Ihan hirveää tämä päiväkodin aloitus, 2v huutaa hysteerisenä
Pari viikkoa jäi aika ok, tosin ei ollutkaan kun lyhyitä aikoja eikä joka päivä. Nyt on aivan hysteerisen, huutaa räkä lentää, takertuu minuun eikä anna riisua vaatteita. Päivällä siellä kuulemma ihan ok, joskus tulee itku, ja sitten kun menen hakemaan parahtaa itkuun että mennään kotiin. Iltaisin kotona aika normaali.
Että tekee pahaa, oliko tämä ihan väärä ajankohta päiväkodin aloitukselle ://
Kommentit (59)
Täällä kohtalotoveri. Tosin tämä lapsi jo 3,5-vuotias, mutta meilläkin iloisen alun jälkeen ollaan vaiheessa, jossa lapsi itkee jo edellisenä iltana, ettei halua mennä päiväkotiin. Aamulla kiikutetaan parkuva lapsi päiväkotiin ja iltapäivällä haetaan iloinen poika, joka kertoo, että päiväkodissa on ollut kivaa. Ja illalla alkaa taas itku... Huoh.
Kai tämä menee ajan kanssa ohi.
poika (3,5v.) on olut vuoden päiväkodissa ja joka aamu itkee ja huutaa kun sinne pitäisi jäädä. Alussa oli itselle niin kamalaa, mutta nyt olen turtunut asiaan. Näin vain on. Itku loppuu kuulemma melkein heti kun olen lähtenyt.
Toivoisin että olisit ystäväni. Itse varmaan olet lapsen kanssa kotona vielä lapsen ollessa seitsemän. Mutta mikäs siinä jos mies elättää.
Ihan oikeesti, ymmärrätkö sen lapsen hädän kun se on tajunnut et tää järjestely on lopullista? Elämänne tärkein vuosi, OIKEESTI, ja sä paat sen päiväkotiin? Mikä järki hankkii lapsi ja panna se tuuliajolle 2 vuotiaana. Voi sit kattoo peiliin ku suuret ongelmat alkaa sen lapsen kehityksessä.
ja hyväkin merkki äiti-lapsisuhteesta. Kertoo paljon teidän kahdenkeskisitä väleistä. Äiti on tärkeä ja sitä on ok ikävöidä. Mutta ei se lapsi oikeasti voi kotona olla äidin kanssa loppuikää, jos äiti ei satu tekemään töitä kotona tai pukkaavan lapsia sillä tahdilla ettei tarvitse töihin mennä.
meillä ei onnistunut ollenkaan. Olinkin sitten vielä vuoden kotona. En pystynyt kuukausi tolkulla viemään itkupotkuraivarina tarhaan ja hakea täysin sekaisin olevaa lasta pois. Illat istui vain sylissä, joten tein sellaisen päätöksen, että ei ole pakko. Kokeilu kesti 2 kk.
Ihan varmasti helpottuu pian. Itse olin sen ylistetyt kolme vuotta kotona lapsen kanssa, ja sitten vasta vaikeaa olikin, kun laitoin hänen päiväkotiin. 2-3 päivää viikossa, joten väli ehti muodostua pitkäksi taas ennen seuraavaa viikkoa, ja alku oli todella hankalaa. Manasin monta kertaa, että miksen ollut laittanut häntä päiväkotiin jo AIEMMIN, sen sijaan että oli niinkin pitkään saanut tottua ensisijaisesti pelkkään kotiympäristoon.Pari ekaa kk olivat vaikeita, mutta nyt poika tykkää pk:sta todella paljon, jää sinne naureskellen ja päivät sujuvat hyvin. Joten tsemiä vaan, kyllä se helpottaa =)
Eroahdistus on pahimmillaan 2-vuotiaana
muutaman vuoden päästä kun se pikkupiltti pahoinpitelee opettajia koulussa.
Päiväkodista laittoivat äsken viestin, että kaikki on hyvin ja lapsi leikkii jo iloisena muiden kanssa.
Mutta kyllä tämä koville ottaa.
Tämä ihminen taitaa puhua omasta kokemuksesta!!
Mun lapset on vielä kotona, 3v ja 4v. Eivätkä kyllä päivähoitoon menekään. :-)
Tuo lopputuloshan oli viime viikolla lehdessä missä joku alakoululainen ehti pahoinpidellä kolmea aikuista opettajaa ennen kuin saatiin rauhoittumaan jollakin pakkopaitaotteella. Mitä te kuvittelette niiden parivuotiaiden oppivan siellä päiväkodissa? Henkiinjäämistaistelua se niille lapsille on, ja tiedän, pakko mennä töihin.
No kaikilla ei ole pakkoa, teen töitä kotona aamulla ja illalla kun lapset nukkuvat. Vastoin AV-palstan käsitystä siis mieheni ei elätä perhettä yksin enkä ole sossupummi. ;-)
Ja rohknenen väittää että kaikki syy ei ole siinä että lapsi on aloittanut päiväkodin kaksivuotiaana. Se olisi aika mustavalkoinen ajatus..
Tämä ihminen taitaa puhua omasta kokemuksesta!!
Mun lapset on vielä kotona, 3v ja 4v. Eivätkä kyllä päivähoitoon menekään. :-)
Tuo lopputuloshan oli viime viikolla lehdessä missä joku alakoululainen ehti pahoinpidellä kolmea aikuista opettajaa ennen kuin saatiin rauhoittumaan jollakin pakkopaitaotteella. Mitä te kuvittelette niiden parivuotiaiden oppivan siellä päiväkodissa? Henkiinjäämistaistelua se niille lapsille on, ja tiedän, pakko mennä töihin.
No kaikilla ei ole pakkoa, teen töitä kotona aamulla ja illalla kun lapset nukkuvat. Vastoin AV-palstan käsitystä siis mieheni ei elätä perhettä yksin enkä ole sossupummi. ;-)
ja hyväkin merkki äiti-lapsisuhteesta. Kertoo paljon teidän kahdenkeskisitä väleistä.
ja omantunnon valkopesu! Kertoo kahdenkeskisistä väleistä ihan muuta kuin sinä luulet.
Minä olen vielä lapsen kanssa kotona.
Mistä näitä kaikkitietäviä tänne tulee!! HUOH!
ja hyväkin merkki äiti-lapsisuhteesta. Kertoo paljon teidän kahdenkeskisitä väleistä.
ja omantunnon valkopesu! Kertoo kahdenkeskisistä väleistä ihan muuta kuin sinä luulet.
te fanaattiset kotihoidon kannattajat taidatte olla niitä , joilla ei ole mitään koulutusta tai työpaikkaa tai mahdollisuutta edes päästä töihin mt-ongelmien ja matalan työmarkkinastatuksen takia. Siis KUKAAN tervejärkinen toisia ihmisiä kunnioittava ihminen ei täällä päästä suustaan tuollaista skeidaa. Tyyliin "jos viet hoitoon 2-vuotiaana niin lapsesta tulee mummonpotkija".
Just oli joku aika sitten artikkeli jossain lehdessä että KOTIHOIDOSSA erittäin moni lapsi kärsii laiminlyönnistä, vanhempien piittaamattomuudesta, ja ongelmat jäävät täysin piiloon ja lapsi täysin vaille apua. Päiväkodissa puututaan jos lapsi on apaattinen, nälkäinen, resuinen ja likainen, mutta se AUTUAAKSITEKEVÄ kotihoito mahdollistaa lasten surkeat ja kurjat olot ja kukaan ei puutu asiaan.
EIköhän kuule aika moni muu asia vaikuta lapsen onneen ja iloisuuteen kuin se pelkkä päivähoito. Koulutetut, hyvätuloiset, älykkäät ja työssäkäyvät vanhemmat ovat sata kertaa paremmat vanhemmat lapselle päivähoidosta huolimatta kuin kouluttamaton, työtön, sossuelätti, syrjäytynyt äiti joka KOTIHOITAA lapsiaan.
Voi v***u työntäkää se kotihoito sanonko minne!
missä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida ja todeta ettei paikka ole hyvä lapselle. Itse vaan tiedän että yksi lapsistani ei halunnut hoitoon mutta kun paikka vaihtui niin en meinannut saada lastani pois hoidosta
Minä joka otin pois lapseni tarhasta 2-vuotiaana ja pistin takaisin 3-vuotiaana olen ollut 10 vuotta työelämässä sen jälkeen ja edennyt päälliköstä johtajaksi. Ei ura kuole yhteen vuoteen.
Osui tämä vissiin sinulle aika kipeään kohtaan. Onko käynyt koskaan mielessä, että kotona voivat olla tulotasoltaan paremmat, korkeasti koulutetut ihmiset ihan jo säästöjensä turvin? Ei mulle ainakaan tekisi edes tiukkaa olla viitisen vuotta kotona ilman tuloja mistään.
Onko mielestäsi ihan normaalia, että suun kautta ei anneta lääkettä koska lapsi itkee (tuo toinen ketju) eikä tykkää siitä, mutta sitten se jätetään päiväkotiin ventovieraiden armoille vaikkei se tykkää siitä... On tuo logiikka hieman ontuvaa.
Te ette ilmeisesti tajua, että perusluottamus horjuu pahasti sellaisella lapsella, joka ei ole vielä valmis eroamaan äidistään. Tämä tyyppi ei selkeästi sitä ole.
Onhan päivähoidoissakin eritasoisia paikkoja, jossakin jopa teipataan lapsi tuoliin kun ei muuten syö. Toisessa paikassa päiväkodin johtaja on tuomittu seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Perhepäivähoidossa hoitajan puolison rikostaustaa ei edes selvitetä.
Suuri ryhmäkoko (joka suomalaisessa päiväkodissa on arkipäivää) ja pitkät hoitopäivät (suomalaisessa päiväkodissa myös arkipäivää) eivät tee alle 3v hyvää, vaan ongelmat kantavat koko loppuiän. Tutkimuksia löytyy kyllä, sen kun menet hakemaan.
En tiedä mikä on sinun koulutustaustasi tai elämänkokemuksesi muuten, mutta kielenkäyttösi perusteella olet kouluttamaton, työtön, syrjäytynyt sossuelätti, joka ei ymmärrä elävästä elämästä yhtään mitään. Jolle on normaalia jättää hysteerisesti huutava lapsi taakseen. Joka päivä. Loppuiäkseen. Tsiisus, ja tuollaiset lisääntyy...
te fanaattiset kotihoidon kannattajat taidatte olla niitä , joilla ei ole mitään koulutusta tai työpaikkaa tai mahdollisuutta edes päästä töihin mt-ongelmien ja matalan työmarkkinastatuksen takia. Siis KUKAAN tervejärkinen toisia ihmisiä kunnioittava ihminen ei täällä päästä suustaan tuollaista skeidaa. Tyyliin "jos viet hoitoon 2-vuotiaana niin lapsesta tulee mummonpotkija".
Just oli joku aika sitten artikkeli jossain lehdessä että KOTIHOIDOSSA erittäin moni lapsi kärsii laiminlyönnistä, vanhempien piittaamattomuudesta, ja ongelmat jäävät täysin piiloon ja lapsi täysin vaille apua. Päiväkodissa puututaan jos lapsi on apaattinen, nälkäinen, resuinen ja likainen, mutta se AUTUAAKSITEKEVÄ kotihoito mahdollistaa lasten surkeat ja kurjat olot ja kukaan ei puutu asiaan.
EIköhän kuule aika moni muu asia vaikuta lapsen onneen ja iloisuuteen kuin se pelkkä päivähoito. Koulutetut, hyvätuloiset, älykkäät ja työssäkäyvät vanhemmat ovat sata kertaa paremmat vanhemmat lapselle päivähoidosta huolimatta kuin kouluttamaton, työtön, sossuelätti, syrjäytynyt äiti joka KOTIHOITAA lapsiaan.
Minun lapsi lähti vuoden vanhana pph:lle ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Pieniä pätkiä on ollut varahoidossakin päiväkodissa eikä sielläkään ole ollut mitään ongelmaa. Uskon että se hoitoon jääminen on osaksi myös luonnekysymys.
Edellisen naapurin lapset puolestaan huolettaa. Saivat olla kevään ja kesän hoidossa ja viihtyivät siellä. Olin iloinen että olivat jonkun viranomaisen silmien alla. Näitä lapsia on kolme, ja nyt on tulossa kaksi lisää. Perhe muutti ns. "metsään". Äiti jäi äitiyslomalle ja isä otti lapset pois hoidosta, kun se maksaa. Nämä lapset olisi ehdottomasti tarvinneet edes sen päivän viikossa hoitoa. Äiti on jo nyt tosi väsynyt, lapsista nuorin kulki viisi päivää samassa suttusessa teepaidassa. Isä juo JOKA IKINEN päivä! Olen todella huolissani ja aika varmakin että näistä lapsista osa tulee huostaanotetuksi, viimeistään murrosiässä. Lapsille kotona annettu huomio on tällaista "painu nyt siitä pälättämästä", "miksi sinä taas teit nuin" yms. "empaattista".
ettekö osa lukea ja ymmärtää tekstin pointtia?? lapsen elämä on muutakin kuin ensimmäiset kolme elinvuotta. Ihan tilastollisesti ja tutkitusti koulutetut työssäkäyvät vanhemmat ovat lapsilleen luomassa parhaiten tulevaisuutta. Koulutuksen, pärjäämisen ja työelämän suhteen.
Sossuelätin lapsista tulee sossuelättejä.
T. äskeinen kiroileva ihminen joka ei tod ole sossuelätti vaan kahden akateemisen tutkinnon omaava, ja KYLLÄ kiroilen jos v***ttaa! Ottaa niin sikana aivoon tämä jumalallinen mantra että kolme vuotta pitää kotihoitaa että lapsesta tulisi normaali!!! Ette osaa vissiin nähdä yhtään omaa napaa pidemmälle ja pitkäaikaisvaikutuksia elämässä ylipäätään...
Ihan oikeesti, ymmärrätkö sen lapsen hädän kun se on tajunnut et tää järjestely on lopullista? Elämänne tärkein vuosi, OIKEESTI, ja sä paat sen päiväkotiin? Mikä järki hankkii lapsi ja panna se tuuliajolle 2 vuotiaana. Voi sit kattoo peiliin ku suuret ongelmat alkaa sen lapsen kehityksessä.