Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän kotona asuu Pinoaja.

Vierailija
13.10.2012 |

Mun mies pinoaa kaiken, siis ihan kaiken. Mitään tavaroita ei voi laittaa kaappiin / laatikkoon vaan ne pitää pinota lattialle tai pöydälle.

Meillä pinotaan lehdet, astiat, lelut, ihan kaikki. Jumalattomia pinoja joka paikassa. Kun hänen mielestään on kamalaa jos jokin asia on levällään. Joo, on kamalaa, mutta ne tavarat voi laittaa paikoilleen, se hel*etin PINOAMINEN vain kasaa sen kaaoksen, ei poista sitä.

Taas olen purkanut puolen metrin pinoja keittiöstä, ruokapöydältä, olohuoneen pöydältä, lasten huoneista... Pinoja lehdistä, pinoja legoista, pinoja autoista, pinoja dvd:istä ja cd:istä, pinoja astioista, pinoja vaatteista, pinoja hemmetti joka asiasta.

Ja hänen mielestä oli kamalaa kun yksi lehti oli lattialla! Ja hän sentään PINOSI sen pöydälle. Voi V. Iso V.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tällä palstallakin. Pinoon!

Vierailija
2/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua... Ja niitä pirun pinoja ei sais siirtää, tai purkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei usko kuinka rasittavaa ja työllistävää on asua moisen pinoajan kanssa... Hirveä homma purkaa niitä. Siis jos ehtii salaa purkaa ja raivata. Niitähän ei saisi purkaa ja Pinoaja ei näe että ne olisivat jotenkin epäsiistejä. Nehän on hänen mielestään jees... huoh.

ap

Vierailija
4/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään imuroidessa kirosin, kun yks pino levähti... Ja sitten kun ne pinot sisältää ihan mitä sattuu, eli on haastetta päätellä mitä kaikkea sieltä löytyy...

Aiempi kohtalotoveri

Vierailija
5/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta ilmiöstä koskaan kuullut. Kiitos piristyksestä. :)

(ymmärrän kyllä ärsytyksen)

Vierailija
6/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on ihan samanlainen. Kaikki tasot ja pöydät on täynnä kaikenlaista kamaa, kun mies tekee niitä pinojaan ja kasojaan. Hän jopa pinoilee ja järjestelee tiskejä tiskipöydällä, jos ei jaksa illalla laittaa niitä koneeseen. Olen yrittänyt selittää, että ihan sama aika menisi tavaroiden oikealle paikalle laittamiseen ja koti tulisi siistiksi, mutta ei mene perille. He ovat pinoajien rotua.

Vierailija
7/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika masentavaa että näitä Pinoajia ei ole enempää :( Luulin että olisi miesten keskuudessa hieman yleisempi ilmiö.

Kiitos silti sympatioista. Pinoajan vaimona oleminen ei ole motivoivaa, niitä vain tulee ja tulee...

ap

Vierailija
8/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pinoan lähinnä lukemattomia lehtiä ja posteja, joita ei voi heittää pois, mutta ei jaksa juuri sillä hetkellä arkistoidakaan. Sitten ne pinot ihan huomaamatta ovatkin jo puolen metrin korkuisia. Vaatteitakin pinoan, kun eivät mahdu kaappiin kaikki. Olen näet myös hamsteri... Pino-hamsteri :(

Vierailija
9/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin viestisi vasta nyt.

Tuo tiskipöytä on niitä top 5 juttuja. Aivan kammottavaa. Näkee kauhean vaivan kun pinoaa ja kasaa ja pinoaa ja kasaa, kun samalla vaivalla laittaisi ne tiskikoneeseen. Vaan ei voi laittaa, koneessa ei voi PINOTA.

ap

Vierailija
10/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukiryhmä tarvittais. 10 v ollaan yhdessä asuttu, eikä tilanne ole juuri muuttunut. Hoh.

Nro 2

Vierailija
11/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa ongelmiinne, mutta silti... *tirsk*

jotenkin näen sieluni silmillä miehet pinoamassa... sorry... *tirsk*

enkä sano näitä pahalla, itsellä tosi rankka vuosi takana, tämä sai kuitenkin tirskumaan ja kyyneleet valumaan

voimia siskot

Vierailija
12/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi tulee meille joskus hoitamaan lapsia, niin palatessani löytyy pinoja. Kai hän olettaa olevansa hyödyksi tai sitten hujanhajan olevat paperit ja tavarat häiritsevät häntä.

Vierailija
13/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perinyt piirteen äidiltään. Olen yrittänyt ajatella, että pinoaminen on yksi niistä asioista, joita haikeudella muistelisin, jos mies kuolisi (eli hautautuisi yhteen pinoistaan).

6 (taisin olla)

Vertaistukiryhmä tarvittais. 10 v ollaan yhdessä asuttu, eikä tilanne ole juuri muuttunut. Hoh. Nro 2

Vierailija
14/32 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perinyt piirteen äidiltään. Olen yrittänyt ajatella, että pinoaminen on yksi niistä asioista, joita haikeudella muistelisin, jos mies kuolisi (eli hautautuisi yhteen pinoistaan).

6 (taisin olla)

Vertaistukiryhmä tarvittais. 10 v ollaan yhdessä asuttu, eikä tilanne ole juuri muuttunut. Hoh. Nro 2

Kiitos. Nauran täällä sohvalla ihan kippurassa, miettien voisiko mun mies hautautua noihin pinoihinsa ;) ja oikeesti, pikkuvika tämä on moneen muuhun asiaan verrattuna.

Nro 2

Vierailija
15/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on läjittäjä. Läjä eroaa pinosta niin, että läjä on muodoltaan ja koostumukseltaan epämääräinen ja ulkonäöltään epäsiisti. Mies läjittää lähinnä likapyykkiään (olohuoneen ruokapöydän takimmaisen tuolin päälle ja TV-huoneeseen nojatuolinsa taakse. Likapyykin seassa on satunnaisesti likaisia astioita, kaluttuja omenenraatoja, kirjoja, kaukosäätimiä ja joskun smyös puhdasta pyykkiä.

Vierailija
16/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on ihan samanlainen! Itse marisee minulle jos tavaroita on levällään tai esim. ruokapöydällä...mutta annapa olla jos pääsen hänet "järjestämään" (tai en ehdi ajoissa estää) niin hän siirtää kaiken lajittelematta pois yhdeltä tasolta ja pinoaa ne kaikki esimerkiksi KIRJAHYLLYN päälle! Laskuja, kuitteja, lehtiä, mainoksia, lounasseteleitä, muovipusseja, pikkutavaroita (esim. sakset!) jne. jne...Pahinta on jos tavarat ovat hänen, mutta ne pitäisi käydä läpi ja joko arkistoida tai heittää pois - ne voivat lojua pinoissa kuukausia. Kerran joulusiivouksen yhteydessä kävin läpi kuitit, muovipussit, kirjeet, satunnaiset ilmaisjakelut ym. mitä hän oli keittiön hyllylle ehtinyt pinota - kappas, löytyi mm. hänen lähes vuosi sitten jostain saamansa lahjakortti, jonka hän luuli hukanneensa...onneksi se ei ollut ehtinyt vanheta!

Vierailija
17/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen pinoaminen on ihan jees. Musta tulee kohta sellainen kissamummo joka löytyy kirja PINOJEN välistä.

Vierailija
18/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa - olen myös toisinaan yrittänyt osoittaa hänelle tyhjiä lipastonlaatikoita, joihin hän voisi siirtää ne kuittinsa, paperinsa jne. mitä täytyy säilyttää...mutta ei, aina on liian kiire tai väsy että niitä voisi käydä läpi, joten pinot pysyvät.

Olen jonkin verran onnistunut hillitsemään pinoamista asettamalla sääntöjä, esim. "Kirjahyllyn päälle EI pinota" (jos kirjahyllylle ilmestyy tavaraa, siirrän ne heti pois). Lisäksi käyn pinoja välillä sen verran läpi, että heitän pois edes tyhjät kirjekuoret, muovipussit ym. Ostoslistalla ovat myös postilokerikot, joihin järjestän molemmille saapuneet postit ja mahdolliset muut "pinot" (ne asiat joita ei voi poiskaan heittää). Saa nähdä riittääkö lokerikon kapasiteetti, vai joudunko tylysti käymään läpi myös miehen lokeron säännöllisin väliajoin.

Valitettavasti mieheni viimeisin pinoamispaikka on makuuhuoneen ikkunalauta. Huoh...mitähän se seuraavaksi keksii.

Vierailija
19/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas asuu laatikoija. Osaa kohtuullisesti laittaa tavarat paikalleen, mutta jos jonnekin pääsee syntymään isompi levällään oleva määrä tavaroita, ratkaisu on hakea iso pahvilaatikko ja kipata kaikki sinne sekaisin. Tai vaikka tavarat olisi nätisti omilla paikoillaan, mutta esim. eteisessä on hänen mielestään liikaa lastenvaatteita, otetaan "ylimääräiset" ja tungetaan ne laatikkoon, kunnes on väljempää.

Laatikko sitten laitetaan esteettisesti jonnekin näkyvälle paikalle, kuten kukkapöydälle tai tungetaan piiloon kaappiin tai vaatekomeroon, eikä tietenkään kerrota laatikointioperaatiosta minulle mitään. Sitten minä etsin tavaroita. Yleensä mies vielä unohtaa itsekin mitä laatikoi ja minne ja on täysin syytön vaatteiden kadoksissa oloon. (Ja kun tämä tapahtuu sopivaan aikaan vuodesta, voi olla, että kadoksissa olevia vk-vaatteita ei ehdi kaivata kuin kuukausien päästä, jolloin minäkään en muista mitä kaikkea piti olla ja ostan turhaan lisää hanskoja tms.)

Ei kuitenkaan esitä ratkaisua esim. parempaan eteisen organisointiin. Paitsi "ylimääräisten" laittaminen "muualle". Olen välillä laittanutkin osan eri paikkaan, mutta kun miehen pitäisi lähteä lapsen kanssa päiväkotiin, ei muista minun koskaan kertoneen missä varavaatteet ovat ja sitten tuskailee, kun hanska on hukassa tai vetää likaisen haalarin päälle, eikä hae kaapista puhdasta. Argh.

Joskus myös kasaa pyykit telineeltä koriin ja nostaa ne pois näkyvistä ja korit jopa päällekäin. Taas on siistiä. Jos en huomaa tai vai, ne saattavat olla niin monta päivää ja pyykit niin hirveässä rypyssä, että joutuu osan heittämään takaisin pyykkiin. Jos ei jaksa laittaa kaikkea, laittaisi vain osan. Tai jättäisi tekemättä, siitäkin olisi vähemmän haittaa.

Hyvä mies muuten ja tätäkin tekee lähinnä vain väsyneenä ja stressaantuneena. Ärsyttävää, kun piirre tulee esiin varsinkin silloin, kun kummallakaan ei olisi ylimääräistä energiaa ja aikaa ja mies silloin kehittää kotitöistä vielä lisähommaa.

Argh. Helpottavaa kuulla kohtalotovereista.

Vierailija
20/32 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pussittaja. Jos hän siivoa, hän kulkee pussi kädessä ja laittaa sinne ihan kaiken, vaatteet, paperit, lelut, kengät, astiat, sakset, tussit, hygieniatavarat. Pussin hän sitten laittaa parvekkeelle, sängyn alle tai vapaaseen kaappiin. Ja voi argh kun minä VIHAAN niitä pusseja! Jos näen sellaisen jossain, niin kippaan sen olohuoneen matolle ja pakotan laittamaan tavarat oikeisiin paikkoihin. Mies aina selittää, että kiireen vuoksi pussittaa, mutta minusta se on ihan silkkaa laiskuutta ja viitsimättömyyttä. Ja milloin sitä aikaa olisi yhtään sen enempää kuin normaalissa arjessa on? Jos olisikin niin ei taatusi ala lonihtemaan niitä pusseja.

Saateri, että kiukuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi