Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväntuoksuinen pyykinpesuaine?! Miten joillakin pyykki tuoksuu tosi hyvältä?

Vierailija
14.10.2012 |

Millä aineella pesette?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana tää maa on täynnä näitä joiden silmiä kirveltää ja kurkkua kuristaa, jos joku tuoksuu joltain hyvältä.

Kyllä mieluiten otan päiväkodissa syliini sellaisen lapsen, jolla on puhtaat ja hyväntuoksuiset vaatteet kuin sellaisen, jonka vaatteet tuoksuu vain tunkkaiselta tai joltain helvetin sappisaippualta.

Allergiset vois kuolla sukupuuttoon...

Vierailija
62/101 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkistä että iherbistä saa :) sinne laitoin tilausta, eikä jäänyt edes paketti tulliin. jee. Kotiovelle kannettiin tänään ja nyt pyörii ensimmäinen methodrummullinen pyykkiä koneessa. Uskomattoman pieni määrä muuten se yksi painallus :O toivottavasti ei ole virhellinen purkki, vaan todella tarvitaan oikeasti noin pieni määrä ainetta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan tähän elämään jos joku pyykinpesuaine saa teidät tukehtumaan. Parempi ehkä muuttaa koko perhe johonkin laboratorioterraarioon ettei vaan hajusteet tapa teitä... hohhoijaa. Miksi te edes tulette tänne vauhkoamaan? Täällä kyseltiin parhaalta TUOKSUVAA pesuainetta, ei siis mikään moniallergisten ryhmäterapia.

Itse tykkään Perlanan nestemäisistä ehkä eniten. Tuoksu muistuttaa jotakin kosteusvoidetta eikä ole halpa ja läpitunkeva.

Vierailija
64/101 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin sitruunan tuoksuista pyykkiä. En ole vielä löytänyt huuhteliuainetta tai pesuainetta joka tuoksuisi sitruunalle. Sitruunamehu ei toimi :D En ole sitruunaöljyä kokeillut mutta taitaa olla vähän kallista .

Vierailija
65/101 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineella ei ole väliä, tuoksuton paras. Joskus on sensijaan kiva laittaa hyvää huuhteluainetta pieni määrä. Mun makuun ainoastaan confortin pure tai se keltainen auringonkukka tai sininen ilmapallopullo. Myös miniriskin huuhteluaine tuoksuu hyvältä ja puhtaalta.

Vierailija
66/101 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän ja mauttoman elämän omaavat voivat varmaan mennä muualle tästä keskustelusta jos ne maailman tuoksut noin paljon häiritsevät. Terveisin en ole ikinä lopettamassa hajusteiden käyttöä, ja kyllä, pidän pesuaineen tuoksusta. Naurettavaa vauhkoamista kemikaaleista vaikka jokainen läski palstamamma täällä laittaa kurkustakin alas pahempaa pahvista tehtyjä einespaskoja ja sipsiä.
Minulle tuoksut ovat tärkeitä ja mulla on erinomainen tuoksumuisti, voin jostain tuoksusta muistaa vuosien takaisia juttuja tarkkaan. Musta on ihanaa että maailma tuoksuu niin hyvälle ja kirjavalle joten sinun hajusteherkkyytesi ei ole minun ongelmani, mene takaisin kasvamaan pumpuliin.

Vierailija
67/101 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vauhkokirjoituksista oli selvästi yhden ja saman yliherkän näppikseltä. Jättäkää omaan arvoonsa ja nauttikaa puhtaasta pyykistä ja tuoksuista.

Vierailija
68/101 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ite pidän kyl parin pyykinpesuaineen tuoksusta todella. Puhdas,, hajutonkin pyykki on ok, mutta jotenkin ite rakastan sitä pyykinpesuaineen tuoksua...

Ite käytän nykyään Sertoa, ennen käytin OMOa. Kumpikin tuoksuu mun makuuni hyvälle :)

Vierailija
69/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli arielista hirveät näpyt ympäri kehoa. Iho kuivui ja jopa luometkin lähti. Nykyään en pysty olla arieliä/omoa käyttävien ihmisten lähettyvillä. En voi myöskään käyttää yhteistä pyykkitupaa. Neutral ja lv:tä pystyn käyttämään.

Vierailija
70/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liioittelua tuo että "löyhkä" jää sohvaan, mattoon, verhoihin. Ja muka omiin vaatteisiin kun on pitänyt haisevaa vauvaa sylissä. Just, kylläpä on ärtsyt pesuaineet.

Isällä kun käydään kylässä, kaikki vaatteet menee saman tien pyykkiin, haju leijuu sielä koko asunnossa ja todellakin tarttuu vaatteisiin sohvasta.

Vierailija
71/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joutuisi yhden päivän kokemaan, miltä nuo arielit ja muut tuntuvat hajusteherkistä ja allergisista. ne pitäisi oikeasti kieltää lailla. On niin kamalaa, että ihmiset luulevat tuoksuvansa puhtaille, kun he oikeasti lemuavat pesuainejäämille. Ja todella se haju tarttuu niin paljon, että herkistynyt sen huomaa.

Uskokaa meitä, te jotka ette itse saa reaktioita, ne hajustetut pesuaineet löyhkäävät todella monen mielestä aivan kamalan pahalle. Älkääkä please pistäkö lapsianne kärsimään siitä, että haisevat noille ärsyille. Pyykin saa puhtaaksi myöhs hajustettomalla pesuaineella. Ja jos ei saa, niin se ei auta, että lian hajun peittää pesuaineen tai huuhteluaineen löyhkällä.

Vierailija
72/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitruunahapolla.

Vierailija
73/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan sitruunahappoa pesuaineeen sijasta. Se laitetaan siis pesuainelokeroon. Pesupalloa ei kannata käyttää; se kolisee niin kovasti tyhjässä koneessa:) Ei pyykkiä!

Itse puhdistan koneen välillä etikalla: puoli desiä etikkaa ja 95:n valkopesu. Ei siis pyykkiä ollenkaan! Myös 95:n pesu normaalilla pesuaineella ja kone tyhjänä puhdistaa konetta.

Vierailija
74/101 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas pyykki tuoksuu raikkaalta, hajusteettomalta ja hajuttomalta, varsinkin ulkona kuivatettu :)

Allergisille ja astmaatikoille sopivia nestemäisiä pyykinpesuaineita on ainakin Neutral, LV ja Minirisk, Rainbowlla on S-ryhmän kaupoissa myös oma hajusteeton ja edullinen, allergisille sopiva pyykinpesuaine.

Hajustettujen pesu- ja huuhteluaineiden käyttäjät on itse niin tottuneet jo siihen hajuun, että ei huomaa sitä tai pitää sitä mietona, mutta allergiselle se ongelma ei ole vain se itse tuoksu vaan sen aiheuttamat hengitysvaikeudet, huonovointisuus ja silmien ärsytys - ei niinkään se että haiseeko jonkun hajuste hyvältä vai ei.

Yliherkkyyyskin voi kehittyä pikkuhiljaa kun noita käyttää.

Vierailija
75/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hajustamatonta pesuainetta, mutta laitan hyväntuoksuista huuteluainetta pikku tilkan. Tuoksuu raikkaalle, muttei kauas.

Vierailija
76/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 23:20"]

Omassa tuttavapiirissäni hajustepesuaineiden käyttäjiä yhdistää alhainen koulutustaso ja se, ettei olla kovin tietoisia maailman menosta.

[/quote]

Hei nyt ihan oikeesti :D

Vierailija
77/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä-pyykinpesuaineet.. :)

Vierailija
78/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ostan aina jotain halvinta ja aina on pyhtaat pyykit tuoksunu hyvälle! Huuhteluainetta en käytä, kun ne haisee niin pahalle. Kuivata nyt kesäaikaan ulkona pyykit, niin haisisi raikkaalle?

Vierailija
79/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin Omoa ja Comforttia. Jouduin viikoksi sairaalaan, ja sieltä palattuani astuin kotiini. Ensimmäisenä ovella vastassa oli ihan sanoinkuvaamaton LEMU! Kyllä ne huuhteluaineet ja pesuaineet oikeasti tuoksuvat hyvälle, mutta niihin turtuu. Siinä pesuainehuumassa menee sitten lisäilemään sitä hyvältä tuoksuvaa pesuainetta jopa sinne lattianpesuveteen. Todellisuudessa valittetavan moni hajustettuja pesuaineita käyttävä haisee todella voimakkaalle. 

Itse siirtyin tuon herätyksen jälkeen LV:seen. Ovat hiukan kalliimpia, mutta minusta täysin sen arvoisia. Välillä käytän tuotepaketeista saatuja hajustettujakin, mutta en missään tapauksessa sekoita kahta tuoksuvaa pesuainetta. 

Olen huomannut että hajuaisti on parantunut huomattavasti kun olen lopettanut pesuaineiden käytön. Ennen lotrasin hajuvettäkin jopa kolme painausta, nykyään riittää yksi. 

Vierailija
80/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 23:51"]

liioittelua tuo että "löyhkä" jää sohvaan, mattoon, verhoihin. Ja muka omiin vaatteisiin kun on pitänyt haisevaa vauvaa sylissä. Just, kylläpä on ärtsyt pesuaineet.

[/quote]

Ei se ole yhtään liioittelua. Kotona helposti haistaa "sinne kuulumattoman" hajun. Mulla oli kaveri käymässä pitkästä aikaa, istuttiin sohvalla. Illalla sitten kun istuin yksin sohvalla rupesin haistelemaan, että välillä löyhähtää ihan outo haju. Kaverin vaatteista oli haju tarttunut. Sisko käyttää myös paljon huuhteluainetta, tai mitä lie hajuja ja sieltä kylästä tullessa omatkin vaatteet haisee pesuaineelle. Ei toki päiväkausia, mutta ainakin sen yhden illan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän