Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saisin työtömänä saman rahan tilille kuussa kun työtä tekevänä...

Vierailija
13.10.2012 |

taidan siis lopettaa työt. Meillä on kolme lasta ja päiväkoti maksaa melkoisesti. Laskeskelin, että verojen jälkeen minulle jäisi sama raha käteen jos olisin työttömänä kotona ja ottaisin lapset pois tarhasta. Pienin lapsikin on vielä niin pieni, että ei olisi hullumpi vaihtoehto.

Onko kukaan tehnyt näin? Onko työnantaja suostunut "irtisanomaan" jotta ei joudu karenssiin? (jos itse irtisanoutuu niin se on useamman viikon karenssi)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sehän on tietty prosentti aiemmin saadusta palkasta? Ja lisäksi veroprosentti yleensä on isompi.

Eikö työssä tilanteessa olisi järkevämpi alkaa etsiä työtä, jossa olisi ne paremmat työajat. Jos kerran olet niin varma, että löydät helposti uudem työn, niin mikset sitten löytäisi sitä nytkin.

Vierailija
22/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 3 v? voit jäädä kotihoidontuelle. itse tein niin, karenssi kuluu itsestään siitä päivästä lähtien kun jäät kotihoidontuelle. Kn karenssiaika on ohi, alat saamaan työttömyyskorvausta. mulla siis tlanne li se että jopa ktohoidontuki+ kuntalisä oli enemän kuin työhön liittyvät kulut. kun 3 kk oli mennyt kotihoidontuella, aloin saamaan ansiosidonnaista. kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 3 v? voit jäädä kotihoidontuelle. itse tein niin, karenssi kuluu itsestään siitä päivästä lähtien kun jäät kotihoidontuelle. Kn karenssiaika on ohi, alat saamaan työttömyyskorvausta. mulla siis tlanne li se että jopa ktohoidontuki+ kuntalisä oli enemän kuin työhön liittyvät kulut. kun 3 kk oli mennyt kotihoidontuella, aloin saamaan ansiosidonnaista. kätevää.

että jos minun on itse irtisanouduttava niin olisin 3kk ensin kotihoidontuella. Mulla se ei taida onnistua edes 3kk ajan, sillä mieheni opiskelee ja rahat ovat todella tiukassa. Ei pystytä maksaan laskuja jos jään kotihoidontuelle.

Onpas hankalaa! Ja jotenkin jos työ olisi miellyttävä ja sellainen mitä haluaisin jatkossakin tehdä, niin varmaan sitten tekisin tätä "ilmaiseksi" mutta kun joka tapauksessa haluan jossain vaiheessa löytää mieluisamman työn. Tämä työ ja nämä iltatyöt ja hoitajien hankkimiset stressaavat tosi paljon. Saati se, että lapsi ei halua mennä tarhaan ja on vasta 2v. Ihan hyvin voisi yhden vuoden olla kotona.

Ihmeellisiä nämä pelottelut, että "et saa sitten enää töitä" jne. Mites äidit jotka on hoitovapaalla 3v eivätkö hekään saa enää koskaan mitään töitä? Pienin lapseni on kuitenin vasta 2v, moni äiti on tässä vaiheessa vielä kotona. Ja olisin minäkin jos voisin vaan kotihoidontuella taloudellisesti olla. Mutta tätä työttömyys vaihtoehtoa en ollut tosiaan aijemmin edes ajatellut.

ap

Vierailija
24/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön työnhakija ja jos sinulle tarjotaan koulutusta vastaavaa työtä et voi kieltäytyä (ainakaan montaa kertaa) ilman , että ansiosidonnaisen/työmarkkinatuen tms. maksu lakkaa. Eli toivottavasti kaikki kolme ammattiasi ovat aloilta, joilla ei ole töitä tarjolla.. ai niin, taisit kyllä mainita, että saat helposti työtä alaltasi jatkossakin.. HMM..

Vierailija
25/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön työnhakija ja jos sinulle tarjotaan koulutusta vastaavaa työtä et voi kieltäytyä (ainakaan montaa kertaa) ilman , että ansiosidonnaisen/työmarkkinatuen tms. maksu lakkaa. Eli toivottavasti kaikki kolme ammattiasi ovat aloilta, joilla ei ole töitä tarjolla.. ai niin, taisit kyllä mainita, että saat helposti työtä alaltasi jatkossakin.. HMM..

että kun olen uudelleen kouluttautunut, niin eivät pakottaisi työkkäristä minut muuhun kun tämän uusimman alan töihin? Ja ne työt kyllä kelpaisivatkin heti, mutta niitä on todella vaikea saada. Voin varmaan sanoa työkkärissä, että haluan saada oman alan töitä, olen käynyt kalliin koulun ja haluan sen alan työtä johon olen nyt aikuisena kouluttautunut.

Aikaisemmat ammattini olen hankkinut nuorempana ja niiden alojen töitä siis löytyy pilvin pimein jos on pakko töitä saada.

ap

Vierailija
26/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mutta loisimalla tienaisi saman... Kotihoidontuki on sitä varten että sillä saa hoitaa lapsiaan kotona. Työttömyyskorvaus _ei_ ole sitä varten.

Jos mies opiskelee, mihin tarvitsette iltahoitajaa? Jos mies opiskelee iltaisin, miksi että hae lapsillenne iltahoitopaikkaa? Lakisääteinen asia.

Koitat nyt kovasti keksiä selityksiä ettei tarvitsisi elättää itse kakaroitaan.

Työnantaja ei sinua tule irtisanomaan; joudut siis onneksi tekemään sen itse.

Ja työkkäri saa ja tarjoaa sinulle koulutustasi vastaavaa työtä; tähän valitettavasti huomioidaan jokainen ammatti johon sinulla on koulutus, ei vain viimeinen.

Vierailija
27/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun olen uudelleen kouluttautunut, niin eivät pakottaisi työkkäristä minut muuhun kun tämän uusimman alan töihin? Ja ne työt kyllä kelpaisivatkin heti, mutta niitä on todella vaikea saada. Voin varmaan sanoa työkkärissä, että haluan saada oman alan töitä, olen käynyt kalliin koulun ja haluan sen alan työtä johon olen nyt aikuisena kouluttautunut.

Aikaisemmat ammattini olen hankkinut nuorempana ja niiden alojen töitä siis löytyy pilvin pimein jos on pakko töitä saada.

ap

Aiemmin kirjoitit "olen opiskellut itselleni 3 ammattia ja varmasti jotain töitä aina löytyy. Nykyinen työni ei ole mikään unelma homma, joten ainakin sen tasoista löydän ihan helposti."

Eli nykyisen kaltaiset työt kelpaa vaikka se ei ole unelmahommaasi?

Vierailija
28/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle niitä pilvin pimeinkin löytyviä töitakin, ja muutenkin ihan tahansa mitä on tarjolla.

Ja niistä kieltäytyminen tietää karenssia.

Vierailija
29/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sossuyhteiskunta.

teevee

veronmaksajaRAATAJA

Vierailija
30/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa jos olisit kotihoidontuella niin tehän saisitte sitten asumistukea! Sitä voi saada ihan omistusasuntoonkin, käy laskemassa Kelan sivuilta tuen määrä. Mä en suosittele jäämään kotiin työttömänä koska voit joutua ties mihin kursseille ja koskaan ei voi tietää että saako enää edes sitä huonompaa työpaikkaa takaisin, mistään...

Terv. yksi työtön joka ei saa mistään töitä, edes niitä paskahommia...

Vierailija
31/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas kelpaisi työ kuin työ! Kotona työttömänä olo alkaa pidemmän päälle ahdistaa, kaipaan tekemistä ja sosiaalisia kontakteja! Vaikken töistä niin suurta palkkaa saisikaan, kartuttaisi se sentään työkokemusta ja osaamista.

Vierailija
32/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mutta loisimalla tienaisi saman... Kotihoidontuki on sitä varten että sillä saa hoitaa lapsiaan kotona. Työttömyyskorvaus _ei_ ole sitä varten.

Jos mies opiskelee, mihin tarvitsette iltahoitajaa? Jos mies opiskelee iltaisin, miksi että hae lapsillenne iltahoitopaikkaa? Lakisääteinen asia.

Koitat nyt kovasti keksiä selityksiä ettei tarvitsisi elättää itse kakaroitaan.

Työnantaja ei sinua tule irtisanomaan; joudut siis onneksi tekemään sen itse.

Ja työkkäri saa ja tarjoaa sinulle koulutustasi vastaavaa työtä; tähän valitettavasti huomioidaan jokainen ammatti johon sinulla on koulutus, ei vain viimeinen.

Kun olisin kolmen alle kouluikäisen kanssa kotona :) vielä yhden vuoden.

Tavallaan huvittavaa, että AV:llä aina pauhataan siitä kuinka lapsia ei saisi viedä tarhaan ja sitten kun keksii keinon miten voisi jäädä lasten kanssa kotiin, niin sekään ei ole hyvä ;) ihana AV

ap

Vierailija
33/33 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Aiemmin kirjoitit "olen opiskellut itselleni 3 ammattia ja varmasti jotain töitä aina löytyy. Nykyinen työni ei ole mikään unelma homma, joten ainakin sen tasoista löydän ihan helposti."

Eli nykyisen kaltaiset työt kelpaa vaikka se ei ole unelmahommaasi?

nykyinen työni on siis työ mikä ei vastaa mitään koulutustani. Se on niin sanottu "paska-duuni".

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä