miksei hyvinkoulutetut ystävysty vähemmän koulutettujen kanssa?
Kommentit (46)
Minulla on täysin päinvastaisia kookemuksia, itsellä akateeminen tutkinto ja ystävissä paljon keskiasteelta valmistuneita.
ja jostain syystä kaikki naiset, joilla ei ole ollut korkeaa koulutusta, ovat olleet yksinkertaisesti tylsiä. Juttu ei vaan suju muuta kuin hyvin pinnallisella tasolla, jotenkin en saa näihin naisiin sellaista kontaktia vaan juttelemme niitä näitä vähän katkonaisesti.
Minulle kun aina lankeaa tämä osa jutella tyttöystävien kanssa samalla kun mieheni ja vanha yhteinen kaverimme (poikamiehinä pysyneitä vanhoja opiskelukavereita on tuttavapiirissä useita) juttelevat keskenään.
Nämä vähän kouluteut tyttöystävät ovat yksinkertaisesti olleet latteita tyyppejä, rintojen koko kun ei minua niin kiinnosta. Joskus kun sitten on tullut vastaan mukava tyttö, niin oikein surettaa, kun sen kanssa on kaverilla mennyt poikki.
En minä koulutettujen kavereidenikaan kanssa välttämättä juttele niin kummoisia mutta silti näissä omissa opiskelukavereissa on jotain särmää!
mutta jutun taso jää aina small talk- tasolle. Meiltä loppuu jutun juuri jossain vaiheessa. Itse olen niin analyyttinen ja minusta vähemmän koulutetut eivät jaksa tätä pohdintaa.
Lähes kaikki ystäväni liittyvät jotenkin opiskeluaikaan tai työelämään, joten ovat korkeasti koulutettuja. En erityisesti vierasta ilman tutkintoakaan olevia, omat vanhempani sekä appivanhempani eivät ole koulutettuja.
Yksikään heistä ei ole varsinainen opiskelukaveri. Erään tutun, jolla sama koulutus kuin miehelläni, vaimo oli sairaanhoitaja, mutta hänkin meni kouluttautumaan minun ammattiini. Nämä ystävät olemme keräilleet harrastuksista, kesätöistä, työpaikoilta. Ai, niin yksi lääkäri kuuluu porukkaan, mutta hänenkin vaimonsa on minun ammatissani. Olen tietysti ystävistäni onnellinen, mutta olisi varmaan rikkaampaa kun olisi muitakin ammatteja.
Minulla korkeakoulututkinto ja miehelläni kaksi AMK-tutkintoa.
kaikilta aloilta. Olen huomannut, että yleisesti on harvoja ihmisiä, joiden kanssa pystyy keskustelemaan ajankohtaisista asioista.
Minusta koulutuksella on hyvin vähän tekemistä sen kanssa. Esimerkiksi kahden yliopistotutkinnon suorittanut mieheni, ei juuri ole kiinnostunut muista asioista kuin oman alansa jutuista. Siitä kyllä sitten tietääkin todella paljon.