Hyväntuoksuinen pyykinpesuaine?! Miten joillakin pyykki tuoksuu tosi hyvältä?
Kommentit (101)
tiedättekö, että olette itse niin tottuneet tuoksuun että se tuntuu teistä miedolta? Sellaisen nenään, joka käyttää eri ainetta tai hajustamatonta, teidän vaatteenne haisevat niin että silmiä kirvelee.
Eikö teillä ole vaatteissa lainkaan lycraa, elastaania tms. muuta joustavaa materiaalia, jonka kanssa huuhteluainetta ei suositella käytettävän? Mulla ainakin on ihan perusfarkuissakin jotain sekoitetta mukana, harvoin kaupasta enää edes löytää 100% luonnonmateriaalista valmistettuja vaatteita!
Ei saatana tää maa on täynnä näitä joiden silmiä kirveltää ja kurkkua kuristaa, jos joku tuoksuu joltain hyvältä.
Kyllä mieluiten otan päiväkodissa syliini sellaisen lapsen, jolla on puhtaat ja hyväntuoksuiset vaatteet kuin sellaisen, jonka vaatteet tuoksuu vain tunkkaiselta tai joltain helvetin sappisaippualta.
Allergiset vois kuolla sukupuuttoon...
Pikku tilkka huuhteluainetta, klassikkona Sininen Comfort.
ne määrätyt perheet käyttävät noita hajustettuja aineita. Koko perhe haisee ihan kirpputorille. Aivan kuin eivät viitsisi peseytyä tarpeeksi ja peittävät likaa sillä hajulla.
En sano av.tyypillisesti wt. Mutta yleensä kolmannen ja neljännen sukupolven työttömät ja kouluttamattomat. Niin ja tupakoivat perheet pesevät noilla hajusteellisilla. Kuvittelevat kai, että tupakanhaju häviää niillä.
hajuttomuutta eikä mitään ällöä kemiallista löyhkää leijumassa ilmassa. Kemikaaleja tulee ihmiseen ihan riittävästi joka paikasta. Turha jotain hajusteitakin on vielä hengittää. Säästäkää edes lapset näiltä "tuoksuilta".
Suuri osa siivousfirmoista käyttävistä ihmisistä lienee fiksuja ja tiedostavia. Siksi mitä vähemmän kemikaaleja puhdistusaineissa sen parempi.
ulkovaatteet pihalle, etteivät tartu omiin ulkovaatteisiin naulakossa.
Ällöttää silti ne sisävaatteet kun hiertävät sitä hajua sohviin yms.
Poika just sanoi kun oli kaveri yökylässä, ettei meinannut pystyä nukkumaan siinä pesuaineen hajussa. Koko huone haisi tunkkaiselle arielille tms.
käyttäkö hajustettuja pesuaineita. Aiheuttavat monille oireita, kuten päänsärkyä, huonovointisuutta, hengitysvaikeuksia ja silmien kutitusta.
Itse en ole koskaan ollut yliherkkä enkä allerginen millekään, mutta juuri esim. Arielin hajusteet saavat nuo oireet aikaan. Siksi olen kieltänyt hajustettuja lapsia tulemasta meille. onneksi vanhemmat ovat tajunneet senkin, että muut lapset saattavat kärsiä koululuokassa ja lopettaneet hajustettujen pesuaineiden käytön, kun olen asiasta sanonut.
Ulkona kuivattu pyykki tuoksuu parhaimmalta! Meillä käytetään noita sensitive pesuaineita. Yhdeltä vanhukselta sain vinkin että 2tl soodaa huuhteluainelokeroon pehmentää pyykin. Tosi on.
mutta ehkä vähiten pahalle haisee Serto. En missään nimessä halua että vaatteeni tai lasten vaatteet haisevat halvalle wc-raikastimelle, joten en käytä hajustettuja huuhteluaineita. Olen kyllä aika tarkka hajuvedenkin kanssa, joten minusta on todella outoa että jotkut oikeasti käyttävät hajustettua pyykinhuuhteluainetta, koska niistä jää lemu vaatteisiin, vaikka miten huuhtoisi.
käyttäjän "haistaa". Se haju on niin voimakas, että huh huh... Itse käytän hajusteettomia pyykinpesuaineita ja ehkä senki takia tuoksut käy niin voimakkaasti nenään. Ihmetteln joskus eikö noista voimakkaista hajuista/tuoksuista tule oireita lasten iholle.
Noi pesuaine-huuhteluainejättämät KAMALALTA! Meidän naapurin lapset haisee joltain imelältä pyykkiaineelta niin voimakkaasti, että haistaa, että he ovat juuri käyneet meillä. :-) Heidän vanhemmat on hajuihin ilmeisen turtuneita, koska heidän eteisestään suorastaan pölähti ulko-ovelle joku voimakas pesu/siivousainehaju. Miten ihmiset kestää heitä töissä? Olisi aika tukalaa olla pienessä neukkarissa hajupommien kanssa.
Ei saatana tää maa on täynnä näitä joiden silmiä kirveltää ja kurkkua kuristaa, jos joku tuoksuu joltain hyvältä.
Kyllä mieluiten otan päiväkodissa syliini sellaisen lapsen, jolla on puhtaat ja hyväntuoksuiset vaatteet kuin sellaisen, jonka vaatteet tuoksuu vain tunkkaiselta tai joltain helvetin sappisaippualta.
Allergiset vois kuolla sukupuuttoon...
Mä en todellakaan aio väistää kadulla yhtäkään kepinheiluttelijaa. Jos ei ite muka osaa väistää niin kaatukoon, helvetti.
Ei sen tartte mun käyttäytymiseeni vaikuttaa, jos joku nyt on niin hysteeristä oman näkönsä kanssa, että kun "iik, mä en näe". Vali, vali.
Nestemäinen Ariel on aivan hirveen hajuinen! Se haju tunkeutuu sisältä pihalle asti kun naapurin rouva pesee pyykkiä, yäk!!! Mutta jos haluaa pitkäkestoista hajua niin suosittelen sitä, kuka siitä nyt sitten tykkää..
nestemäisellä Arielilla (jos ei huljuta liikaa mukaan, ei vaatteisiin tule kamalaa löyhkää) ja pienimmän vaatteet ja lakanat pestään nestemäisellä Erisanilla. Kuivataankin eri huoneissa.
Olen myös huomannut, että jotkut Arielin käyttäjät suorastaan lemuavat, jättävät sellaisen hajuvanan jälkeen. Koska olen tarkka hajuista ja tuoksuista, olen pyytänyt muutamaa tuoksuherkkää ihmistä arvioimaan minut: kuulemma haistaa jos iholle tulee, mutta haju ei ole häiritsevän voimakas.
olen käyttänyt Sertoa ja tuoksuvaa Comfortia, mistä yhdistelmästä jää jäljelle minusta ihana Comfort-tuoksu (esim. strawberry and lily kiss). Nyt ostin Omoa, joka peittoaa mennen tullen huuhteluaineen (voisi ostaa halvempaa vähätuoksuista Rainbowta) ja minusta vaatteet tuoksuu just sille, ettei niitä olisi huuhdeltu lainkaan, oikein pulverituoksu :(
Sitä en tiedä, mitä pulveria tai huuhteluainetta peruskirpparimyyjä käyttää, koska esim. lapsille ostamani vaatteet tuoksuvat tosi vahvasti jollekin, ja kun pesen ne itse ennen käyttöä, tuoksuvat vieläkin sille vanhalle??? Pidän kyllä tuoksuista, mutta en hirveän vahvoista.
Mitä korkeampi koulutus ja elintaso, sitä vähemmän haisevat vaatteet teollisille aineille. Tuttavapiirissäni äidit valikoivat kaupasta Miniriskia ja muita hajusteettomia pesujauheita tai -liuoksia. Joskus oli saatavissa jotain pyykkisuopaa, Suomessa ei enää vuosiin, ja se oli vauvojen pyykeille hyvä valinta. Muistaisikohan joku sen nimen? Oli nestemäistä pesuainetta.
käytössä se likaantuu. En halua tuoksua pesuaineelle tai huuhteluaineelle. Hyi. Muuten käytän LV:tä.
saa pyykin tuoksumaan tosi hyvältä.
Paras tuoksu tulee kun käyttää pyykinpesuaineena jotain neutraalimman tuoksuista (esim. nestemäinen Serto) ja sitten huuhteluaineena tuota Softlania.
sen enemmän on viettänyt aikaa jossain yliopistossa joidenkin luomuekohörhöjen kanssa, jonka seurauksena pyykit haisevat koneesta ulos tultaessa samalle kuin sinne laitettaessa.
Minä tykkään, että pyykki tuoksuu puhtaalle ja hyvälle enkä siitä että pyykki ei tuoksu niin millekkään ja mitään eroa ei huomaa puhtaan ja likaisen välillä.
En siedä keinotekoisia hajusteita, MB:ssä on vain eteerisiä öljyjä, tuoksu on ihana.
http://www.torpparinwerstas.com/softness-huuhteluaine-p-796.html
(Tuota saa nykyään ihan Prismoista)