Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin miehen osallistumaan lapsiin liittyviin keskusteluihin?

Vierailija
15.10.2012 |

Harmittaa pohtia aina yksin lapsiin liittyviä asioita. Esimerkkinä vaikka jonkun rokotteen ottaminen, pyrin aloittamaan miehen kanssa keskustelua otammeko lapselle rokotteen. Mies tokaisee "no mistäs sen nyt tietää onko se hyvästä vai ei, kukas sen nyt meille kertoo", yritän jatkaa keskustelua, että meidän tehtävä se on päättää jne. mies ei ota kantaa enempää. Sitten luen asiasta yksinään ja teen päätöksen, jos sitten otan rokotteen ja tulee reaktioita niin mies ärisee "mitäs semmonen piti mennä ottamaan, arvaahan sen nyt että ei se ole hyvä...".

Kaikesta joudun päättämään yksin suhteessa lasten asioihin, lääkäri- päiväkoti- yms juttuihin. Sama kasvatuksen kanssa, jos jossakin asiassa hankaluutta ja yritän sitten keskustella miehen kanssa illalla, tokaisee vaan että ei nyt jaksa puhua, hän tahtoo katsoa rauhassa telkkaria.

On niin yksinäinen olo. Vaikka samainen mies muuten hoitaa lapsia ja tekee paljon kotitöitä. Älykästä keskustelua vaan ei tunnu olevan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tottuntu aina siihen, että sinä teet päätökset, jolloin hänene "ei tarvitse" vaivautua?

Päteekö tämä muihinkin asioihin vai ainoastan lapsia koskeviin?

Mitä jos joskus vaan jättäisit jonkun asia hänen päätettäväkseen. Siis tyyliin sanot, että hoitaisitko tuon meidän Samin päivähoitoasian tai menisitkö vanhempain varttiin tai täyttäisitkö tuon koulusta tulleen paperin, jolla valitaan mahdollinen ylimääräinen opiskeltava kieli tms. Ja et antaisi sen kummempia neuvoja tai ohjeita vaan todella jättäisit asian miehen vastuulle.

Vierailija
2/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätin miehen vastuulle yhden lapsen koulunkäynnin kokonaan. Mies siis valvoo wilma-viestit jne. ja hoitaa yhteydenpidon kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nyt ei vain välitä jauhaa eikä hänellä ole tietoa eikä kiinnostustakaan ilmeisesti. Pikku juttu!

Vierailija
4/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset ovat pieniä ja olen alusta asti pyrkinyt vetämään häntä mukaan keskusteluihin, ja käyttääkin vaikka lääkärissä jos käsken mutta sitten ei paljon kysele neuvoja siellä tms. jotenkin asiat jää puolitiehen. Jos jätän jonkun lapsiin liittyvän vaikka päiväkotikyselyn hänen vastuulle, tuskailee sen kanssa hirveästi, kyselee multa sitten ja jos vaan tokaisen että kyllä sä sen osaat täyttää niin tekee lopulta jotian ja toteaa "no, se on nyt tolleen, kai toi sitte riittää...."

On aika avuton monissakin asioissa. Raha-asioissa huolellinen ja pikkutarkka, jotenkin tuntuu ettei kaikkea kovin helposti ymmärrä ja silläkin pikkutarkka kun epävarma.

Vierailija
5/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaisiko tehdä niin, että sä hoidat ne asiat, jotka sulta helposti sujuu ja mies hoitaa sitten tarkkana ihmisenä vaikka perheen taloutta tai rahaliikennettä tms.?

Onko kyse siitä, että mies ei osaa hoitaa sosiaalisia kykyjä vaativia hommia vai että häntä ei lasten asiat kiinnosta? tosta ap:n viestistä tuli vähän sellainen olo, että jonkun lomakkeen täyttö on miehelle oikeasti jotenkin ylivoimaista eikä hän ihan oikeasti kykene siihen... ?!

Vierailija
6/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin miehelle lomakkaitten täyttäminen tuntuu olevan hirvittävän vaikeaa. En ymmärrä. Ihan perusjutut, tuskailee ja on epävarma, kyselee miten pitäisi tehdä ja miten kirjoittaa ja mitä tää nyt oikeen tarkoittaa.. minua hämmästyttää todella. Lisäksi tuntuu, ettei lapsiin liittyvät keskusteluaiheet oikein kiinnosta, vaikka lapsia muuten hoitaakin. En tiedä, mutta olen todella turhautunut.

Vierailija
7/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tuo asia alkuun vähän ärsytti, mutta jossain vaiheessa sanoin miehelle suoraan, että kuule, jos sinä et aio ottaa asioihin kantaa, niin minä sitten teen nämä päätökset itse, ja sulla ei sitten myöhemmin ole todellakaan oikeutta kitistä päätöksistäni. Se oli hänelle ok, ja sen jälkeen olen ihan vaan tykkännyt tilanteesta että saan itse päättää oman mieleni mukaan lasten asiat.

Mieheni on oikein hyvä mies muuten mutta vähän semmoinen avuton tossukka...