Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painajaismainen suurperhe kylässä taas. Kyllä mieli lepää kun vieraat lähti

Vierailija
14.10.2012 |

Omat lapsetkin ihan itkuisia kaikesta huudosta ja älämölöstä. Oma 3-vuotiaani vetäytyi sitä melskettä pakoon, katseli ihmeissään menoa.

Miten kukaan voi jaksaa tuollaista päivästä toiseen, huhhuh.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa näitä juttuja?

Jos minusta ja perheestäni kirjoitettaisiin tuohon sävyyn loppuisi ystävyys lyhyeen.

Asiat pitää puhua kasvokkain myös ne ikävät asiat.

Olen kyllä omani kasvattanut tavoille ja osaavat olla vierailuilla fiksusti, lapsia on kolme.

Toivon että tuon perheen äiti lukee ketjun ja tekee omat johtopäätöksensä sinusta ja miehestäsi.

Jos ei halua arvostelua niin ei käyttäydy kuin sika eikä opeta lapsillekaan huonoa käytöstä.

Vierailija
22/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei vaan voi siivota pois, se on mahdotonta. Kaikki lelut riivitään alas hyllyiltä ja joka ikinen kirja levitetään ympäriinsä. Saisin pakata muuttokuorman, jotta tavarat olisivat turvassa, koska nämä lapset koskevat kaikkeen. Mitään ming-vaaseja ei kosketusetäisyydellä ole eikä muutenkaan, mutta mihin lykkään esim. taulu-tv:n? Jostain syystä haluavat kulkea perheenä, olen pyytänyt kummilasta pelkästään, mutta muut ovat niin kateellisia sitten, että se ei onnistu.

Ja ne suklaakeksit tuli tuliaisena. Ja kermavaahto oli kakun täytteenä ja muuten kuivahko kakku päältä, mutta yksi tenavista ehti iskea kätensä keittiön tasolla olevaan vatkauskulhoon ja sitten nuoli sormiaan ja uudelleen sormet kulhoon ja sitten konttaamaan!! Toki myös paidan etumusta oli täynnä jotain ruokaa. Mitä tuollaisille sitten tarjoaa? Jos on voileipää, se voi varmaan ajelehtii jossain seinissä, jos on pelkkiä keksejä on muruja ja mehuun sekoittunutta keksimömmöä joka paikassa, jos on jäätelöä niin siitä vasta sotku tulee. Ja jotkut marie-keksit tarjoiluina oikeasti... tulevat kuitenkin matkan päästä, joten kunnollista tarjottavaa on kuitenkin oltava kun ovat monta tuntia. Jos pysyisivät pöydässä, niin tuhot olisivat vähäisempiä. On kyllä kumma, kun meillä 2v osaa syödä siistimmin kuin se kermainen 5v. Ihan possutusta. Vanhemmat eivät jotenkin yhtään noteeraa sitä sotkua, se on kummallista.

Ja ruokasotkut ovat vain yksi osa tuota hermojaraastavaa viidakonlaki-älämölöä.

ap

Jos kerta tunnet ja tiedät perheen niin MIKSI tarjoat kermavaahtoa ja suklaakeksejä ym. sotkevaa ?

Toisekseen suosittelen laittamaan herkimmin rikkoutuvat tai pahinta vahinkoa aiheuttavat jutut esim. teidän makkariin ja ovi lukkoon tarvittaessa.

Meillä lapsetkin osaavat itse siivota tärkeimmät, herkimmin rikkoutuvat lelut jne korkealle jos tulee vilkkaita lapsia kylään.

Sitten jos sinulla on tarjolla vielä jotain jännää mutta vaaratonta touhua näille lapsille niin voisi sujua paljon helpommin. Esim. kylmästi kiva lasten video pyörimään jos edes osa lapsista rauhoittuisi katsomaan sitä.

Ennakointia suosittelisin. Ja yksi vinkki voisi olla että kun kummilapsenne soittaa niin kerrot että voisit hakea lapsen teille päiväksi. Eli hoida osa kummihommista niin että haetkin vain tuon yhden lapsen teille niin ei tartte välttämättä niin usein olla koko perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa näitä juttuja?

Jos minusta ja perheestäni kirjoitettaisiin tuohon sävyyn loppuisi ystävyys lyhyeen.

Olen kyllä omani kasvattanut tavoille ja osaavat olla vierailuilla fiksusti, lapsia on kolme.

Toivon että tuon perheen äiti lukee ketjun ja tekee omat johtopäätöksensä sinusta ja miehestäsi.

minä myös kolmen lapsen äiti ja kaikki vielä poikia. Osaavat käyttäytyä missä tahansa.

Mutta tänne en tulisi levittelemään juttuja omista vieraistani ja tarvittaessa komennan kotonani jos vieraat eivät sitä osaa, turha täällä selän takana on puhua. Epäaikuismaista toimintaa.

Vierailija
24/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit olla varma, että tunnistaminen ei ole mahdollista, sen verran sentään tajuan muuttaa yksityiskohtia. Tai no ehkä aika moni "tunnistaa" itsensä kirjoituksesta ja siksi provosoituu.

Olen ihan poikki vieläkin tuosta vierailusta. Onpa hirveä rikos puida asiaa keskustelupalstalla, joka käsittelee etenkin perhe- ja lapsiasioita...

ap

lukemassa näitä juttuja?

minä myös kolmen lapsen äiti ja kaikki vielä poikia. Osaavat käyttäytyä missä tahansa.

Mutta tänne en tulisi levittelemään juttuja omista vieraistani ja tarvittaessa komennan kotonani jos vieraat eivät sitä osaa, turha täällä selän takana on puhua. Epäaikuismaista toimintaa.

Vierailija
25/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa näitä juttuja?

Kuka haluaakaan olla tuollaisten ystävä?

Vierailija
26/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka perheestä kirjotettaisiin noin, voi vilkaista peiliin ja miettiä asioita.

Hyvät tavat kaunistavat. Vanha sanonta, joka pätee edelleen.

Vierailija
27/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki te, jotka "kauhuissaan katselette sivusta" ettekä voi/osaa/uskalla komentaa vieraiden lapsia! Ryhdistäytykää!

Jos teille on tärkeää, että oma kotinne on ja pysyy sellaisena kuin haluatte, niin vähän arvovaltaa peliin. Jos pikkuriiviöiden omat vanhemmat eivät katrastaan komenna, niin pakkohan siinä on avata oma suu. Turha täällä palstalla on jälkikäteen huokailla!

Näin: "Meillä ei ole tapana repiä kaikkia leluja hyllyistä" "Meillä ei saa hyppiä sohvalla" "Meillä ei kuljeta ruuan kanssa pois pöydästä". Jos lapset eivät usko sinua, niin sanot kuuluvalla äänellä vanhemmille: "Voisitko pitää huolen, ettei suklaakeksejä viedä olohuoneeseen" ja "Pyydätkö Liisaa keräämään lelut takaisin hyllylle".

Jos kumpikaan näistä ei toimi, eli lapset eivät tottele eivätkä vanhemmat tajua suoraa puhetta, niin kannattaako sellaisten ihmisten kanssa pitää yhteyttä?

Tai sitten ollaan hiljaa ja nautitaan seurasta, vaikka seurauksista saakin kärsiä.

Vierailija
28/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta!

Itselläni tympäisee jo sekin, jos kyläilevien lasten vanhemmat antavat lapsen lähteä pöydästä olohuoneeseen pesemättä näiden kasvoja ja käsiä: siitä sitten menevät tahmaamaan olohuoneen sohvat ja matot. Itse olen tarkka siitä, etten päästä omaani ruuan kanssa olohuoneeseen kotona ja vielä vähemmän kylässä. Olohuoneen vaaleat sohvat ja matot ovatkin pysyneet puhtaina.

Uskallan tosin myös sanoa vieraalle lapselle että ethän vie olohuoneeseen ruokaa ja että pestäänkö kädet. Silti välillä ärsyttää kun emännällä olisi muutamia muitakin asioita huomioitavana..

Vierailija
29/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää sellaista taktiikkaa, että veisit kummilasta yksin jonnekin. Jos lapsi soittaa ja pyytää kyläkutsua, niin ehdottaisin sen sijaan, että veisit lapsen leffaan/lastentapahtumaan/retkelle?

Mulla on vain yksi pieni lapsi, joten en tiedä mikä kaikki on normaalia, mutta se et 5-vuotias laittaa kylässä kätensä kermavaahtoon ei kuulosta täysin normaalilta...?

Vierailija
30/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa todellakin kauhealta perheeltä! Siis käyttäytymiseltään. Minulla on eräs ystävä, jolla yksi lapsi, joka raivoaa ja kiukuttelee aina joka asiasta, kun ovat kylässä. Siis harrastaa kyllä sitä muuallakin, mutta onneksi mä en joudu sitä usein kestämään. Se raivoaa ihan mistä vain; ruosta, mitä tarjotaan, raivoaa kun ei saa omia omien lapsieni leluja (siis ottaa paljon eri leluja ja estää omia lapsia saamasta niitä koko aikana), haukkuu lapsiani, potkii lapsiani, raivoaa vessaan menosta, raivoaa, raivoaa ja raivoaa JOKA asiasta yms yms yms. Ok, kyseessä on 2,5v, mutta kuitenkin! Olen myös aina henkisesti aivan poikki heidän käyntinsä jälkeen... Ja hänen vanhempansa eivät sano mitään, mutta minä kyllä sanon. Tuolla ainokaislapsella ei ole mitään johdonmukaisia rajoja tms, ja sen kyl huomaa!

Vierailija
31/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluavat nimenomaan tulla kylään. Laittavat kummilapsen soittamaan, että koska saavat tulla. Kerran pari vuodessa tätä on luvassa, seuraavan kerran varmaan keväällä (viimeistään). Lisäksi tavataan hoplopeissa, heillä, puistoissa jne., mikä onkin ihan ok. En saa sanottua, että he ovat kauheita vieraita, kun heistä kaikki on aina ihan hauskaa.

ap

Ilmainen vihje: Jos ne on "pakko" kutsua joskus uudelleen, niin tehkää se kesäaikaan ja ulos, esim. jonnekin pirun isolle niitylle, missä ne vekarat voivat juosta kaikkien ulottumattomissa ja melskata miten huvittaa. "Ei enää koskaan meille kotiin"-periaatteella. Telonevat korkeintaan itsensä ja toisensa. Ronski ensiapupakkaus mukaan kans...

Tarkoitin juuri sitä, että te voisitte seuraavan kerran "järjestämällä järjestää" jonkun toisen tapaamispaikan kuin oman kotinne. Jos lähistöltänne löytyy iso ulkoilupaikka tms., niin menette sinne. Jos vanhemmat kysyvät syytä, niin sanot, että meno äityi viime kerralla liian villiksi teillä kotona ja kallisarvoisia tavaroita oli lähellä mennä rikki. Jos loukkaantuvat, niin sille sinä et voi mitään; ainakin olet tuonut oman ja perheesi kannan esiin. Teidän koti on teidän koti ja siellä noudatetaan teidän tapoja, ei vieraiden.

Tämä on minun mielipiteeni. Harmittaa sinun ja perheesi puolesta.

T. sama

Vierailija
32/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2v ja 4v lasten kanssa kotona ja meillä käy paljon pieniä leikkimässä ja me heillä. Oma kokemukseni on että monen lapsen äidit lähdön hetkellä pukevat lapsensa ja siivoavat leikin jäljet pois. Yhden lapsen äideillä menee kaikki aika siihen pienen pukemiseen ; )

Otanta on suppea, myönnän, mutta jotenkin tuntuu huvittavalta : )

Vierailija
33/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli parikin tälläista kaveriperhettä joiden lapset sai kylässäkin tehdä ihan mitä vaan... sotkea ruualla, kaivella kaappeja ja laatikoita, huutaa ja kiljua niinkuin sikaa tapettais ja kiusata meidän rauhallisia ja kilttejä lapsia... siis kuristivat ja hakkasivat puuvasaralla päähän! Siihen loppui ne kyläilyt puolin ja toisin.

Ei minulla kestä hermot kasvattaa ja komentaa koko ajan toistenkin muksuja varsinkin kun näiden vanhemmat ovat sitä mieltä ettei saa kieltää ja NIPOTTAA! Mutta meidän kotona kun on säännöt ja niitä noudatetaan tai sitten tänne ei voi tulla.

Ei ole mitään järkeä päästää kotiinsa perhettä jonka jäljiltä koti on kuin kaatopaikka ja koko perhe ihan hermoraunio...

Vierailija
34/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä ystävä ja tämän perhe, tuntuu kurjalta, että takana moititaan heitä. Tulevat varmaankin mielellään kylään ja viihtyvät. Millainen olet heidän läsnäollessaan? Hymyilevä ja kohtelias emäntä, joka kiroilee sisään päin vai jotain vastaavaa?

Tee selväksi itsellesi, mitä haluat. Jos tahdot kylään lapsiperheen, joka käyttäytyy mielestäsi sopimattomasti, sano se heille heidän aikana tai sitten lopeta heidän vierailut.

Komennan omia ja vieraita lapsia kotonani ja meillä syömiset syödään pöydässä. Leluilla saa leikkiä sisällä ja ulkona, riehumiset tapahtuu ulkona juosten tai trampoliinissa hyppien.

Lasten syntymäpäiville en kutsu aikuisia ja enimmillään meillä on ollut 15 4-12-vuotista poikaa ja ilman ongelmia. Syömiset ovat edelleen pöydän ääressä ja ohjattua toimintaa on pihalla.

Lapset käyttäytyvät huomattavasti paremmin ilman vanhempiaan, siinä hyvä perustelu jättää vanhemmat kuljetuspuolelle.

Mukaan on mahtunut adhd-lapsia ja muuta käytös-tai somatiikkahäiriöistä.

Mitään kovaa kuria meillä ei ole muuten kuin pöydässä säännöt ja ettei sisällä juosta ja ketään ei kiusata. Kovinhan nuo lapset ovat viihtyneet ja tulevat käymään ilman juhliakin.

Myöskään "kaverilahjat" eivät kuulu meidän kutsuille. (hölmö lisäys, mutta sain ujutettua tähän aiheeseen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä