Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväntuoksuinen pyykinpesuaine?! Miten joillakin pyykki tuoksuu tosi hyvältä?

Vierailija
14.10.2012 |

Millä aineella pesette?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Puhdista pesukoneen tiivisteet ja pesuainelokero hyvin.

2. Lisää sitruunahappo pesuainelokeroon. Käynnistä kaikkein kuumin pesuohjelma ilman esipesua.

3. Lisää pesuainelokeroon VALKAISEVAA pesuainetta. Valitse taas kaikkein kuunin pesuohjelma.

4.  Käynnista vielä kerran kone. Lämpotilaksi 60 astetta. Ei enää mitään pesuaineita. Tämä vaihe huuhtelee konen. Lopuksi avaa koneen luukku, anna tuulettua ja kuivua. Tuoksu on aivan ihanan puhdas!

Vierailija
82/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 23:33"]

pesuaine, kun yksi tytön "hajustettu" kaveri oli kylässä päivällä. Tietysti kaikki sohvat, tytön matto jne. löyhkäävät. Äitikin tässä kipaisi tyttöä hakiessaan sylissä ja lykkäsi parikuisen vauvansa hetkeksi syliin eli nyt löyhkää omat vaatteetkin. Ja kun pesen ne huomenna, niin löyhkää sen jälkeen muu pyykkikin. Ja sitten kaiken huipuksi äiti mankuu, kun lapsilla on niin paha atooppinen ihottuma. Pesuainetta on löyhkästä päätellen laitettu tuplamäärä ja tunnetusti uudet energiapihit koneet eivät sitä edes huuhtele kunnolla.

Kaikille ei todellakaan ole annettu isolla kauhalla. Tämä äiti nyt ei ole muutenkaan mikään kadun kirkkain lamppu.

[/quote]vali vali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 11:43"]1. Puhdista pesukoneen tiivisteet ja pesuainelokero hyvin.

2. Lisää sitruunahappo pesuainelokeroon. Käynnistä kaikkein kuumin pesuohjelma ilman esipesua.

3. Lisää pesuainelokeroon VALKAISEVAA pesuainetta. Valitse taas kaikkein kuunin pesuohjelma.

4.  Käynnista vielä kerran kone. Lämpotilaksi 60 astetta. Ei enää mitään pesuaineita. Tämä vaihe huuhtelee konen. Lopuksi avaa koneen luukku, anna tuulettua ja kuivua. Tuoksu on aivan ihanan puhdas!
[/quote] Siis mun piti vastata sille, joka kyseli siitä sitruunahaposta. Anteeksi, tuli pari kirjoitusvirhettä.

Vierailija
84/101 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomat ihmiset löyhkää tosi pahalle varsinkin lapset. Meillä ei semmoset lasten kaverit kyläile!! Hyi

Vierailija
85/101 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomat ihmiset löyhkää tosi pahalle varsinkin lapset. Meillä ei semmoiset lasten kaverit kyläile!! Hyi mikä löyhkä jää kotiin

Vierailija
86/101 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen korkeasti koulutettu ja olen oikea hajupommi. Lotraan pesuaineilla ja partavedellä.. Tupakoin aina kaupan oven välittömässä läheisyydessä

Vierailija
87/101 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu ja olen oikea hajupommi. Lotraan pesuaineilla ja partavedellä.. Tupakoin aina kaupan oven välittömässä läheisyydessä

Sinäkö se oot joka aina piereekin jatkuvasti

Vierailija
88/101 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ja läheisten terveyden kannalta olisi nykyään aiheellista hankkia hajusteettomia pesuaineita. Itsekin pyrin tässä vähitellen vähentämään niitä ja siirtymään meikeissäkin luomuun. Ovat kalliimpia, mutta ehkä parempia terveydelle.

Vierailija
89/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Ostin pitkästä aikaa Arielia. Olen käyttänyt paljon hajusteettomia viime vuosina. Mutta tuo Ariel on oikein hyväntuoksuinen kun sitä laittaa maltillisesti eli noin kolmanneksen suositellusta. Lisäksi 3-4 huuhtelua.

Vierailija
90/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsän ja mauttoman elämän omaavat voivat varmaan mennä muualle tästä keskustelusta jos ne maailman tuoksut noin paljon häiritsevät. Terveisin en ole ikinä lopettamassa hajusteiden käyttöä, ja kyllä, pidän pesuaineen tuoksusta. Naurettavaa vauhkoamista kemikaaleista vaikka jokainen läski palstamamma täällä laittaa kurkustakin alas pahempaa pahvista tehtyjä einespaskoja ja sipsiä.

Minulle tuoksut ovat tärkeitä ja mulla on erinomainen tuoksumuisti, voin jostain tuoksusta muistaa vuosien takaisia juttuja tarkkaan. Musta on ihanaa että maailma tuoksuu niin hyvälle ja kirjavalle joten sinun hajusteherkkyytesi ei ole minun ongelmani, mene takaisin kasvamaan pumpuliin.

Itse tuoksun mieluummin kalliille parfyymille kuin halvalle pesuaineelle, mutta kukin toki tavallaan.

Vierailija
91/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen Comfort on niin voimakas, että sen haistaa jo kaukaa.

Vierailija
92/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meilläpäin on tietyt ihmiset, jotka käyttävät hajustettuja pesuaineita. Koti homeessa, vaatteita/ihmisiä pestään liian harvoin, heikkolahjaisia.

Meillä on pikku pullo laventelia, sitä joskus lisätään tipan tai kaksi vuodevaatepyykkiin. Pidämme hyvistä tuoksuista ja niitä ei löydy hajustetuista pesuaineista.

Vierailija
93/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meilläpäin on tietyt ihmiset, jotka käyttävät hajustettuja pesuaineita. Koti homeessa, vaatteita/ihmisiä pestään liian harvoin, heikkolahjaisia.

Meillä on pikku pullo laventelia, sitä joskus lisätään tipan tai kaksi vuodevaatepyykkiin. Pidämme hyvistä tuoksuista ja niitä ei löydy hajustetuista pesuaineista.

Livin' on the edge.

Vierailija
94/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nestemäistä Sertoa, se ei ole liian voimakkaan tuoksuista. Pesee hyvin.

Huuhteluaineena on seos, jossa on tuoksuttomaan lisätty hieman tuoksullista (2 osaa tuoksuton, 1 osa tuoksullinen). Jos en "laimenna", niin tuoksu jää liian vahvasti vaatteeseen ja häiritsee. Monesti tulee vielä kipattua tilkka vettä perään huuhteluainelokeroon, että varmasti laimenee sopivasti. Tällä hetkellä Noora-sarjan huuhteluaineet käytössä. 

Pyykki saa tuoksua miedosti kun sen ottaa pois koneesta, mutta kuiva pyykki vain jos on nenä kiinni vaatteessa. 

Silloin kun itse haluan tuoksua jollekin, niin käytän hajuvettä. 

Vierailija
95/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään pesuaineina hajusteettomia versioita koska olen sen verran allerginen ja herkkä joillekin hajuille. Huomasin kuitenkin että osa pyykistä haisee jotenkin tympeälle ( uudehko pesukone, ei pitäisi olla likainen) niin ostin huuhteluaineeksi omenankukan tuoksuista pyykkietikkaa. Ensikokeilujen jälkeen tulos vaikuttaa hyvältä. Mutta täytyy seurata vielä.

Vierailija
96/101 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pahimmat pesu/huuhteluainenatsit ovat tupakoitsijoita. Käy kuulemma heidän herkkiin nenuihinsa, jos liikaa laittaa huuhteluainetta.

97/101 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei enää nykyään nenä kestä yhtään hajusteita. Ollaan jo monta vuotta pesty koko perheen pyykin kotimaisella Allegrolla. Siinä pyykit tuoksuu vain raikkaalta ja puhtaalta, eikä ihokaan ärsyynny kemikaaleista

https://www.allegrosuomi.fi/pyykinpesuaineet

Vierailija
98/101 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkean elintason ihmiset eivät täällä vauva.fi - foorumeilla valita toisten tuoksuista ja osoita sivistymättömyyttään tylyillä kommenteilla, missä haukutaan tuoksuista pitäviä työttömäksi yms.

Vierailija
99/101 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei käy nenään, mutta kerran kävi sääli lapsia kun oltiin ulkona ja se Omon löyhkä kärysi nenään siellä tuulessa. Omaa nenää kirvelsi niin miten sitten niiden lasten? :(

Jos osaat käyttää maltilla tuoksuja niin anna mennä. Jos lotraat monta desiä niin harjoittele käyttämään vähemmän.

Itse pesen lasten vaatteet erikseen ja ne aina, poikkeuksetta, hajusteettomalla!

Vierailija
100/101 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio luvil classicin tuoksu on mun suosikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä