mukaan, niin kaikki saavat enemmän huomiota sekä reissussa että isovanhempien luona ja kaikilla on samalla tosi mukavaa ja erilaista, myös vanhemmilla.

Mutta miksi tarttis olla omista lapsista kokonaan viikko erossa??

Vierailija
14/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon reissut tehdään mekin koko perheellä. Lapsetkin nauttii matkoista. Itse en nauttisi, jos joutuisin olemaan niin kauan erossa heistä. Sitten kun lapset on aikuisia reissataan kahdestaan.

Vierailija
15/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset 11v. ja 15v. :)

Viikon reissut eli etelänmatkat ja laskettelumatkat teemme aina perheenä.

Kaksin olemme olleet vain 1-3 päivän reissussa.

Vierailija
16/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näin muuten noudattanut 1vrk/ikävuosi sääntöä, mutta viikon reissun ajaksi lapset tulisi kyllä mukaan...

Vierailija
17/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat nimittäin kummaltakin puolelta jo odotusaikana ilmoittivat yksiselitteisesti että eivät aio alkaa ollenkaan hoitamaan ja kukin hoitakoon omat lapsensa. Uhkaus on pitänyt, ja mm pienempien lasten synnytyksenkään ajaksi eivät suostuneet auttamaan, poikkeustilannekaan ei isovanhempia saa apuun (piti synnyttää yksin).

Molemmat isovanhemmat aikanaan saivat itsse monta kertaa viikossa mummojen apuja eli hoidattivat meidät, minut ja mieheni, omilla vanhemmillaan. Olin joka vkl mummolassa, kaikki lomat, kaikki sairastapaukset kun olin kipeänä, aina mummo hoiti. Joten tuo "jokainen hoitaa omansa" alkoikin pätemään vasta nyt sitten meidän saadessa lapsia.

AP; jos sulla on isovanhemmat jotka hoitaa niin ole kiitollinen, olet etuoikeutettu. Meillä ei ole ollut kahdeksaan vuoteen kertaakaan lapsivapaata kahdenkeskistä aikaa, koska meillä ei ole kertakaikkiaan ketään joka ottaisi lapset ikinä yöhoitoon ja ventovieraalle en uskalla jättää.

Vierailija
18/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat nimittäin kummaltakin puolelta jo odotusaikana ilmoittivat yksiselitteisesti että eivät aio alkaa ollenkaan hoitamaan ja kukin hoitakoon omat lapsensa. Uhkaus on pitänyt, ja mm pienempien lasten synnytyksenkään ajaksi eivät suostuneet auttamaan, poikkeustilannekaan ei isovanhempia saa apuun (piti synnyttää yksin). Molemmat isovanhemmat aikanaan saivat itsse monta kertaa viikossa mummojen apuja eli hoidattivat meidät, minut ja mieheni, omilla vanhemmillaan. Olin joka vkl mummolassa, kaikki lomat, kaikki sairastapaukset kun olin kipeänä, aina mummo hoiti. Joten tuo "jokainen hoitaa omansa" alkoikin pätemään vasta nyt sitten meidän saadessa lapsia. AP; jos sulla on isovanhemmat jotka hoitaa niin ole kiitollinen, olet etuoikeutettu. Meillä ei ole ollut kahdeksaan vuoteen kertaakaan lapsivapaata kahdenkeskistä aikaa, koska meillä ei ole kertakaikkiaan ketään joka ottaisi lapset ikinä yöhoitoon ja ventovieraalle en uskalla jättää.

jos ei ole ollut lapsivapaata kahdenkeskistä aikaa 8 vuoteen ja silti on pieniä lapsia.

Vierailija
19/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voisi kaatua maailma. Eikä muutkaan saa jättää, koska sitten ne on ihan huonoja äitejä eikä koskaan ajattele lapsen etua ja hyvinvointia.

Vierailija
20/27 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä, ne nuoremmat lapset on pitänyt saattaa alulle siten että omat lapset ovat olleet kotona, eivät ole kyllä sentään vieressä katsoneet toimitusta :)

lapsivapaa = lapset jossain muualla hoidossa

tahallasi saivartelet :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän