Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te juoksijat, amatööri kyselee :)

Vierailija
14.10.2012 |

Millaisia kilometrimääriä te juoksette viikossa? Kuinka monta lenkkiä viikossa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan harrasta juoksua?

Vierailija
2/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee aika paljon ehtimisen ja jaksamisen mukaan. Nyt on ollut pari laiskempaa viikkoa. Pyrin kuitenkin juoksemaan viikossa ainakin yhden pitkän (1,5-2,5 tuntia) lenkin matalilla sykkeillä ja siihen sitten lisäksi 1-3 lyhyempää lenkkiä lisäksi. Tuo pitkä lenkki on kuitenkin se, josta yritän olla tinkimättä eli vähintään se juostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä kukaan harrasta juoksua?

voi juosta mitä tahansa 15 ja 100 km:n väliltä viikossa, varmaan vähemmän tai enemmänkin. En vastannut siksi, etten katso vastauksestani olevan hyötyä tai iloa kenellekään.

Vierailija
4/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10 km kerralla. Tuo 8km on minimi, joskus 13-15km. 1 puolimaraton keväällä juostu takana. Hyvin meni vaikka en yhtään erikoisemmin treenannut.

Vierailija
5/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen 3-5 kertaa viikossa 3-5 km kerrallaan. Mitäs se siis tekee... 9-25km/viikko.

Olen juossut vasta 2kk. En halua kovin paljon pidentä lenkkejä kun en halua olla kotoa pois enää enempää.

Vierailija
6/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen noin joka toinen ilta puolisen tuntia, joskus intervalleilla, joskus tasasta hölkkää, joskus lujaa, joskus palauttavan. Aina mäkisessä maastossa (ei paljoa vaihtoehtoja kotikulmilla) ja se on aivan eri asia kuin tasasella. Kilometreistäkään ei oo oikein tietoa, mutta aina saan siinä puolessa tunnissa täyden hien pintaan. Satunnaisesti sitten pidempiä lenkkejä mut toi 3-4 kertaa viikossa 30 min on perusrutiini mikä mahtuu aina arkeen.

Vierailija
7/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastan muutakin liikuntaa, lenkkeily on siellä yksi muiden joukossa. Usein lenkit ovat puolen tunnin lenkkejä, n. 5 km.

Vierailija
8/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla on omat kuvionsa ja tapansa. Paljonko teillä on juoksuhistoriaa takana? Treenaatteko jotain kisaa silmällä pitäen vai muuten vaan?

Juoksen itse nyt 20-25km, 3-4 lenkkiä viikossa. Aloitin elokuussa.

ap

Vierailija
9/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksen noin 20—26km/vk :)

Vierailija
10/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyy jo riittävä peruskunto yllä. Juoksen - tai liikun yleensä - sen verran, että tunnen oloni hyväkuntoiseksi ja jaksavaksi.

8

Vierailija
11/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksen 5 lenkkiä viikossa, km-määrät noin 50 - 80/viikko. Takana 12 kokonaista ja varmaan saman verran puolikkaita.

Juoksuharrastusta takana viitisen vuotta.

Vierailija
12/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänä vuonna olen juossut "kisoissa" (en siis kuitenkaan lähellekään top10:iin sijoittuen) puolimaratoneja ja kymppejä. Eli niiden mukaan olen omat treenini miettinyt. Ensi vuonna ehkä kokeiluun täysi maratonikin. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan mitään juoksutapahtumaa tavoitteissa, minkä vuoksi varmaan juoksut on nyt vähän vähentynytkin kesään/kevääseen verrattuna.

Juoksuharrastuksen aloitin kunnolla tämän vuoden alussa sykemittarin hankkiessani. Kuitenkin myös ennen sitä juoksin jokin verran.

-3

Vierailija
13/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla on omat kuvionsa ja tapansa. Paljonko teillä on juoksuhistoriaa takana? Treenaatteko jotain kisaa silmällä pitäen vai muuten vaan?

ap

Olet huippukunnossa:) Vasta aloitit ja nyt jopa 25km/vk

Vierailija
14/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jään alle tavoitteen, joskus ylikin. Lenkit minimissään 7-8 km, yleisimmin noin 10-13. Juoksen suht lujaa, kilometri taittuu tyypillisellä lenkillä reiluun viiteen minuuttiin. Olen juossut muutaman puolimaratonin, mutta lähinnä juoksen ihan vain omaksi ilokseni, en mihinkään erityisesti tähdäten.

Vierailija
15/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Aluksi en kyllä jaksanut juosta kuin pari minuuttia kerrallaan, välillä piti ottaa kävelyaskelia. Nopeasti kuitenkin lähti sujumaan, varsinkin kun tajusin ettei tarvitse juosta kovin kovaa vauhtia. Nykyään juoksen kilometrin hieman alle 6 minuuttiin peruslenkeillä.

Nyt sitten mietin, että pitäisikö osallistua johonkin juoksutapahtumaan, niin olisi joku tavoite tässä juoksussa.

ap

Vierailija
16/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viikkoa sitten Porin kaupungin sivuilla olevan juoksukoulun avulla. Eli aluksi n. 5min kävely-3min juoksu ja takaisin. 11 viikon jälkeen pitäisi jaksaa juosta 10km. Tuntuu tosi motivoivalta juoksukoululta! Innostunut olen!

Vierailija
17/21 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri minäkin, aloitteleva juoksija. Suositten seuraamaan jotain valmista ohjelmaa. Itse olen Porin juoksukoulun loppupäässä ja sen jälkeen ajattelin aloittaa Kuntoplussan ohjeilla puolimaratoonin harjoittelun.

Minusta ohjelmissa on ollut yllättävää se, että vain pieni osa lenkeistä on pitkiä. Paljon on lyhyitä ja välilä mennää nopealla temmmolla. Valmiin ohjelman olen huomannut motivoivaksi: itse harjoittelisin paljon keveämmin, enkä jaksaisi tsempata, kun tuntuu raskaalta ja hengästyttää.

Vierailija
18/21 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ja onnistut varmasti:)

Hyvä yötä!

Vierailija
19/21 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Aluksi en kyllä jaksanut juosta kuin pari minuuttia kerrallaan, välillä piti ottaa kävelyaskelia. Nopeasti kuitenkin lähti sujumaan, varsinkin kun tajusin ettei tarvitse juosta kovin kovaa vauhtia. Nykyään juoksen kilometrin hieman alle 6 minuuttiin peruslenkeillä.

Nyt sitten mietin, että pitäisikö osallistua johonkin juoksutapahtumaan, niin olisi joku tavoite tässä juoksussa.

ap

Vierailija
20/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen viikossa 4-5 kertaa sen 10-12 km.. Eli keskimmärin n.50km vko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi