En voi uskoa, että D-vitamiini auttaa näin paljon!
Olen syönyt aikamoisia määriä, noin 150-200 mikrog/vrk, mutta olin syvästi masentunut ja todella väsynyt.
Nyt väsymys on tipotiessään, ennen illat oli ihan kamalia, pienikin ponnistus väsytti kuolemanväsyneeksi. Nyt tunnen itseni pirteäksi, missään kohtaa päivää ei tule enää sellaista koomaa. Lisäksi mielialani on parantunut.
En kyllä haluaisi myöntää tätä, olen aina ollut todella skeptinen kaiken tällaisen suhteen. Mitään muuta muutosta ei elämässäni ole tapahtunut.
Kommentit (45)
ketju olikin tässä etusivulla!
Olen syönyt Devisol Strongia (50 mikrog) muutaman päivässä. Lisäksi muuten olen vielä syönyt Omega-3-valmistetta, jota olen ottanut 3 kapselia päivässä. Eli yhteensä tulee n. 180 mikrog D-vitamiinia.
Ja tiedän suositusrajat, mahdolliset riskit ja tämä on ihan täysin mun tietoinen oma päätös syödä tällaisia määriä. Muutos entiseen on iso, mutta lähtökohdat olivatkin aika ankeat. Eli ei tarvitse mulle huomauttaa esim. tuosta kalaöljyvalmisteen A-vitamiinista.
ap
sen jälkeen kun aloin syömään D-vitskua 100 ug päivässä.
SItä ennen sairastin aina kun jotain räkätautia oli liikkeellä ja se meni aina poskionteloihin.
Katkesi kaksi vuotta kestnyt infektio-ja krooninen väsymyskierre, kun aloin syödä alkuun 50ug ja sittemmin nostaen aina 150ug asti, kesät talvet. Ihan sama uskooko kukaan muu, mut mä tiedän itse tämän, se riittää. Ja jatkossakin syön sen 150ug.
Mä olen kokeilut vaikka mitä luontaistuotteita yms. alakuloisuuteeni mutta ei ole auttanut, mutta D auttoi. Muista en saanut sellaista apua että olisin sitä edes huomannut. D:stä asia oli päivänselvä. Mullakin myös epäsäännölliset kuukautiset säännöllistyi kellon tarkaksi 3-4kk:n D:n syönnin jälkeen. Se ei varmaan pelkällä uskolla onnistuisi vai mitä mieltä on lääkäri?
Mutta pitäähän lääketehtaitakin jonkun ruokkia. Suomessa syödään väkilukuun suhteutettuna eniten mielialalääkkeitä maailmassa. Nyt jos ihmiset paranisivat d-votamiinilla, sehän olisi lääkejäteille katastrofi.
Olen myös lukenut pari kirjaa, joiden perusteella voi hyvinkin pitää paikkaansa, että suurin osa "masennuksista" on pelkkää vitamiinien puutetta. Siis ravintoaineiden imeytymisen, eli asian korjaaminen vaatii mahdollisesti yhtä sun toista pikku elämäntapamuutosta. Pelkät vitamiinipillerithän eivät auta, ellei ne imeydy... mutta aihe on ilmeisesti hyvin monimutkainen, eikä sen mekanismeja täysin vielä tunneta.
Lääkärien tehtävä on tosiaan nykyään ylläpitää lääkefirmoja.
Minusta tuo on vaan paskan siirtämistä kädestä toiseen, eli vaihdetaan mielialalääkkeet d-vitamiiniin. Ja lääkefirmat kiittää ja kuittaa rahat kuten ennenkin.
Veikkaan että tälläkin palstalla vierailee lääkefirman työntekijöitä kehumassa d-vitamiinia :) Ostakaa, ostakaa, ostakaa, kyllä auttaa...
Luin jostain että D-vitamiini luokiteltaisiin todennäköisesti hormoniksi jos se löytyisi vasta nyt, joten miksei se ihmiseen vaikuttaisi kuvatuilla tavoilla, etenkin hormonien heittelyihin ja mielialoihin? Mutta me olemme yksilöitä ja kroppamme toimii erilaisilla tavoilla vaikka lääkärit haluavat pistää meidät johonkin boxiin: Esim. jos tutkimuksessa vaikka "vain" 10% ihmisistä saa avun jostain valmisteesta niin se on niin pieni prosentti että lasketaan jo plasebo-vaikutukseksi, eikä ymmärretä että ehkä jonkun elimistö tarvitsi valmistetta.
Astroturfing tai astroturffaus tarkoittaa maksettujen mielipiteiden hyödyntämistä viestinnässä. Astroturffauksessa mainostaja tai poliittinen ryhmä joko maksaa todellisille ihmisille suosiollisista lausunnoista tai luo keksittyjä henkilöllisyyksiä saadakseen positiivista näkyvyyttä mediassa.[1] Astroturffauksessa yritetään luoda vaikutelma siitä, että ruohonjuuritasolla on laaja tuki jollekin politiikalle, henkilölle tai tuotteelle, vaikka todellisuudessa tällaista tukea ei ole. Astroturfingissa käytetään yleisön harhautukseen tekaistuja henkilöllisyyksiä sekä keksittyjä painostusryhmiä. Näin uskotellaan, että astroturfingin avulla markkinoitu näkemys vastaa yleistä mielipidettä.[2] Sana on peräisin AstroTurf-nimisestä tekonurmesta. Käsitteen suomenkielisiksi vastineiksi on esitetty muun muassa valekannatusta, mielipidelannoitusta, lumetusta ja palkkatrollausta [3].
Lähde: wikipedia
Ottaa päähän et aina kun kertoo hyvää hyvyyttään omaa aikaansa uhraten täällä jostain mikä oikeasti on auttanut niin se teilataan. Mikäli teoria ei ole jokin kukkahatuillekin itsestään selvä -harrasta liikuntaa-syö terveellisesti- vinkki, niin sen täytyy olla epätosi. Av:lle kelpaa vain teoriat tyyliin: usko lääkäriin kuin Jumalaan sillä jos hän ei pysty auttamaan niin kipusi ovat kuviteltuja.
Pitäkää tunkkinne!
ei ap
on varovaisia ja alakanttiin. Muualla maailmassa niitä syödään moninkertaisia määriä ihan siksikin, että ne eivät imeydy elimistöön niin tehokkaasti kuin meillä uskotaan. Siis jos nautit esim C-vitamiinipillerin, niin teho on laimeampi kuin mitä pillerin pitoisuus.
"Siis jos nautit esim C-vitamiinipillerin, niin teho on laimeampi kuin mitä pillerin pitoisuus."
Ottaa päähän et aina kun kertoo hyvää hyvyyttään omaa aikaansa uhraten täällä jostain mikä oikeasti on auttanut niin se teilataan. Mikäli teoria ei ole jokin kukkahatuillekin itsestään selvä -harrasta liikuntaa-syö terveellisesti- vinkki, niin sen täytyy olla epätosi. Av:lle kelpaa vain teoriat tyyliin: usko lääkäriin kuin Jumalaan sillä jos hän ei pysty auttamaan niin kipusi ovat kuviteltuja.
Pitäkää tunkkinne!ei ap
sairauden pitäis kellojen soida. Tää d-vitamiinihypetys on pitkälti lääkefirmojen tulosta, näitähän tulee ja menee. Kun d-vitamiini palaa taas normaaliksi ja huomataan ettei se mitään ihmeainetta olekaan niin tulee joku muu aine tilalle. Muistelenpa vaan c-vitamiinia, joka aikanaan oli samanlainen ihmeaine, sehän paransi liki kaiken. Maitohappobakteerit oli toinen, sen hypetys on jo vähenemään. Ihmisiä on niin helppo höynäyttää, meidän kun on niin helppo uskoa lumeisiin. Ja olokin kummasti paranee, vaikka siinä d-vitamiinipurkissa olis vaan sokeritabuja.
Totta sinänsä, että liiku ja syö hyvin on perusta hyvälle terveydelle. Mutta ei se tarkoita sitä että homman voi hoitaa vetämällä d-vitamiinia purkkitolkulla. Jos syö hyvin ja liikkuu, niin ei tarvi vetää d-vitamiinia ylisuuria määriä. Vai helpollako vain pitää tästäkin päästä, voi kipata einekset lautaselle hyvällä omallatunnolla kun ottaa vitamiinit purkista.
Voi tsiisus mitä paskaa täällä taas syötetään. Työntäkää sinne kurkkuunne ihan mitä haluatte, mutta älkää tulko tänne vaahtoamaan tutkimustuloksia vastaan. Suurin osa napeista on täysin turhia ja pelkkää rahan haaskausta, lukekaa uusimmat tutkimukset!
Taitaa aloittaja olla sama henkilö, joka kehui piristyneensä myös magnesiumista! Vielä kun tästä D-vitamiinista piristyy, niin ylipirteyttä siitä tulee. Mikään ei ota päähän kuin ylipirteä tyyppi, joka tosiasiassa ei ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet saanut varastosi täytteen, niin sinuna kokeilisin laskea annostusta lähelle normaalia, jos se riittäsisi? D-vitamiini nimittäin lisää kalsiumin imeytymistä, ja voi kiihdyttää esim. sepelvaltimotaudin kehittymistä tai muuten kerätä liikaa kalsiumia elimistöön vääriin paikkoihin.
T: sh
Älä viitsi neuvoa ihmisiä asioista, joista sinulla ei ole riittävää substanssiosaamista. Eli mitä hän sanoi ei pidä paikkaansa. Terv. Orgaanisen kemian tutkija ja funktionaalisen lääketieteen asiantuntija. Ja siis ap:lle: 100 ug d -vitamiinia k2-vitamiinin kanssa on - joka toinen päivä kalapitoisen ruokavalion ohella - todella hyvä lisä läpi elämän. K2 on se hivenaine, joka saa d-vitamiinin aktivoitumaan. Siksi k2 syödään aina oikein toteutetussa farmakologisessa tukihoidossa d3:n kanssa yhdessä suhteessa 1:3. Asiasta kiinnostuneille löytyy erittäin kattavasti lisätietoa englanniksi, kunhan muistaa lähdektriittisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus mitä paskaa täällä taas syötetään. Työntäkää sinne kurkkuunne ihan mitä haluatte, mutta älkää tulko tänne vaahtoamaan tutkimustuloksia vastaan. Suurin osa napeista on täysin turhia ja pelkkää rahan haaskausta, lukekaa uusimmat tutkimukset!
Monesti johtuu siitä että laatu ei ole riittävän hyvää, pari juttua aiheesta.
https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean
https://www.pispalanwoima.info/40850
Minä lopetin kahvin juonnin ja väsymykset katosi ja yölläkin saa paremmin nukuttua.
Kiitos tästä nasevan osuvasta kommentista:)